Benron hiilikuitujalustoista kokemuksia?

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Vastaa Viestiin
Gameramies

Benron hiilikuitujalustoista kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Gameramies »

Jalustan "päivittäminen" parempaan olisi ajankohtainen.

Eli pääsääntoinen käyttö jalustalle olisi BENRO GH-2 kiikku ja siinä kiikkumassa Nikonin 300 2.8 sekä varauksella 500 millinen.

Benroa olen katellut jo pelkästään hintansa puolesta ja laadusta nyt olisi kiva kuulla kokemuksia. Juu tiedän että tässäkin tarjotaan Gitzoa mutta hinta/laatusuhde näiden kahden välillä olisi kiva kuulla.

Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen Benron kiikkuun ja verrattaessa Wimberleyn kiikkuun eroja ei hirveästi ole joten sekin puoltaa Benron puoleen.

Minkä painoluokan jalustaa kannattaisi tuolle setille katsella?

Jos joku tätä lukiessa haluaa eroon omasta Gitzosta/Benrosta niin yv:llä tavoittaa =)

Niin ja olen 168 sulkapäässä eli jalustan korkeus ei tarvitse yltää kahteen metriin =(
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Gameramies

Viesti Kirjoittaja Gameramies »

Onko näin että tällä foorumilla kukaan ei omista Gitzoa tai Benroa?

Nihkeesti tuntuu olevan kokemuksia kun kuitenkin 50 kertaa katsottu hmmm taitaa olla Manfrotton miehiä lueskelemassa topiccia =)
Fr0Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fr0Z »

Mä oon tykännyt omasta Gitzon GT3540LS:stä (taitaa nykyinen myynnissä oleva malli olla 3541)... Kevyt, menee pieneen tilaan (pystyy hyvin pituuden puolestakin kantaa lowepron minitrekkerissä), tukeva... Tietty joutuuhan siitä jonkun satasen maksaakkin, mutta tuon oston jälkeen ei oo kertaakaan tullu mieleen ostaa parempaa jalustaa. Ei oo vaan oikein osannut kaivata mitään parempaa. Kierrettävät lukot on tosi jees ja putket ei pyöri karkuun kiristeltäessä jne.

25-sarjalainen on edukkaampi, mutta myös aikapaljon huterampi. Ja kolmeosaisiin jalkoihin ei kannata panostaa, koska kuljetuspituus vaan kasvaa. Gitzon edustajien mukaan on aivan sama onko neljä vai kolme osaiset jalat, molemmat ovat yhtä tukevia.

En mä tiedä mitä tuosta kirjoittelisi muuta... Moni tuttu on samanlaisen ostanut, eikä kukaan oo katunut. Uskallan suositella sullekin =)

Benroista ei oo kokemusta.
Luontokuvaus blogi : http://www.janneheimonen.net/blog/ - (päivitetty 20.05.2013)

Kotisivu: http://www.janneheimonen.net/

- walk softly and carry a SMALL lens -
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

On mulla Gitzo, G1220 -ja G1276M-pää -ja on ihan kiva ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Jotenkin käsitin, ettet ole Gitzoista kiinnostunut, mutta jos välttämättä tahdot, niin täältä löytyy myös tuo GT3541LS sekä GT0540 Mountaineer(?) (Adelen ex, käytetty vain sunnuntaisin Bridge-kerhoon mentäessä). Ei noista pahaa sanaa.

Varmaan tuossa GT3540-luokassa saa myös riittävän tukevan Benron, mutta kevyemmässä luokassa luottaisin laatuun.

Ja minäkin voisin vielä ostaa tuohon yhden, joko 1- tai 2-sarjalaisen, jos joltain liikenee... Gitzothan maksaa uutena sen 500-600+ koosta riippumatta.

Ja sitten kannattaa muistaa, että vain Gitzon mukana saa aidon Gitzo-talismanin.
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Mä oon tykännyt omasta Gitzon GT3540LS:stä
Uskallan suositella sullekin =)
Tuskin on ainoa hyvä jalusta tuossa hintaluokassa, mutta varma valinta ainakin.
Paremman luokan Benroista ei ole kokemusta, joten en pysty ollenkaan vertaamaan.
Stockan hulluilla päivillä oli jokin halppisBenro tarjouksessa. Otin sellaisen käteen ja vakuutuin ettei ole mua varten. Tuskin merkistä oli kiinni. Se vain tuntui siltä kuin se värisisi kokoajan, ja niistä jalkojen pikalukoista en myöskään pitänyt. Eipä sen hintakaan ollut kuin suunnilleen samaa luokkaa tuollaisen Gitzon keskiputken kanssa.
Ehkä otin,ehkä en.
uphouse5

Viesti Kirjoittaja uphouse5 »

on ollu ainakin 5 - 6 jalustaa, mutta gitzon systematic 3541:n jälkeen ei oo enää tarvinnu miettiä asiaa (muistinkohan nyt tyypin oikein)
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Minulla ollut vajaan vuoden verran Benron C-258 M8 hiilikuitujalusta, enkä ole moitteen sijaa löytänyt. Hieman on sellainen kompromissi matkajalustan ja kunnon tuhtijalustan väliltä. Mahtuu vielä matkalaukkuun, kun ruuvaa pään irti. En ole vastaavan kokoiseen Gitzoon verrannut vierekkäin, joten siitä en sano mitään. Lukitukset toimivat, ainakaan toistaiseksi ei ole ollut mitään huomauttamista. Ja mukana tuli kätevä kantolaukku.

kapa
Harald II

Viesti Kirjoittaja Harald II »

Nyt on pari kuukautta ja yksi pidempi reissu kokemusta hiilikuituisesta Benron C-169 M8 jalustasta ja B-0 kuulapäästä.

Kevyt on, aivan omituisen kevyt, yhteensä nuo jotain 1,1 - 1,2 kiloa, mutta tukeva, jos ei avaa alimmaisia hammastikkuja. Korkeus riittää kevytjalustan reissukäytössä ilman niitäkin aivan hyvin.

Lukot, säädöt yms. toimivat hyvin ja täsmällisesti. Tosin ei tämä aivan halvin ratkaisu ole, kuitenkin melkoisesti Gitzon vastaavaa halvempi. Jalusta oli n. 190€ + kuula 120€.

Kun ostin tätä, niin Verkkokaupassa oli esillä myös kymmenkunta Slikin ja Velbonin ns. täyskokoisia alumiini yms. jalustoja. Käsin kokeiltaessa ja hytkyteltäessä tämä oli niistä kaikista tukevin, selvällä marginaalilla. Samankorkuiseksi asetettuna ilman alimpia putkia.
kapama-7

Minulla on tuossa Benrossani KB-1 kuulapolvi. Sellainen vasaralakattu, nyt kai saa vain mustana (eri koodi), joka silloin oli hieman kallimpi, kuin tuo omani. Jalustassa ei moitteen sijaa, mutta tuo kuula menee kyllä jonain päivänä vaihtoon, vaikka toistaiseksi olen tullut tuollakin toimeen. Jotenkin vaan tuntuu, ettei kaikki ole kohdallaan. Ja jännää muuten, että RRS:n L-kiskon kanssa ei ollut ongelmia, mutta kun vaihtui tuo kisko sattuneesta syystä Kirkin vastaavaan, niin pystykuva-asennossa menee yläkautta, mutta vaaka-asennossa vain sivulta liuttamalla, joten piti poistaa nippeli, joka estää vahingossa tipahtamasta. Muuten ei mene paikoilleen. Minulla ei ole mikrometriä, joten en ole tuota L-kahvaa päässyt mittaamaan. Ei se ole kuin millistä tai puolesta kiinni. Taitaa olla Kirkillä väljemmät toleranssit tai sitten on Benron alustalevy liian ahdas. Tai paremminkin molemmat.

kapa
adele

Re: Benron hiilikuitujalustoista kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja adele »

Gameramies kirjoitti:Benroa olen katellut jo pelkästään hintansa puolesta ja laadusta nyt olisi kiva kuulla kokemuksia.
Kokemusta on.

Kaksi viime kertaa kun olen ruuvaillut jalustoja B&H:ssa, olen erityisesti kiinnittänyt huomiota esillä oleviin Gitzon ja Benron jalustoihin, koska B kopioi niin avoimesti G:tä. Siinä kun Gitzon mallijalustojen lukot toimivat kuten uutena, ovat Benrot... miten sen nyt kauniisti sanoisi.... helvetin väsyneitä.... kuin viikon keitettyä makarooni. Varsinkin kevyissä malleissa ero on huikea. Kevyimmät esillä olevat Benrot ovat kuvauskäyttöön käyttökelvottomia. Jos on matka B&H:lle, niin kokeilkaa itse.

En tiedä minkälainen diili B&H:lla on jalustanvalmistajien kanssa. Voi tietysti olla, että B&H:n Benron spagetti on vuosia vanhaa, kun taas Gitzot vaihtuvat maahantuojan toimesta viikoittain, mutta joka tapauksessa pirun huonoa mainosta moinen on, täälläkin monen teinin ylistämälle Benrolle. En ole toistaiseksi ostanut.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
kapama-7

En tiedä mistä lukoista puhut, minun Benrossa on semmoiset kumilla päällystetyt kierresysteemit, joilla jalat saa säädeltyä. Hyvin toimivat ja sopivan jämäkästi. Kerran sain kokeilla noin näppituntumalta sitä kuuluisaa Gitzoasi, jonka sittemmin myit ilmeisesti liian huterana. Ei ne kierukat siinä sen paremmalta tuntuneet. Tietenkin voi olettaa, että sellainenkin hinnanero, mikä noilla kahdella merkillä on, niin täytyyhän se jossain tuntua. Jos ei muussa, niin ainakin lompakossa.

Harvoin tunnen itseni teiniksi enää, mutta kiitos tästä. Töitä tuolla Benrollani olen tehnyt ja hyvin on onnistunut. Kuula ei nyt mitenkään loista, ja jossain välissä menee vaihtoon. On hieman kevyttä tekoa, mutta kotona kyllä odottaa Manfrotton tarkkuuspää, jolla sitten tarkempi työ. Siihen olen istuttanut Arca-yhteensopivan alustan.

kapa
Harald II

Kiitos minultakin adelelle tuosta teini nimityksestä, näillä vuosilla sen ottaa kohteliaisuutena :-)

PS. mikä on B&H?
Nalho

Viesti Kirjoittaja Nalho »

Kamerakauppa joka on sapattina kiinni.
Harald II

Tiedän Benson & Hedgesin tupakkafirman lisäksi yhden B&H:n jossa myydään kameroita, mutta se on melkoisen kaukana, enkä tiennyt että sillä olisi myymälöitä joissa pääsisi käpälöimään jalustoja....
Viimeksi muokannut Harald II, Loka 16, 2010 16 : 45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nalho

Viesti Kirjoittaja Nalho »

Tuossakin on yksi vaihtoehto: http://www.feisoleurope.com/index.php
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

Harald II kirjoitti:Tiedän Benson & Hedgesin tupakkafirman lisäksi yhden B&H:n jossa myydään kameroita, mutta se on melkoisen kaukana, enkä tiennyt että sillä olisi myymälöitä joissa pääsisi käpälöimään jalustoja....
Katso sivulta video, niin tiedät enemmän ja luulet vähemmän:
http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCe ... tore08.jsp
Hands On
With hundreds of products on display, the B&H SuperStore is the place to test-drive and compare all the latest gear. Get your hands on gear, in the Photography, Video, Audio, Home & Portable Entertainment, and Optics departments. There are even hard-to-find and high-end products on display.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Ainakin Sanomatalon Rajalassa oli aiemmin sekä Benroja että Gitzoja näytillä. En ole käynyt siellä muutamaan kuukauteen, joten en tiedä mikä on tilanne nyt.

Digimessuilla saattaa tietysti olla myös noita näytillä. Olikohan viime vuonna?

Mutta Nykiinkin pääsee nykyjään halvemmalla kuin Oulusta Helsinkiin junalla, joten ei se nyt niin mahdoton reissu ole...
Harald II

adele kirjoitti:
Harald II kirjoitti:Tiedän Benson & Hedgesin tupakkafirman lisäksi yhden B&H:n jossa myydään kameroita, mutta se on melkoisen kaukana, enkä tiennyt että sillä olisi myymälöitä joissa pääsisi käpälöimään jalustoja....
Katso sivulta video, niin tiedät enemmän ja luulet vähemmän:
http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCe ... tore08.jsp
Hands On
With hundreds of products on display, the B&H SuperStore is the place to test-drive and compare all the latest gear. Get your hands on gear, in the Photography, Video, Audio, Home & Portable Entertainment, and Optics departments. There are even hard-to-find and high-end products on display.
Aika kaukana... niin kuin arvelinkin, täti viisastelee taas ;-)
Vastaa Viestiin