Vesileiman sopiva koko ja paikka?

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Alppis3D

Vesileiman sopiva koko ja paikka?

Viesti Kirjoittaja Alppis3D »

Mikä on teidän mielestänne oikea koko ja paikka vesileimalle kuvaan? Kaikki kuvat jotka olen itse laittanut nettiin on pienennetty kokoon 640 x 480 tai 480 x 640 kuvan pidemmän sivun mukaan. Vesileiman nuihin olen laittanut TSR Watermark Image ohjelmalla oikeaan alakulmaan, jonka koko on 25%. Kuinka paljon tuo haittaa teidän mielestänne kuvan katselua jos sijoitan sen keskelle kuvaa ja vaikkapa hieman suurempana, jolloin tuo vesileima on hankalampi poistaa kuvasta.
Kokeile Dropboxia: http://www.dropbox.com/referrals/NTEwNDA4MTEzOQ
Lisää tilaa sinulle ja minulle :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kipe

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Jotenkin tuntuu keksimällä keksityltä aiheelta ja viestin tarkoitus lieneekin mainoksen postittaminen. Dropbox vaikuttaa ideana testaamisen arvoiselta, joten Alppis3D sai myytyä ajatuksen ainakin yhdelle :D

Vesileiman häiritsevyys riippuu paljon kuvista. Alaperä on sen verran metka nimi, että kasvojen päällä voisi tehdä vakavistakin kuvista varsin huvittavia.
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Aika turhan näköinen juttu jos vesileimoista tulee tuon näköisiä.
Less Is More
Alppis3D

Tapiol2003 kirjoitti:Aika turhan näköinen juttu jos vesileimoista tulee tuon näköisiä.
Mitäs tarkoitat tuolla?
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Alppis3D kirjoitti: Mitäs tarkoitat tuolla?
Sitä, että kun laitat nimen kuvaan, ei sen tarkoitus ole muodostua omaksi elementiksi. Nyt nimessä on "kutsumanimi" mukana ja tekstissä valkoinen varjo. Ehdottaisin, että käytät joko etunimeä tai kutsumanimeä - ei molempia.

Kokeilepa vaikka photarilla tms. tehdä sellainen versio, jossa otat pipetillä itse kuvasta jonkun vaalean / tummahkon sävyn (riippuu tekstin sijoituspaikasta) ja allekirjoitat sillä kuvasi. Voit tehdä vielä sen erillisellä tasolla ja tehdä sen tason hieman kuultavaksi ja näin kontrolloida itse kuvan olemuksen mukaan nimikirjoituksen voimakkuutta ja sävyä.

Yksi hyvä vaihtoehto olisi myös skannattu tai muuten jäljennetty nimikirjoituksesi, joka siiten on skaalattu omana tasonaan sopivan kokoiseksi.
Less Is More
Alppis3D

Tapiol2003 kirjoitti:
Alppis3D kirjoitti: Mitäs tarkoitat tuolla?
Sitä, että kun laitat nimen kuvaan, ei sen tarkoitus ole muodostua omaksi elementiksi. Nyt nimessä on "kutsumanimi" mukana ja tekstissä valkoinen varjo. Ehdottaisin, että käytät joko etunimeä tai kutsumanimeä - ei molempia.

Kokeilepa vaikka photarilla tms. tehdä sellainen versio, jossa otat pipetillä itse kuvasta jonkun vaalean / tummahkon sävyn (riippuu tekstin sijoituspaikasta) ja allekirjoitat sillä kuvasi. Voit tehdä vielä sen erillisellä tasolla ja tehdä sen tason hieman kuultavaksi ja näin kontrolloida itse kuvan olemuksen mukaan nimikirjoituksen voimakkuutta ja sävyä.

Yksi hyvä vaihtoehto olisi myös skannattu tai muuten jäljennetty nimikirjoituksesi, joka siiten on skaalattu omana tasonaan sopivan kokoiseksi.
Joo tuo pelkkä kutsumanimi vois olla ihan hyvä ajatus mutta jos alat photoshopilla tekeen joka kuvaan erikseen vesileiman niin menee melko työlääksi kun tuolla mainitsemallani ohjelmalla saa sen kaikkiin kerralla.
Alppis3D

Kuinka haittaavaksi koette tämän tyylisen vesileiman?

http://dl.dropbox.com/u/10408113/Valoku ... 0Kopio.jpg
ppotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ppotka »

Ööööö... Miksi laittaa kuviin vesileima?

-p-
pekkapotka.com
Nalle77

Viesti Kirjoittaja Nalle77 »

ppotka kirjoitti:Ööööö... Miksi laittaa kuviin vesileima?

-p-
Heikkolaatuinen räpsy muuttuu arvokkaammaksi?
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Toki oikein vainoharhainen rakentaa tuollaisen.
http://www.petapixel.com/2010/10/07/cop ... tographer/
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
Guzmo

Re: Vesileiman sopiva koko ja paikka?

Viesti Kirjoittaja Guzmo »

Alppis3D kirjoitti: Kuinka paljon tuo haittaa teidän mielestänne kuvan katselua
Paljon
oh6jih
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oh6jih »

Alppis3D kirjoitti:Kuinka haittaavaksi koette tämän tyylisen vesileiman?

No ite jätän kattomatta tällätavoin leimatut kuvat kokonaan vaikka aihe olisi kuinka mielenkiintoinen.

Jos kuva on jollain <1000px pidemmältä sivultaan niin miksi se edes pitäisi pilata noin massiivisella leimalla? Tai siis mitä pelkäät kuvillesi tapahtuvan jos niissä ei ole tuollaista leimaa?
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Iha hyvä

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Alppis3D

OskuK kirjoitti:

Iha hyvä
Mikäköhän tämän kommentinkin pointti oli???

Miksi haluan laittaa vesileiman kuviini? Tällä hetkellä netissä on ainakin parilla taustakuvan lataus sivustolla kuvani joille en ole antanut lupaa laittaa kuvaani sinne. Kyseessä ei kylläkään ole valokuva mutta kyllä tuo yksi kuva saa riittää.

Enkä kyllä väitäkkään että kuvani niin hyviä olisivat että niitä nyt edes joku haluaisi käyttää jossain.

Eipä tässä kovin asiallisia vastauksiakaan ole saanut. Parhaimmat ja asiallisimmat vastaukset tähän mennessä ovat tulleet käyttäjiltä Tapiol2003 ja oh6jih
OskuK

Alppis3D kirjoitti:
Mikäköhän tämän kommentinkin pointti oli???
No se, että vesileiman koko ja paikka on ihan hyvä.
Alppis3D kirjoitti:
Miksi haluan laittaa vesileiman kuviini? Tällä hetkellä netissä on ainakin parilla taustakuvan lataus sivustolla kuvani joille en ole antanut lupaa laittaa kuvaani sinne. Kyseessä ei kylläkään ole valokuva mutta kyllä tuo yksi kuva saa riittää.

Enkä kyllä väitäkkään että kuvani niin hyviä olisivat että niitä nyt edes joku haluaisi käyttää jossain.

Eipä tässä kovin asiallisia vastauksiakaan ole saanut. Parhaimmat ja asiallisimmat vastaukset tähän mennessä ovat tulleet käyttäjiltä Tapiol2003 ja oh6jih
Anna äänet siis heille.
Olen itsekin käyttänyt korneja kuvanpilauksia. Sääli ettei musiikkimaailma ole huomannut tehdä samaa: vaikka pierun ääni joka 20s. välein piisiin, niin kukaan ei kopioi musaa.

Waldo's Peoplen Waldo:

TheHatter

OskuK kirjoitti: Sääli ettei musiikkimaailma ole huomannut tehdä samaa: vaikka pierun ääni joka 20s. välein piisiin, niin kukaan ei kopioi musaa.
Itseasiassa istockilla on äänitiedostoissa semmoinen ärsyttävä renkutus ajamassa vesileiman virkaa.
OskuK

TheHatter kirjoitti:
OskuK kirjoitti: Sääli ettei musiikkimaailma ole huomannut tehdä samaa: vaikka pierun ääni joka 20s. välein piisiin, niin kukaan ei kopioi musaa.
Itseasiassa istockilla on äänitiedostoissa semmoinen ärsyttävä renkutus ajamassa vesileiman virkaa.
Sitä sanotaan räpiksi?

Waldo's Peoplen Waldo:

elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

ppotka kirjoitti:Miksi laittaa kuviin vesileima?
Kun uppaa kuvia nettiin, niitä takuuvarmasti lataillaan ja hot-linkkaillaan luvatta sinne tänne. Eikä siinä mitään, mutta monipa ei tule ajatelleeksi että juuri siksi vesileima voi olla myös erinomaisen tehokas mainos.
TheHatter

elmar kirjoitti:
ppotka kirjoitti:Miksi laittaa kuviin vesileima?
Kun uppaa kuvia nettiin, niitä takuuvarmasti lataillaan ja hot-linkkaillaan luvatta sinne tänne. Eikä siinä mitään, mutta monipa ei tule ajatelleeksi että juuri siksi vesileima voi olla myös erinomaisen tehokas mainos.
Kysymys pitkälti onkin, että luoko tuo mainos positiivisen vai negatiivisen mielipiteen kuvaajasta ja häiritseekö mainos niin paljon, että kuluttaja sivuttaa koko tuotteen. Voi pohtia, että riittäisikö pelkkä signeraus.

Toinen kysymys myös on, että pilaako tuo mainos niin paljon, että kuvan tilalle valitaankin joku toinen, ehkä jopa huonompi kuva, koska siinä ei ole niin häiritsevä mainos.

Kolmas kysymys juontuukin näistä, että paljonko harrastajakuvaajan pitää itseään mainostaa ja miksi.

Tämä kuvien esittely on muutenkin aika hankala juttu, kun monessa tapauksessa ensin laitetaan kuva nähtäväksi ja sitten kun ihmiset jakavat sitä hotlinkkeinä ja muina vastaavina kuten nykyään asiaan kuuluu, niin valitetaan kun kuvaa on käytetty laittomasti.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Mun nettisivuilta on kerran pöllitty 650px leveä kuva johonkin firman joulutervehdykseen. En nostanut meteliä, koska varas oli sukulainen eikä ymmärtänyt tekevänsä rikoksen. Mutta kyllä sitä tapahtuu.
Vastaa Viestiin