Kameravehkeitä Hollannista.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Loka 04, 2003 18 : 52
Finland>France
Tilasin maanantaina kaksi Canonin objektiivia ja olen innoissani seurannut lähetyksen kulkua seurantakoodin avulla TNT:n sivuilta. Eilen illalla järkytyin kun osoitteeseen oli postin sivuilla yhtäkkiä vaihtunut Finlandin tilalle France. Siihen asti osoite oli ollut oikein. Taitaa tulla muutaman päivän viivytys ennenkuin tajuavat, ettei tuollaista suomalaista osoitetta Ranskasta löydy. Lähetin heti sähköpostia Cameranu:lle. En tiedä voivatko he tehdä tuolle Hollannin postin töppäykselle mitään. Mielenkiinnolla odottelen sähköpostia sieltäpäin.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Loka 04, 2003 18 : 52
-
- Viestit: 1963
- Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Elo 06, 2007 17 : 58
- Paikkakunta: Vaasa
Oma kokemus on positiivinen. Tilasin canon 24-70 2.8 L, 430 ex II salaman ja sandiskin 2x16Gb kortteja. Säästin kyllä melko paljon. Hintavertailua tein lähinnä cyberphoton ja kotimaisen Magnet-E:n kanssa.
5 päivää meni kun maksu näkyi heillä. siitä tasan viikon päästä oli paketti perillä lähimmässä siwassa. kaikkiin maileihin vastattiin heti ja englanniksi.
Eli loistava kauppa: mikäli olet hätähousu, maksa luottokortilla, niin paketti lähtee heti postiin!! Jonkun provikan ne siitä ottavat.
5 päivää meni kun maksu näkyi heillä. siitä tasan viikon päästä oli paketti perillä lähimmässä siwassa. kaikkiin maileihin vastattiin heti ja englanniksi.
Eli loistava kauppa: mikäli olet hätähousu, maksa luottokortilla, niin paketti lähtee heti postiin!! Jonkun provikan ne siitä ottavat.
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: Loka 07, 2006 10 : 33
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
-
- Viestit: 2706
- Liittynyt: Huhti 03, 2003 17 : 38
- Viesti:
Data-systemsillä näyttäisi olevan halvemmat kortit, mutta tuoltahan saa tietysti kaiken kerralla.pvjk kirjoitti:Oma kokemus on positiivinen. Tilasin canon 24-70 2.8 L, 430 ex II salaman ja sandiskin 2x16Gb kortteja. Säästin kyllä melko paljon. Hintavertailua tein lähinnä cyberphoton ja kotimaisen Magnet-E:n kanssa.
5 päivää meni kun maksu näkyi heillä. siitä tasan viikon päästä oli paketti perillä lähimmässä siwassa. kaikkiin maileihin vastattiin heti ja englanniksi.
Eli loistava kauppa: mikäli olet hätähousu, maksa luottokortilla, niin paketti lähtee heti postiin!! Jonkun provikan ne siitä ottavat.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Helmi 13, 2007 11 : 27
Erittäin hyvä kokemus ensimmäistä kertaa arvokkaampaa tavaraa ulkomailta tilanneelta. Cameranu:lle jätin tilauksen 19.8. illalla. Aamulla 20.8. tuli vahvistus maksusta (luottokorttimaksu) ja pari tuntia sen jälkeen seurantanumero ja linkki TNT:n seurantapalveluun.
TNT:n palvelussa tapahtumat:
20.08.2010: Parcel has been pre-alerted (~12:00)
20.08.2010: Parcel sorted at sorting centre
20.08.2010: Parcel sorted for country of destination (joskus illalla)
25.08.2010: Parcel received in country of destination (iltapäivällä)
26.08.2010: Parcel at depot (aamulla paketti oli saapunut siis Ouluun, päivitys tapahtui n. 10:00)
26.08.2010: Parcel out for delivery (tämä ilmeisesti kuljetus 20km päähän lähikuntaan)
26.08.2010: Parcel available at collection point
Alle viikko tilauksesta, tänään klo 13:11 toimitus oli noudettavissa lähimmästä Siwasta. Pakkaus oli aivan ehjä ja virheetön. Tuolta tilaan toistekin.
Matkahuolto ei päivittänyt seurantaansa aivan yhtä ahkerasti ja miinuksena se, että mistään ei nähnyt mikä on paketin lopullinen kohde (seuranta näytti vain Turku-Oulu väliä). Soittamalla sain kuulla, että paketti ei suinkaan ole oman kunnan Matkahuolto-pisteessä vaan naapurikunnan Siwassa.
TNT:n palvelussa tapahtumat:
20.08.2010: Parcel has been pre-alerted (~12:00)
20.08.2010: Parcel sorted at sorting centre
20.08.2010: Parcel sorted for country of destination (joskus illalla)
25.08.2010: Parcel received in country of destination (iltapäivällä)
26.08.2010: Parcel at depot (aamulla paketti oli saapunut siis Ouluun, päivitys tapahtui n. 10:00)
26.08.2010: Parcel out for delivery (tämä ilmeisesti kuljetus 20km päähän lähikuntaan)
26.08.2010: Parcel available at collection point
Alle viikko tilauksesta, tänään klo 13:11 toimitus oli noudettavissa lähimmästä Siwasta. Pakkaus oli aivan ehjä ja virheetön. Tuolta tilaan toistekin.
Matkahuolto ei päivittänyt seurantaansa aivan yhtä ahkerasti ja miinuksena se, että mistään ei nähnyt mikä on paketin lopullinen kohde (seuranta näytti vain Turku-Oulu väliä). Soittamalla sain kuulla, että paketti ei suinkaan ole oman kunnan Matkahuolto-pisteessä vaan naapurikunnan Siwassa.
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: Heinä 07, 2010 21 : 56
- Paikkakunta: Turku
Aika ihmeellinen tuo matkahuollon systeemi, tilasin Ruotsista objektiivin saapui 2 päivässä matkahuollon tomipisteeseen, näin seurannasta paketin saapuneen Turkuun aamulla klo 10.. kun iltapäivällä tiedustelin neuvonnasta, että olisko paketti mahdollisesti jo jostain saatavilla niin eipä ollut :(TerhiM kirjoitti: Matkahuolto ei päivittänyt seurantaansa aivan yhtä ahkerasti ja miinuksena se, että mistään ei nähnyt mikä on paketin lopullinen kohde (seuranta näytti vain Turku-Oulu väliä). Soittamalla sain kuulla, että paketti ei suinkaan ole oman kunnan Matkahuolto-pisteessä vaan naapurikunnan Siwassa.
Seuraavana päivänä sain hakea jostakin pirun siwasta sen paketin, ihmeellistä että lähetys makaa paikallaan reilun vuorokauden, ilman että sitä saa lunastettua. Kaikissa paikoissa ei taida itse pystyä vaikuttamaan siihen lähettääkö ne tuotteen siwaan vai saako noutaa m-huollon toimipisteestä joka lienee se nopeampi tapa.
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: Heinä 07, 2010 21 : 56
- Paikkakunta: Turku
Aivan kuin toistaisit itseäsi, muistaisin nähneeni tämän saman jo aiemmin. Jos mahdollista en käytä matkahuollon palveluja, posti hoitaa nopeammin.OskuK kirjoitti:Olisit tilannut päivää aikaisemmin, niin olisit saanut myös sen päivää aikaisemmin hyppysiisi! ;-)
Ihme hysteriaa jostain päivistä, vaikka usein jahnataan ostoksia kuukausitolkulla kysellen mikä mistä halvalla ja onko huijaus...
Asiakaspalvelusta tässä kait on kyse, jos teet kuvauskeikan varmaan asiakkaasi ei ole kovin innoissaan vastauksesta. "Missä ne meidän Marttan hautajaiskuvat viipyy" IHME HYSTERIAA MITÄ SE NIIN ON VÄLIÄ JOS MUUTAMAN PÄIVÄN MYÖHÄSSÄ, OLISIT TILANNUT AIEMMIN" :)
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Kesä 02, 2009 19 : 36
Tilasin Cameranu:sta Canon 7D kameran, joka, yllättys yllätys, oli viallinen tarkennuksen suhteen. Laitoin heille mailia ja vastaus tuli tyyliin "käyttäjässä vika". Muutaman testikuvan jälkeen suostuivat uskomaan että kamera on todellakin viallinen js pyysivät palauttamaan.
Väittivät kuitenkin että minun pitää maksaa palautuskulut (40 euroa), koska se lukee heidän käyttäjäehdoissa. Laitoin kuitenkin linkin euroopan kuluttajansuojalakiin jossa selvästi todetaan että kuluttajan sitä ei todellakaan tartte maksaa. Tämän jälkeen ääni kellossa muuttui ja pyysivät lähettämään kuitin palautusmaksusta jotta saavat hyvitettyä ne minulle.
Huomenna lähtee kamera takaisin, saas nähän miten tässä käy :)
EDIT: laitan tähän vielä otteen tuosta ekasta vastausmailista, rupesi vähän kaverin asenne ottaa pannuun, onneksi nopeasti myönsi olleensa väärässä ja pahoitteli kovasti
- - -
Dear Sir,
Nor at our store, nor at Canon is there an issue about the focusing of the
Canon 7D. The real problem is that there always some individuals who doesn't
understand the possibilities this camera offers. They complain at forums and
make the product look bad. Because camera and lenses are alll electronical,
there can be some difference between the perfect focussing of lenses. You
can calibrate this with the camera when it should occur.
I will send you two sites with forums where you can read that the problem
you mention is not a problem, but a complaint from some users who doesn't
know how to work with this camera. Link:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos7d/
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA.HTM
Please do read the test about the camera from those two sites and you will
redifine your opinion. If you still want to send the camera back, please do
understand that it is only possible if the camera and all the items with it
and the box have to be in perfect condition.
Sincerely,
Väittivät kuitenkin että minun pitää maksaa palautuskulut (40 euroa), koska se lukee heidän käyttäjäehdoissa. Laitoin kuitenkin linkin euroopan kuluttajansuojalakiin jossa selvästi todetaan että kuluttajan sitä ei todellakaan tartte maksaa. Tämän jälkeen ääni kellossa muuttui ja pyysivät lähettämään kuitin palautusmaksusta jotta saavat hyvitettyä ne minulle.
Huomenna lähtee kamera takaisin, saas nähän miten tässä käy :)
EDIT: laitan tähän vielä otteen tuosta ekasta vastausmailista, rupesi vähän kaverin asenne ottaa pannuun, onneksi nopeasti myönsi olleensa väärässä ja pahoitteli kovasti
- - -
Dear Sir,
Nor at our store, nor at Canon is there an issue about the focusing of the
Canon 7D. The real problem is that there always some individuals who doesn't
understand the possibilities this camera offers. They complain at forums and
make the product look bad. Because camera and lenses are alll electronical,
there can be some difference between the perfect focussing of lenses. You
can calibrate this with the camera when it should occur.
I will send you two sites with forums where you can read that the problem
you mention is not a problem, but a complaint from some users who doesn't
know how to work with this camera. Link:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos7d/
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA.HTM
Please do read the test about the camera from those two sites and you will
redifine your opinion. If you still want to send the camera back, please do
understand that it is only possible if the camera and all the items with it
and the box have to be in perfect condition.
Sincerely,
-
- Viestit: 7019
- Liittynyt: Syys 08, 2008 17 : 13
- Paikkakunta: Tupos
- Viesti:
With Canon you might.
Onneksi homma taitaa edetä oikeaan suuntaan, vaikka hieman joutuikin tekemään hommaa sen eteen. (Eikä tuo vaivannäkö ole paljoakaan erilaista kuin mitä joidenkin kotimaisten liikkeiden kanssa ovat jotkut joutuneet kokemaan).
Mikäli ei ole kielitaitoa voi asiointi olla melko kinkkistä.
-Sale
Onneksi homma taitaa edetä oikeaan suuntaan, vaikka hieman joutuikin tekemään hommaa sen eteen. (Eikä tuo vaivannäkö ole paljoakaan erilaista kuin mitä joidenkin kotimaisten liikkeiden kanssa ovat jotkut joutuneet kokemaan).
Mikäli ei ole kielitaitoa voi asiointi olla melko kinkkistä.
-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
-
- Viestit: 1199
- Liittynyt: Huhti 11, 2008 17 : 53
- Paikkakunta: Oulu
Yritin eilen rekisteröityä tuonne mutta tuli hiukan ongelmia. Miten nuo osoitetiedot täytetään? Esimerkiksi tuo postinumerokohtakin on kaksiosainen? Pistäkääs mulle jokin esimerkki tuollain allaolevaan malliin.
Adres * ____________
Huisnummer * ______ toev. ___
Postcode * _________ ______
Woonplaats * __________
Land * _________
Adres * ____________
Huisnummer * ______ toev. ___
Postcode * _________ ______
Woonplaats * __________
Land * _________
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19
Onpas aika ***tuilevan sävyistä tekstiä. Asiakaspalvelussa ehkä tuollainenkin asia pitäisi muotoilla vähän asiallisempaan sävyyn...jii-pee78 kirjoitti:Tilasin Cameranu:sta Canon 7D kameran, joka, yllättys yllätys, oli viallinen tarkennuksen suhteen. Laitoin heille mailia ja vastaus tuli tyyliin "käyttäjässä vika". Muutaman testikuvan jälkeen suostuivat uskomaan että kamera on todellakin viallinen js pyysivät palauttamaan.
****
EDIT: laitan tähän vielä otteen tuosta ekasta vastausmailista, rupesi vähän kaverin asenne ottaa pannuun, onneksi nopeasti myönsi olleensa väärässä ja pahoitteli kovasti
- - -
Dear Sir,
Nor at our store, nor at Canon is there an issue about the focusing of the
Canon 7D. The real problem is that there always some individuals who doesn't
understand the possibilities this camera offers. They complain at forums and
make the product look bad. Because camera and lenses are alll electronical,
there can be some difference between the perfect focussing of lenses. You
can calibrate this with the camera when it should occur...
-
- Viestit: 7019
- Liittynyt: Syys 08, 2008 17 : 13
- Paikkakunta: Tupos
- Viesti:
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Kesä 02, 2009 19 : 36
Tässähän tätä sähköpostia yleisön pyynnöstä. Kunhan saavat kameran takaisin, voin päättää otanko rahat takaisin, uuden tilalle vai vaihdanko toiseen malliin. Eli toistaiseksi näyttää ihan hyvältä, ja keskustelu menee hyvässä hengessä (pari viimeistä mailia olen vaihtanut jonkun naishenkilön kanssa kuka ainakin on tosi asiallinen)
"It seems that the camera really has a focussing problem. Normally we ask
Dutch customers to make a mail on our site. You can do that to click the
"button" klantenservice.
You will see a possibillity to fill in a mailform. Because this is to
difficult for most foreigners, we will accept that the product will be send
back without this form. A copy of the invoice and a little note about the
complaint is really usefull. As soon as the camera arrives we will inform
you. We will do a test that same day and if the complaint is true, we
normally send that same day a new one.
The email we sent you was not meant to have your expertise into question,
but more because there are many written issues about products which are less
true. As long as statistical a few cameras with focusing problems are coming
back, we can not speak of a known issue with this model. And we sell really
more than enoug to know this very well. Also does Canon not confirm this
opinion you complain about. Little problems will be always possible and off
course are we going to solve that.
We will take proper care with your camera and take the appropriate steps to
solve your problem. Sincerely,"
Edittiä: Lisätään nyt vielä sen verran että lupasivat palauttaa kaikki aiheutuneet kulut mikäli se todetaan vialliseksi (tuote+2% luottokorttimaksu+postikulut molempiin suuntiin). Näinhän se tietysti taitaa EU:n etämyyntidirektiivi vaatiakin. Ehjän tuotteen palautuksessakin ainoastaan palautuskulut taitaisi mennä omasta pussista (ne oli 24 euroa).
"It seems that the camera really has a focussing problem. Normally we ask
Dutch customers to make a mail on our site. You can do that to click the
"button" klantenservice.
You will see a possibillity to fill in a mailform. Because this is to
difficult for most foreigners, we will accept that the product will be send
back without this form. A copy of the invoice and a little note about the
complaint is really usefull. As soon as the camera arrives we will inform
you. We will do a test that same day and if the complaint is true, we
normally send that same day a new one.
The email we sent you was not meant to have your expertise into question,
but more because there are many written issues about products which are less
true. As long as statistical a few cameras with focusing problems are coming
back, we can not speak of a known issue with this model. And we sell really
more than enoug to know this very well. Also does Canon not confirm this
opinion you complain about. Little problems will be always possible and off
course are we going to solve that.
We will take proper care with your camera and take the appropriate steps to
solve your problem. Sincerely,"
Edittiä: Lisätään nyt vielä sen verran että lupasivat palauttaa kaikki aiheutuneet kulut mikäli se todetaan vialliseksi (tuote+2% luottokorttimaksu+postikulut molempiin suuntiin). Näinhän se tietysti taitaa EU:n etämyyntidirektiivi vaatiakin. Ehjän tuotteen palautuksessakin ainoastaan palautuskulut taitaisi mennä omasta pussista (ne oli 24 euroa).
-
- Viestit: 307
- Liittynyt: Marras 20, 2007 19 : 00
Adres * Omatiepexi85 kirjoitti:Yritin eilen rekisteröityä tuonne mutta tuli hiukan ongelmia. Miten nuo osoitetiedot täytetään? Esimerkiksi tuo postinumerokohtakin on kaksiosainen? Pistäkääs mulle jokin esimerkki tuollain allaolevaan malliin.
Adres * ____________
Huisnummer * ______ toev. ___
Postcode * _________ ______
Woonplaats * __________
Land * _________
Huisnummer * 1 toev. A11
Postcode * 00000 -
Woonplaats * Ihmekaupunki
Land * Finland
Sit jos joutuu editoimaa, ni maaksi ei saa enää Finlandia laitettua. Mutta kun laittaa asiasta mailia, niin muutokset onnistuvat.