Työjutuissa, kun on aina muutama projekti päällekkäin, pari tasoa historiaa on pelastanut muutaman kerran tietoa päällekkäistallennuksissa. Sellainen tohelo.Gallows kirjoitti:Mikä idea on varmuuskopiointiohjelmissa? Parilla klikkauksella saa tehtyä kopiot itsekin.
Miten hoidatte varmuuskopiot?
-
-
- Viesti:
Sync toy on ilmainen, koneessa 2 asemaa, ykköslevyä käytetään ja kakkoslevylle kopioin muutokset vähintään kerran päivässä, joten kaikki lisäykset, muutokset ja poistot tulee kakkoslevyllekkin.Gallows kirjoitti:Mikä idea on varmuuskopiointiohjelmissa? Parilla klikkauksella saa tehtyä kopiot itsekin.
Suurin hyöty ohjelmassa on se, että se tulee tehtyä tarpeeksi usein ja se säästää aikaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
No niinhän mä sanoin että kallis on juu mutta mun kaikki kivat vuodesta 2001 mahtuis teran tikulle ja kunhan sellanen valmistetaan niin saa maksaa mitä tahansa. Olis kätevää mutta eihän se pieni tikku oo yhtään mitään kun pöydän kulmalla pitää olla räkki täynnä kovalevyjä, hemmetin iso pöytäkonekin on magee vaikka se on tyhjää täynnä ja kamerankin pitää olla vähintään leca-harkon kokonen möykky jne. eli isoo pitee olla. ;-)OskuK kirjoitti:Nuo ale-kovalevyt ovat itselleni tuntemattomia. Toivottavasti tikkuja ei aleta myymään alenuksella? ;-)
Tuo linkkisi tikku oli muuten vain neljännesteraa, niitä neljä ja sillä hinnalla saiai aika tavalla kaikea, jopa täysin olematonta saisi ilmaiseksi, eli tyhjillä taskuilla saisi sitä kuvatilaa. Mitä täällä olen juttuja lukenut, ei ainakaan kameroiiden flässit ole sitä varminta muistia...
-
- Viesti:
Eihän siinä mitään, jos on varaa ostaa uusinta ja kalleinta. Köyhät joutuvat tyytymään tuohon röökiaskin kokoiseen sadan euron ratkaisuun :) Rikkoutuahan se voi, mutta ei kai kukaan ainoata varmuuskopiotaan sellaiseen säilö.
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
-
- Viesti:
Kuvat Linux palvelimella, jolloin windows säästyy latailuilta. Palvelimella kaksi kovoa, toinen kopioi automaattisesti toiselta neljä kertaa päivässä muutokset (ei tarvitse kaikkia ~200GB kopioida joka kerta). Tällä yritän estää kovalevyn hajoamisen takia aiheutuvat kuvien häviämiset.
Satunnaisesti, yleensä suurempien kuvasiirtojen jälkeen, samanlainen manuaalinen päivitysoperaatio ulkoiselle kiintolevylle. Tämä estää kuvien häviämisen jos koko palvelin hajoaa.
Kun vielä saisi tuon ulkoisen kovalevyn jonnekin paloturvalliseen paikkaan. Ei paljo auta tulipalon sattuessa, että se tässä työpöydällä makailee palvelimen vieressä...
Satunnaisesti, yleensä suurempien kuvasiirtojen jälkeen, samanlainen manuaalinen päivitysoperaatio ulkoiselle kiintolevylle. Tämä estää kuvien häviämisen jos koko palvelin hajoaa.
Kun vielä saisi tuon ulkoisen kovalevyn jonnekin paloturvalliseen paikkaan. Ei paljo auta tulipalon sattuessa, että se tässä työpöydällä makailee palvelimen vieressä...
-
- Viesti:
Olen vienyt toisen kappaleen työpaikalle. Jos koti ja työpaikka (etäisyys 40km) palavat yhtäaikaa, niin sitten on isompaakin murehdittavaa kuin kuvat ;)Markku N kirjoitti: Kun vielä saisi tuon ulkoisen kovalevyn jonnekin paloturvalliseen paikkaan. Ei paljo auta tulipalon sattuessa, että se tässä työpöydällä makailee palvelimen vieressä...
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
Otat pankista tallelokeron?Markku N kirjoitti:Kuvat Linux palvelimella, jolloin windows säästyy latailuilta. Palvelimella kaksi kovoa, toinen kopioi automaattisesti toiselta neljä kertaa päivässä muutokset (ei tarvitse kaikkia ~200GB kopioida joka kerta). Tällä yritän estää kovalevyn hajoamisen takia aiheutuvat kuvien häviämiset.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
-
Minulla on kaksi ulkoista USB-kovalevyä. Toinen on kotona ja toinen töissä. Ehkä kerran viikossa tallennan kuvat ja muut omat tietotekniset hengentuotteet siihen kotona olevaan levyyn, raahaan sen töihin ja otan töistä levyn kotiin. Tuolla tavalla menettää maksimissaan parin viikon kuvat (jos nyt jätetään se astronomisen epätodennäköinen tapahtuma huomiotta, että tietokone ja molemmat varmuuskopiolevyt rikkoutuvat samanaikaisesti).
Minun datamäärät ovat niin pieniä, että teran kovalevylle menee useampikin edellinen tilanne, jos tulee vahingossa hävittäneeksi jotain.
Minun datamäärät ovat niin pieniä, että teran kovalevylle menee useampikin edellinen tilanne, jos tulee vahingossa hävittäneeksi jotain.
Hannu
-
-
Laittaisin kyllä toisinpäin. Käyttis ja softat tuolle pienemmälle ja varsinainen data (kuvatiedostot ja mitä sulla muuta mahtaa ollakkaan) tuolla teran levylle. Mikäänhän ei estä myös asentamasta jotain softia tuolle isommalle jos tarve vaatii.Hota kirjoitti:Uuden keskusyksikön kasuas edessä ja kilkeet tilattu.
1terranen kovo jos käyttis ja softat.
250GB kovo tulee kaveriksi johon kuvien backup tulee jollain aikavälillä.
Tuohon kun menee backup siitä vielä siirtyy ulkoiselle kovolle kun siihen napsauttaa virrat.
-
Tuo 250:nen on vanha ja hidas.-Q- kirjoitti:Laittaisin kyllä toisinpäin. Käyttis ja softat tuolle pienemmälle ja varsinainen data (kuvatiedostot ja mitä sulla muuta mahtaa ollakkaan) tuolla teran levylle. Mikäänhän ei estä myös asentamasta jotain softia tuolle isommalle jos tarve vaatii.Hota kirjoitti:Uuden keskusyksikön kasuas edessä ja kilkeet tilattu.
Tuohon kun menee backup siitä vielä siirtyy ulkoiselle kovolle kun siihen napsauttaa virrat.
-
Hota kirjoitti:Tuo 250:nen on vanha ja hidas.-Q- kirjoitti:Laittaisin kyllä toisinpäin. Käyttis ja softat tuolle pienemmälle ja varsinainen data (kuvatiedostot ja mitä sulla muuta mahtaa ollakkaan) tuolla teran levylle. Mikäänhän ei estä myös asentamasta jotain softia tuolle isommalle jos tarve vaatii.Hota kirjoitti:Uuden keskusyksikön kasuas edessä ja kilkeet tilattu.
Voisikin tilata pienenkovon käyttistä varten
-
- Viesti:
Mulla laitettiin tähän koneeseen uutena ohjelma yhdelle levylle ja 2 samanmoista 500Gb levyä kuvien tallentamista varten.
Tallensin kuvat toiselle levylle, ja varmuuskopiot toiselle. Heti ei tullut kopiotua kaikkia muutoksia...ja tietysti parin kuukauden päästä ykköslevy sippas ja vei mennessään paaaljon käsiteltyjä kuvia joita en ollut jaksanut kopioida kakkoslevylle. Onneksi raakakuvat olin aina kopioinut molemmille.
Kuvantekijällä oli koneellaan sieltä tilattuja kuvia aika paljon (kiitos heille) joten sieltä sain jotain apuja.
Kun uusi levy asennettiin, niin asennettiin Sync Toy ohjelma koneelle, joka kopioi tehdyt muutokset levyltä toiselle ja sitä oon siitä lähtien käyttänyt päivittäin.
Lisäksi pöydällä on rivi ulkoisia levyjä, pareittain aina kaikkia. Koneen levyt on vain välivarasto, sinne ei kuvat lopullisesti jää.
Kaikkea pitää opiskella kantapään kautta...4 levyä paukahti 2 vuoden sisällä....aina pitää varmistaa.
Tallensin kuvat toiselle levylle, ja varmuuskopiot toiselle. Heti ei tullut kopiotua kaikkia muutoksia...ja tietysti parin kuukauden päästä ykköslevy sippas ja vei mennessään paaaljon käsiteltyjä kuvia joita en ollut jaksanut kopioida kakkoslevylle. Onneksi raakakuvat olin aina kopioinut molemmille.
Kuvantekijällä oli koneellaan sieltä tilattuja kuvia aika paljon (kiitos heille) joten sieltä sain jotain apuja.
Kun uusi levy asennettiin, niin asennettiin Sync Toy ohjelma koneelle, joka kopioi tehdyt muutokset levyltä toiselle ja sitä oon siitä lähtien käyttänyt päivittäin.
Lisäksi pöydällä on rivi ulkoisia levyjä, pareittain aina kaikkia. Koneen levyt on vain välivarasto, sinne ei kuvat lopullisesti jää.
Kaikkea pitää opiskella kantapään kautta...4 levyä paukahti 2 vuoden sisällä....aina pitää varmistaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti: