Canon G3 manuaali suomeksi ?
-
Canon G3 manuaali suomeksi ?
Jos omistat suomenkielisen manuaalin niin myytkö siitä sähköisen (tai paperisen) kopion ?
En halua maksaa Jastekniikalle 50 euroa monistenipusta.
Vastaukset mailiin:
jappari@surfeu.fi
En halua maksaa Jastekniikalle 50 euroa monistenipusta.
Vastaukset mailiin:
jappari@surfeu.fi
-
- Site Admin
- Viesti:
Jos nyt kuitenkin jätettäisiin tällaiset ilmoitukset pois...
Melkein sama, kun pyydettäisiin kopiota cd-levystä, kun ei haluta maksaa levy-yhtiölle...
JAS Tekniikka voi laittaa manuaaleja haluamassaan muodossa ostettavaksi, ketään ei pakoteta niitä ostamaan. Kukaan ei pakottanut esim. minua ostamaan Canoniini suomenkielistä manuaalia ja maksamaan siitä 50 euroa.
Toisaalta ymmärtää suomalaista maahantuojaakin, Saksasta ostamista halutaan edes jollain tavalla rajoittaa...
Melkein sama, kun pyydettäisiin kopiota cd-levystä, kun ei haluta maksaa levy-yhtiölle...
JAS Tekniikka voi laittaa manuaaleja haluamassaan muodossa ostettavaksi, ketään ei pakoteta niitä ostamaan. Kukaan ei pakottanut esim. minua ostamaan Canoniini suomenkielistä manuaalia ja maksamaan siitä 50 euroa.
Toisaalta ymmärtää suomalaista maahantuojaakin, Saksasta ostamista halutaan edes jollain tavalla rajoittaa...
-
Totta haastat, mutta joku raja se on oltava ryöstämiselläkin ;-)
Mielestäni 50 euroa monistenipusta on kohtuuton pyyntö. Tällä hintapolitiikalla aiheutetaan juuri se, että manuaaleista alkaa liikkua "laittomia" kopioita. 50 eurolla saa tuhatsivuisen sidotun, kovakantisen kirjan. Sen maksan ilomielin.
Mielestäni 50 euroa monistenipusta on kohtuuton pyyntö. Tällä hintapolitiikalla aiheutetaan juuri se, että manuaaleista alkaa liikkua "laittomia" kopioita. 50 eurolla saa tuhatsivuisen sidotun, kovakantisen kirjan. Sen maksan ilomielin.
-
Minkä ihmeen takia Suomen Canonin pitäisi antaa manuaalit ilmaiseksi muualta hankittuihin kameroihin? Ei mene jakeluun.
Ollaan sitten kunnolla eurooppalaisia ja käytetään sitä kameran mukaan tullutta ulkomaankielistä eikä kotimaita wanhaa mummonkielistä versiota, sehän ei ole oikeaa EU'ta jota muualta tilatessa harrastetaan ja sen nimeen vannotaan.
Ollaan sitten kunnolla eurooppalaisia ja käytetään sitä kameran mukaan tullutta ulkomaankielistä eikä kotimaita wanhaa mummonkielistä versiota, sehän ei ole oikeaa EU'ta jota muualta tilatessa harrastetaan ja sen nimeen vannotaan.
-
Re: Canon G3 manuaali suomeksi ?
Osta kamera Suomesta niin saat "oikean" suomenkielisen manuaalin mukaan. Ei tarvitse maksaa JAS-tekniikalle monistenippusta.jappari kirjoitti:En halua maksaa Jastekniikalle 50 euroa monistenipusta.
Ostat ulkomailta, tyydyt manuaaliin joka toimitetaan kameran mukana ko. maassa, josta tilaat ja/tai haet englanninkielisen manuaalin http://www.powershot.com:sta pdf:nä. -> voit halutessasi tulostaa itse englanninkielisen monistenipun.
Halvemmalla hinnalla ei voi aina saada kaikkea.
-
""Minkä ihmeen takia Suomen Canonin pitäisi antaa manuaalit ilmaiseksi muualta hankittuihin kameroihin? Ei mene jakeluun. ""
Eihän niitä kukaan ilmaiseksi ole halunnutkaan.
Maksat suomalaiselle liikkeelle kamerasta 150-200 euroa enemmän kuin saksalaiselle. Siinä tulee monistenipulle tietosanakirjasarjan hinta ;-)
Eihän niitä kukaan ilmaiseksi ole halunnutkaan.
Maksat suomalaiselle liikkeelle kamerasta 150-200 euroa enemmän kuin saksalaiselle. Siinä tulee monistenipulle tietosanakirjasarjan hinta ;-)
-
-
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä nuo surehkot hintaerot Suomen ja Saksan välillä johtuvat. Liikevaihtoverossa on jo viiden prosentin ero, mutta loput erosta voi johtua seuraavista seikoista
- vähittäiskaupan kate on suurempi
- maahantuojan kate on suurempi
- maahantuojan tuotteesta maksama hinta on suurempi
- kunkin portaan kiinteät kustannukset ovat korkeammat
Suuruuden ekonomiahan tässäkin toimii, eli suurilla markkinoilla kiinteiden kustannusten osuus kameraa kohti ovat pienemmät.
Ehkäpä kehitys johtaa jossain vaiheessa siihen, että väliportaita putoaa pois, eli esimerkiksi japanilaisilla kameravalmistajilla on vain yksi euroopanlaajuinen maahantuoja, joka toimittaa tuotteet vähittäiskauppiaille. Pelkkien kielimuurien ylittämiseksihän ei joka maahan tarvitse perustaa omaa organisaatiota.
- vähittäiskaupan kate on suurempi
- maahantuojan kate on suurempi
- maahantuojan tuotteesta maksama hinta on suurempi
- kunkin portaan kiinteät kustannukset ovat korkeammat
Suuruuden ekonomiahan tässäkin toimii, eli suurilla markkinoilla kiinteiden kustannusten osuus kameraa kohti ovat pienemmät.
Ehkäpä kehitys johtaa jossain vaiheessa siihen, että väliportaita putoaa pois, eli esimerkiksi japanilaisilla kameravalmistajilla on vain yksi euroopanlaajuinen maahantuoja, joka toimittaa tuotteet vähittäiskauppiaille. Pelkkien kielimuurien ylittämiseksihän ei joka maahan tarvitse perustaa omaa organisaatiota.
-
- Viesti:
Merkillistä siinä on se että omaan käyttöön voi kopioda miten monta kirjaston kirjaa haluaa.
Itse ainakin ostin G3 monistetun nipun 10 eurolla. Enkä koe tehneeni mitään laitonta, jos kirjojen kopionti on laillista miksi ei siis käyttöohje kirjojen?
Jas tekniikan 60 euron hinta on käsittämätön, silloin kun canon itse myi manuaaleja ostin kameraan vuosi sitten hintaan 30 euroa ja manuaalit olivat samat kuin myynnissä olevat + cd levytkin sain mukaan.
Onko kiellettyä lainata käyttöohjetta muutamaksi päiväksi kaverille?
Itse ainakin ostin G3 monistetun nipun 10 eurolla. Enkä koe tehneeni mitään laitonta, jos kirjojen kopionti on laillista miksi ei siis käyttöohje kirjojen?
Jas tekniikan 60 euron hinta on käsittämätön, silloin kun canon itse myi manuaaleja ostin kameraan vuosi sitten hintaan 30 euroa ja manuaalit olivat samat kuin myynnissä olevat + cd levytkin sain mukaan.
Onko kiellettyä lainata käyttöohjetta muutamaksi päiväksi kaverille?
-
- Site Admin
- Viesti:
Jos kirjastossa olisi lainattavissa Canonin manuaaleja, niin yksityiseen omaan käyttöön jokainen voisi muutaman kappaleen käsittääkseni valmistaa. Näitä myyvä syyllistyy ainakin tekijänoikeusrikkomukseen. Yhtä hyvin minä voisin sitten ruveta kaupittelemaan ensi sunnuntaina klo 12 Akateemisessa myyntiin tulevaa uutta Harry Potter -kirjaa vaikkapa 10 eurolla.
Naurettavaa, kun ensin maksetaan kamerasta 600 euroa, mutta sitten ruvetaan kitisemään 50 eurosta + postikulut. Enemmänhän nämä kitisijät ovat säästäneet, kun ovat ostaneet kameransa ulkomailta tai sitten Suomesta mahdollisimman halvalla.
Kyllä se on ihan yksiselitteisesti kiellettyä itsetehtyjä manuaalikopioita kaupitella.
Naurettavaa, kun ensin maksetaan kamerasta 600 euroa, mutta sitten ruvetaan kitisemään 50 eurosta + postikulut. Enemmänhän nämä kitisijät ovat säästäneet, kun ovat ostaneet kameransa ulkomailta tai sitten Suomesta mahdollisimman halvalla.
Kyllä se on ihan yksiselitteisesti kiellettyä itsetehtyjä manuaalikopioita kaupitella.
Viimeksi muokannut MattiH, Kesä 18, 2003 22 : 18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tuohan on täysin omasta moraalista kiinni, että kopioiko kaverilleen tai hankkiiko itse toisaalta (jos on ketään tuttua, tai netissä joku tyyppi joka sen voi tehdä). Itselläni ainakin moraali antaisi varmaankin tuon verran periksi, ~300mk vanhaa rahaa kuitenkin PAPERINIPUSTA on niin suuri summa että huhhuh. Vertaa sitä sitten kameran hintaan tai ei.
Viimeksi muokannut Xaeron, Maalis 05, 2013 15 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Site Admin
- Viesti:
Jos Canonin manuaalien kopioita joku yksityinen julkisesti ilmoittaisi myyvänsä, niin nopeasti tulisi asiaa poliisille. Tällöin rikotaan Suomen lakia, näiden kopioiden kaupittelija kantaa ihan itse vastuunsa teostaan. Oikeuteen luultavasti joutuisi, taloudellinen hyöty valtiolle, sakot sitten kaupan päälle.
Tuskin kukaan haluaisi tuntemattomien ilman lupaa kaupittelevan minun ottamiani valokuvia ja siitä vielä hyötyvänkin. Minulla on oikeudet kuviini ja saan niitä myydä ihan siinä muodossa kuin itse haluan.
En oikein hyväksy muusiikkiromppujen tai ohjelmien tai elokuvienkaan kopiointia.
Tällainen toiminta ei ole sallittua ja ainakin julkisesti itse tekemiään kopioita kaupitteleva pääsee hieromaan lähempää tuttavuuttaa poliisin kanssa.
Tuskin kukaan haluaisi tuntemattomien ilman lupaa kaupittelevan minun ottamiani valokuvia ja siitä vielä hyötyvänkin. Minulla on oikeudet kuviini ja saan niitä myydä ihan siinä muodossa kuin itse haluan.
En oikein hyväksy muusiikkiromppujen tai ohjelmien tai elokuvienkaan kopiointia.
Tällainen toiminta ei ole sallittua ja ainakin julkisesti itse tekemiään kopioita kaupitteleva pääsee hieromaan lähempää tuttavuuttaa poliisin kanssa.
-
-
- Viesti:
Haluan myös korjata hieman virheellistä kirjoitustani. Tarkoitin että maksoin toimitus kuluja 10 euroa G3 monistenipusta.
Tämä on ihmeellinen asia, jos kopsataan ylihintainen cd-levy tai canonin manuaali siitä jaksetaan marista (katsokaa kuinka paljon netissä myydään kopsattuja manuaaleja)
Monia rikoksia tapahtuu koko ajan, tässä muutamia esimerkkejä:
-Punaisia päin ajaminen
-Punaisia päin käveleminen
-Tv:n katselu ilman lupaa
-Työ ajan käyttäminen netissä surffailuun
-Luvattomien kohteiden valokuvaus (esim tuntemattomat henkilöt)
-Pummilla matkustaminen
-Ylinopeutta ajaminen
-Luonnon roskaaminen
Miksi näistä ei puhuta, mielesäni paljon pahempia asioita?
Ja tämä johtuu vain, kuka omistaa suuren piraattilevyjen kyttäys toimiston, oho . Adobe, Microsoft, Macromedia ym.
Matti ei kannata Potter kirjan hinta on noin 25 euroa luulen että kopionti kulut tulevat jo suuremmaksi kuin saamasi tuotto. (vai käyttäisitkö työaikaasi ja työpaikkasi välineitä?)
Ja lisäksi uskon että kaikki haluavat maksaa 15 euroa enemmän kunnon tuotteesta.
Näin asiat pitää olla hinta pitää olla sellainen että piraatti tuotteet eivät kiinnosta!
-
Tämä on ihmeellinen asia, jos kopsataan ylihintainen cd-levy tai canonin manuaali siitä jaksetaan marista (katsokaa kuinka paljon netissä myydään kopsattuja manuaaleja)
Monia rikoksia tapahtuu koko ajan, tässä muutamia esimerkkejä:
-Punaisia päin ajaminen
-Punaisia päin käveleminen
-Tv:n katselu ilman lupaa
-Työ ajan käyttäminen netissä surffailuun
-Luvattomien kohteiden valokuvaus (esim tuntemattomat henkilöt)
-Pummilla matkustaminen
-Ylinopeutta ajaminen
-Luonnon roskaaminen
Miksi näistä ei puhuta, mielesäni paljon pahempia asioita?
Ja tämä johtuu vain, kuka omistaa suuren piraattilevyjen kyttäys toimiston, oho . Adobe, Microsoft, Macromedia ym.
Matti ei kannata Potter kirjan hinta on noin 25 euroa luulen että kopionti kulut tulevat jo suuremmaksi kuin saamasi tuotto. (vai käyttäisitkö työaikaasi ja työpaikkasi välineitä?)
Ja lisäksi uskon että kaikki haluavat maksaa 15 euroa enemmän kunnon tuotteesta.
Näin asiat pitää olla hinta pitää olla sellainen että piraatti tuotteet eivät kiinnosta!
-
-
- Viesti:
-
Noh kyllä forumin ylläpitäjällä on oikeus puuttua tällaiseen julkiseen toimintaan, jos sitä täällä harrastetaan.mikko kirjoitti:Ryhtykäämme yhdessä poliiseiksi ja aina kun huomaamme rikoksen taphtuvan soitetaan poliiseille!
Jos asiaan ei puututa on täällä kohta pelkästään piraattimanuaalien metsästäjien ilmoituksia.
Jos joku haluaa sen manuaalin kopioituna jostain, en puutu itse asiaan. Mutta en myöskään itse jaksaisi lukea foorumia, jossa joka toinen viesti olisi manuaalin kopion ruinaus.
Mielestäni henkilöt tosiaan voisivat miettiä asiaa etukäteen ennen kuin hankkivat kameran halvimmasta paikasta "väärän kielisillä" ohjeilla ja sitten valittavat suomenkielisen hinnasta / ruinaavat sitä täällä halvalla. Ei varmastikaan ollut kameraa hankkiessa epäselvää ettei esim. Saksasta saa mukana suomenkielistä ohjetta eikä tullut yllätyksenä tätä foorumia seuratessaan minkä hintainen JAS:lta saatava kopio on. Oletan seuranneen, koska osaavat tänne tulla kyselemään kopiotakin.
Itse olin täysin tyytyväinen englanninkieliseen pdf-manuaaliin, jonka netistä sai. En suomenkielistä kaipaakaan.
-
- Viesti:
Asiaa!jsm kirjoitti:Jos joku haluaa sen manuaalin kopioituna jostain, en puutu itse asiaan. Mutta en myöskään itse jaksaisi lukea foorumia, jossa joka toinen viesti olisi manuaalin kopion ruinaus.
Mielestäni henkilöt tosiaan voisivat miettiä asiaa etukäteen ennen kuin hankkivat kameran halvimmasta paikasta "väärän kielisillä" ohjeilla ja sitten valittavat suomenkielisen hinnasta / ruinaavat sitä täällä halvalla.
edit:poistin tekstin ettei syytetä, koska tämä tekijänoikeus asia on suomessa käsittämättömän arka, kaikkea muuta rikollista toimintaa katsotaan sormien läpi mutta ei tätä.
Loppuu marinat ja päästään aiheeseen eli digitaalivalokuvaukseen.
Viimeksi muokannut mikko, Kesä 19, 2003 12 : 11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Site Admin
- Viesti:
Jos joku tällaista tekee, niin vastaa sitten ihan itse seurauksista. Oikeuslaitos käsittääkseni tekee hyvin mielellään tämänkaltaisista jutuista ns. ennakkotapauksia eli laitetaan korvaustuomiot ja rangaistukset ihan viimeisen päälle. Näin saadaan peloteltua mahdolliset seuraajat hiljaisiksi. Erilaiset piraattiboksien pitäjät (myös suomalaiset) ovat saaneet maksettavakseen huikeita korvaussummia. Niitä ei sen kummemmin anneta edes anteeksi, vaan tuhansien eurojen velka kasvaa joka vuosi vielä korkoakin.
En suosittele!
Lisäksi olisin hyvin varovainen edelläolevien kehotuksien suhteen. Tässä ollaan ihan selkeästi yllyttämässä laittomaan toimintaan...
Laki on laki, sitä on noudattava.
En suosittele!
Lisäksi olisin hyvin varovainen edelläolevien kehotuksien suhteen. Tässä ollaan ihan selkeästi yllyttämässä laittomaan toimintaan...
Laki on laki, sitä on noudattava.
-
- Viesti: