Diffuusori pop up salamaan

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
onninpoika

Diffuusori pop up salamaan

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Onko raadilla kokemusta noista pop-up salaman pehmentimistä. Itse olen käyttänyt satunnaisesti valkoista nenäliinaa siinä salaman päällä mutta kun ne eivät ainakaan minun taskussa ole aina siiistejä ja valkoisia. Kokeilin etsiä netistä ratkaisua ja sellainen löytyikin. Oli niin edullinen, että törsäsin koko vitosen ja tilasin kaksi settiä kerralla.

Kuva

Onko kokemusta tällaisista härpäkkeistä?

Edit:
Oli toinenkin malli jonka kulut posteineen alle 2 euroa?
Käsittääkseni tuo tulee salamakenkään kiinni? Jos tuota voi kuljettaa levynä, niin ei ainakaan vie mitään tilaa.
Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Neon Valo

Viesti Kirjoittaja Neon Valo »

Mulla oli tuommonen toisen esimerkin kaltanen ja se tosiaan tuli salamakenkään kiinni.. kaisse pelasi sen mitä pop-up salamaa käytin mutta tuli rakenneltua siitä aivan muuta diy kikkaretta :D

Yks hyvä idea pyöri täälä kerran, että leikataan sopiva reikä valkoiseen pingispalloon ja tökätään salaman pääle...

Voi kyllä olla että tuohon pop-up salamaan ei paljo kannata panostaa ellei käytä pienenä täytevalona sitä..
onninpoika

Minulla se on lähinnä orjan herättäjänä. Tokihan siitä pikkuisen valoakin lähtee. Tuo pingispallojuttu olikin sitten Pirkkavinkki parhaasta päästä :-)
onninpoika

Kokeilin myös "oikeaa" diffuusoria oikeassa salamassa. Tuon hommasin orjasalaman peitoksi ja toimii ihan loistavasti. Jopa tällainen alottelija saa tuollaisen kanssa ihan kelvollisia salamaräpsyjä aikaiseksi.

Tuossa kuva ihan itse härpäkkeestä. Kuvassa siis tarkoitus esittää valoa ei kuvaajaa saati sitten eteistä. Valo on mielestäni hyvin hajallaan ja pehmeää. Mieti jos kuva olisi otettu salamalla ilman diffuusoria.

Kuva

Yksi tuon diffuusorin etuja on se, että kasaaminen kestää pari minuuttia ja pakattuna se on sentin paksuinen ja noin A5 kokoa. Ei hassumpi muutaman euron hankinta mielstäni.
DorianBlue

Viesti Kirjoittaja DorianBlue »

Tein pikadiffuusorin reissukäyttöön harmaasta muovipussista. Sen verran jämäkkää muovia, että kun sen kiertää rullalle, sen saa helposti asennettua pop-upin ympärille. Ei maksanut mitään. Toimii.
onninpoika

Re: Diffuusori pop up salamaan

onninpoika kirjoitti:. Oli niin edullinen, että törsäsin koko vitosen ja tilasin kaksi settiä kerralla.

Kuva

Onko kokemusta tällaisista härpäkkeistä?

Edit:
posteineen alle 2 euroa?

Kuva
Nyt on molemmat kotona ja kokeiltuna. Tuo ensimmäinen on jotensankin isompi kuin mitä kuvaa katsottuani luulin. Kokeilussa ei auennut tuon keltaisen ja sinisen käyttötarkoitus.
Rakenne on sellainen, että salamajalkaan laitetaan tuo musta muoviteline johon tuo heijastin kiinnitetään. Teline ja heijastin ovat niin tukevia ja laadukkaan oloisia, ettei uskoisi kiinan halpiskamaksi. Teline pysyy salamajalassa ja heijastimen voi napsauttaa siihen haluamalleen korkeudelle. Kameran salamaa voi availla ja sulkea diffuusorin ollessa kiinnitettynä.
Valkoinen heijastin yllätti käytettävyydellään. Toimii varmasti kuin junan vessa ja pysyy paikallaan. Pikkainen miinus tulkee siitä, että vievät tilaa kamerarepussa. Ehkäpä miikka siksi kun juuri minulla ei ole lokeroa noille.
Suositeltava hankinta.

Kakkonen oli melkoisen hutera esitys. Kiinnittyy myös salamajalkaan, tai pitäisi kiinnittyä. Toimii mutta heppoinen ja hankala käyttää verrattuna tuohon ykköseen.
En suosittele, tuntuu turhalta tuon ykkösen rinnalla.
Zeamar
Viesti:

Re: Diffuusori pop up salamaan

Viesti Kirjoittaja Zeamar »

onninpoika kirjoitti: Kokeilussa ei auennut tuon keltaisen ja sinisen käyttötarkoitus.
Sininen on vissiin sitä varten että jos haluaa kylmäsävyisiä kuvia ja keltainen lämminsävyisille kuville.

Tai vaihtoehtoisesti keltaista voi ilmeisesti käyttää hehkulampun kanssa jolloinka lampusta ja salamasta tuleva valo on (ainakin periaatteessa....) samanväristä ja valkotasapaino on helpompi laittaa kun käyttää hehkulamppuasetusta kamerassa.

Itselläni on kanssa tuommoinen ja on kyllä uskomattoman kestävää muovia. Toisaalta erittäin jämäkkää muovia ja toisaalta kuitenkin sen verran joustavaa että ei ihan pienestä litistymisestä välitä.
Tomslow

Viesti Kirjoittaja Tomslow »

onninpoika kirjoitti:Tuo pingispallojuttu olikin sitten Pirkkavinkki parhaasta päästä :-)
Ehkä ei ihan vitsi. Aikanaan tein vastaavan, nopeasti paikalleenlaitettavan ja irroitettavan, hajottimen harmaasta filmipurkista. Neuvo taisi löytyä jostakin ulkomaalaiselta "kikkamikkojen" sivustolta.

P.S. Miksi tämä ketju on ulkomailta ostaminen-osiossa?
Kuvailen myös kirjoittaessani
Vastaa Viestiin