Lumix DMC-TZ10
-
Lumix DMC-TZ10
Tämmöinentulossa lähiviikkoina myyntiin.
Tosi mielenkiintoinen. Olin jo kovasti kallistumassa tuon TZ7-mallin hankintaan, mutta siitä kun puuttuu aukon ja suljinajan manuaalisäätö, niin se arveluttaa. Lisäksi se moodinvalintakiekko näyttää olevan aika pahassa paikassa melkein laukaisunapissa kiinni. On kuulemma vieläpä löysä, jolloin kääntyilee siinä vahingossa.
Satasen kalliimpi tulee olemaan tämä TZ10, mutta jospa se kannattaa sijoittaa.
GPS-paikannus siinä lienee ihan turhake.
Tosi mielenkiintoinen. Olin jo kovasti kallistumassa tuon TZ7-mallin hankintaan, mutta siitä kun puuttuu aukon ja suljinajan manuaalisäätö, niin se arveluttaa. Lisäksi se moodinvalintakiekko näyttää olevan aika pahassa paikassa melkein laukaisunapissa kiinni. On kuulemma vieläpä löysä, jolloin kääntyilee siinä vahingossa.
Satasen kalliimpi tulee olemaan tämä TZ10, mutta jospa se kannattaa sijoittaa.
GPS-paikannus siinä lienee ihan turhake.
-
http://www.panasonic.fi/html/fi_FI/Tuot ... index.html
Tuolla on tekstiä suomenkielellä. Kiinnostavaltahan tuo vaikuttaa. Hyvä laajakulma, riittävä zoomi, manuaalisäädöt... valovoimakin on kohtuullinen. Tuollaisen voisi hyvin kuvitella kulkevan päivittäin matkassa
Tuolla on tekstiä suomenkielellä. Kiinnostavaltahan tuo vaikuttaa. Hyvä laajakulma, riittävä zoomi, manuaalisäädöt... valovoimakin on kohtuullinen. Tuollaisen voisi hyvin kuvitella kulkevan päivittäin matkassa
-
Itse pohdiskelen myös paidantaskuun mahtuvaa kakkoskameraa mm. työmatkoille. Minkälainen kokemus ihmisillä on noista Panan TZ-kameroiden mekaanisesta kestävyydestä? Kestävätkö kassin taskussa kuljettamista tai jstkuvaa takin taskussa keikkumista?
* Lyhyin tie yhden pisteen välillä on äärettömän pieni ympyrä
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
[quote="jahi"]Onko mitään perusteltua syytä hankkia kyseinen kamera verrattuna Panasonic TZ7, mikäli GPS:llä ei tee mitään.
Mikä on mielipiteenne kun olisin hankkimassa kameraa joka Panasonic TZ7 tai TZ10.
Kiitoksia vastauksista etukäteen.[/quote]
Mikäli manuaalisäädöt on must niin silloin TZ10. Itse olen itse pärjäillyt hyvin TZ7:lla kun olen oppinut sitä käyttämään enkä kaipaa manuaalisäätöjä. Kuvanlaatuhan on hippusen parempaa TZ7:lla tuon revikan mukaan.
Mikä on mielipiteenne kun olisin hankkimassa kameraa joka Panasonic TZ7 tai TZ10.
Mikäli manuaalisäädöt on must niin silloin TZ10. Itse olen itse pärjäillyt hyvin TZ7:lla kun olen oppinut sitä käyttämään enkä kaipaa manuaalisäätöjä. Kuvanlaatuhan on hippusen parempaa TZ7:lla tuon revikan mukaan.
-
[quote="jahi"]Onko mitään perusteltua syytä hankkia kyseinen kamera verrattuna Panasonic TZ7, mikäli GPS:llä ei tee mitään.
-
Minä odottelin ensin testituloksia TZ10:stä ja kun se ei tuntunut tuovan mitään olennaista parannusta niin ostin parisen viikkoa sittenTZ7:n. Se on hintaansa nähden hyvä peli ja täyttää minun kakkoskameratoiveeni hyvin. Manuaalisäädöt olisi ollut plussaa, mutta en halunnut maksaa siitä noin paljoa ekstraa. Kyllä TZ7:n valotussäädölläkin pärjäilee, pitää muistaa että aukkosäätö noissa pikkukennoisissa superzoomeissa on suurimmalta osin turha ominaisuus. Nyt mulla on ensi kertaa kamera joka kulkee kassin tai takin taskussa koko ajan mukana.jahi kirjoitti: Mikä on mielipiteenne kun olisin hankkimassa kameraa joka Panasonic TZ7 tai TZ10.
OK, eihän tuo kuvanlaatu vastaa järkkäriä ja kunnon zoomia/primeä, mutta nyt tulee otettua paljon enemmin 'dokumenttikuvia' perheestä ja arkipäivän tilanteista omaan perhealbumiin. Kuka niitä tipujen peräreikiä ja sorsan siipisulkia viitsii tosissaan sukulaisille esitellä.
Ja jos ekaa kertaa elämässään tulisi otettua oikein joku videokin... :)
* Lyhyin tie yhden pisteen välillä on äärettömän pieni ympyrä
-
-
-
- Viesti: