Matkajalusta
-
- Viesti:
Matkajalusta
Pitäisi saada jalusta joka kulkisi helposti mukana eli kevyt ja pakattuna korkeutta alle 50cm. Jalustan käyttö korkeus ei ole ollennainen asia eli vaikka metrin maksimi korkeus on riittävä.
Päävaatimukset ovat pieni koko pakattuna ja se että se jaksaa kantaa nikonin d700 ja 24-70 putken.
Onko teillä mitään ehdotuksia?
Päävaatimukset ovat pieni koko pakattuna ja se että se jaksaa kantaa nikonin d700 ja 24-70 putken.
Onko teillä mitään ehdotuksia?
-
-
Re: Matkajalusta
Monopod, Higgsalmo kirjoitti: Onko teillä mitään ehdotuksia?
-
-
On noissa ihan eri luokan rahaaminen. Esim kaupunkilomalla saa olla melko friikki jos tukevaa kolmijalkaa joka paikkaan raahaa... Monopodi on kevyt 50-60 cm pitkä patukka, joka kulkee kevyesti mukana.JuhaM kirjoitti:"Monopodeja" löytyy joka paikasta, sellaista on aivan turha raahata mukana, aina löytyy jokin paalu tms. johon voi nojailla.
Kun taas hyvää jalustaa voi tarvittaessa käyttää myös monopodina.
Ja kun monopodiin laittaa kunnon säädettävän pään, niin jalustaa ei paljon kaipaa kuin vasta siinä vaiheessa kun valotusajat ovat sekuntteja, HIgg
-
- Viesti:
Lähinnä tarvitsisin jalustan juuri sekunttien valoitusaikoihin...
Olen miettinyt että olisiko tuosta mihinkään
http://cgi.ebay.com/New-Benro-A-169-M8- ... 2eaeecaa3e
Menis kohtuu pieneen tilaan 358mm... ja muutenkin peksit ihan miellyttävät. Onko kellään kyseisestä jalustasta kokemusta?
Olen miettinyt että olisiko tuosta mihinkään
http://cgi.ebay.com/New-Benro-A-169-M8- ... 2eaeecaa3e
Menis kohtuu pieneen tilaan 358mm... ja muutenkin peksit ihan miellyttävät. Onko kellään kyseisestä jalustasta kokemusta?
-
- Viesti:
-
Moro.Hannu KH kirjoitti:Tarvittisin myös yhtä ulkomaanreissua varten lentokoneessa kuskattavan jalustan. Monopod ei tule kyseeseen.
Ehkäpä oon laiska ja päädyn Manfrotto 190:een. Jalustan käyttö on muuten aika vähäistä mutta voishan tommonen pikkujalkakin olla.
Ite hain tollasen manfroton 190xprobin pari viikkoa sitten..
Se on juuri sellainen jalka, että sen viitsii ottaa mukaan autosta.
Korkeuttakin ihan mukavasti ja kasaan menee hyvin, joten laukussa kulkee!
Itse kun testailin 190 ja 055:sta kaupassa, niin varmasti 055:nen ei lähtisi aina mukaan, vaikka olisi tukevampi ollutkin.
Toisaalta olishan noita ollut kevyempiäkin vielä kuin 190, mutta ensi jalustaksi oli hyvä ostos mielestäni ja kukkarolle sopiva :)
EDIT: toisaalta kaupungilla kävelyyn mono voisi olla kivempi, mutta hyvä laukku tuolle 190:selle, niin kulkee kivasti mukana.. :)
-
- Viesti:
Mulla on vanha 055, ja se on periaatteessa ihan oikean kokoinen jalusta (välillä liian pieni ja heppoinenkin). Mamiya RB on nököttänyt pitkät ajat sen nokassa.pizza-peku kirjoitti:Moro.Hannu KH kirjoitti:Tarvittisin myös yhtä ulkomaanreissua varten lentokoneessa kuskattavan jalustan. Monopod ei tule kyseeseen.
Ehkäpä oon laiska ja päädyn Manfrotto 190:een. Jalustan käyttö on muuten aika vähäistä mutta voishan tommonen pikkujalkakin olla.
Ite hain tollasen manfroton 190xprobin pari viikkoa sitten..
Se on juuri sellainen jalka, että sen viitsii ottaa mukaan autosta.
Korkeuttakin ihan mukavasti ja kasaan menee hyvin, joten laukussa kulkee!
Itse kun testailin 190 ja 055:sta kaupassa, niin varmasti 055:nen ei lähtisi aina mukaan, vaikka olisi tukevampi ollutkin.
Toisaalta olishan noita ollut kevyempiäkin vielä kuin 190, mutta ensi jalustaksi oli hyvä ostos mielestäni ja kukkarolle sopiva :)
EDIT: toisaalta kaupungilla kävelyyn mono voisi olla kivempi, mutta hyvä laukku tuolle 190:selle, niin kulkee kivasti mukana.. :)
Nyt olis kuitenkin reissuunlähtö ja kuvauskeikkaa paikanpäällä. En ole vielä mittaillut, meneekö 190 tarpeeksi pieneksi, ja millälailla sen koneen ruumaan laittaisin. Oma 055 olis kuitenkin remontin tarpeessa ja pienempikin vois joskus olla mukava.
Ihan rimpulaa en viittis ostaa, mutten mitään kallistakaan. Manfrotto on kompromissi, ja sen meinaan lähes syntysijoilleen viedä käväisemään ;)
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
Mutkun lähtökohtaisesti jalustan pitäis olla tasaisella maalla ja taata riittävän korkean kuvauskorkeuden paikasta riippumatta.uphouse5 kirjoitti:gorillapod slr pärjää varmasti tukevuudessa noille halvoille manorohjoille ja on monikäyttöisempi ja menee pieneen tilaan
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
Omat kokemukseni tripodeista ovat Manfrotton 055:stä (tukeva, mutta 37-vee vanhukselle liian painava kinopään kanssa ympäriinsä hinattavaksi), 190:stä (tuntuu turhan painavalta ja silti lepsulta) ja Slik DX330:stä. Viimeksimainittu painaa vähän yli puolitoista kiloa, nousee about puoleentoista metriin ja siinä on auttava pää mukana. On kelvannut sellaisenaan viimeiset pari vuotta aina kun tolppaa kaipaa. Koska ei paina liikaa, on käytännössä aina mukana. Niin, ja maksoi Rajalassa muistaakseni satasen.
Paras tolppa on se, joka tulee mukaan...
Paras tolppa on se, joka tulee mukaan...
Samu Saurama
päätoimittaja - www.AudioVideo.fi
päätoimittaja - www.AudioVideo.fi
-
Verkkokaupasta tarttui viimeinkin mukaan Benron C-169M-8 "Travel Angel" hiilikuitujalusta. Pienehkön, mutta tukevan Cullmanin kuulan kanssa painoa aavistuksen verran yli kilon. Suljettuna pituus 35,5 senttiä.
On jopa pitkäksi asti avattuna tukevampi kuin moni täysikokoinen, ja jos jättää ohuimat putket avaamatta, niin tukevuudessa ei ole mitään toivomisen varaa. Antavat kantokyvyksi 8 kg ja todistetusti ei heilu tippaakaan niillä parilla kolmella kilolla mitä minä siihen pystyn laukustani lastaamaan.
On jopa pitkäksi asti avattuna tukevampi kuin moni täysikokoinen, ja jos jättää ohuimat putket avaamatta, niin tukevuudessa ei ole mitään toivomisen varaa. Antavat kantokyvyksi 8 kg ja todistetusti ei heilu tippaakaan niillä parilla kolmella kilolla mitä minä siihen pystyn laukustani lastaamaan.
-
Kerrotko vielä mitä jäi hinnaksi?Harald II kirjoitti:Verkkokaupasta tarttui viimeinkin mukaan Benron C-169M-8 "Travel Angel" hiilikuitujalusta. Pienehkön, mutta tukevan Cullmanin kuulan kanssa painoa aavistuksen verran yli kilon. Suljettuna pituus 35,5 senttiä.
On aikeissa ollut ostaa "matkajalusta"
-
Eikös ne hinnat lue siellä verkkokaupan sivuilla?jagge kirjoitti:Kerrotko vielä mitä jäi hinnaksi?
On aikeissa ollut ostaa "matkajalusta"
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=25929
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=30480
-
- Viesti: