Jussi Aallon Kohteena Ihminen
-
Jussi Aallon Kohteena Ihminen
Yritin etsiä täältä tälläistä topiccia, mutten löytänyt. Valaiskaa jos olen väärässä :)
Eli onko mielipiteitä tästä Jussi Aallon Kohteena Ihminen -kirjasta? Niin uudesta kuin vanhastakin. Suositteletteko hankkimaan? Näittekö siitä olevan hyötyä itsellenne? Onko kummoista eroa edelliseen versioon?
Eli onko mielipiteitä tästä Jussi Aallon Kohteena Ihminen -kirjasta? Niin uudesta kuin vanhastakin. Suositteletteko hankkimaan? Näittekö siitä olevan hyötyä itsellenne? Onko kummoista eroa edelliseen versioon?
Do you believe in fairies?
-
Kukaan kun ei nyt vastannut tähän mitään niin kävin ostamassa sen kirjan. On muuten loistava! Kertoo perusasioita muotokuvauksesta mitä ei ole itse tullut ajatelleeksikaan (esim. "pohjoisikkunavalo" ja että 24-35mm kannattaa kuvata kokovartalokuvia kun taas 70-105mm kasvokuvia).
Kirjassa kerrotaan niin väreistä, valoista, sommittelusta kuin kuvaajan omakohtaisista kokemuksista. Vaikka kirja on paksu niin ahmin sen aika nopeasti (nyt melkein luettu loppuun).
Suosittelen ostamaan kirjan!
Kirjassa kerrotaan niin väreistä, valoista, sommittelusta kuin kuvaajan omakohtaisista kokemuksista. Vaikka kirja on paksu niin ahmin sen aika nopeasti (nyt melkein luettu loppuun).
Suosittelen ostamaan kirjan!
Do you believe in fairies?
-
- Viesti:
Vaikka en ole vielä uutta saanutkaan (maanantaina saan), niin kaksi edellistä painosta on ihan perusteoksia henkilökuvaukseen. Ja kertovat paljon muustakin kuin tekniikasta.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Minulla on ollut kaksi ensimmäistä painosta kirjastosta lainassa useita kertoja, joten läpi on luettu moneen kertaan. Eilen päätin sitten ihan ostaa kolmannen painoksen.
Tykkään kirjoittajan tyylistä kirjoittaa. Puhutaan muustakin kuin tekniikkapuolesta. Jos jollain on ehdottaa muita kirjoja, missä kerrotaan "mallien" käsittelystä, kertokaa toki. Vaikka sitten Englannin kielisiä.
Tämä kirjan ohella tykkään kovasti Veikko Rinteen kirjasta Valokuvaajan niksikirja. Mutta ei tästä sen enempää.
Tykkään kirjoittajan tyylistä kirjoittaa. Puhutaan muustakin kuin tekniikkapuolesta. Jos jollain on ehdottaa muita kirjoja, missä kerrotaan "mallien" käsittelystä, kertokaa toki. Vaikka sitten Englannin kielisiä.
Tämä kirjan ohella tykkään kovasti Veikko Rinteen kirjasta Valokuvaajan niksikirja. Mutta ei tästä sen enempää.
-
- Viesti:
Samoin.r-e kirjoitti:Minulla on ollut kaksi ensimmäistä painosta kirjastosta lainassa useita kertoja, joten läpi on luettu moneen kertaan. Eilen päätin sitten ihan ostaa kolmannen painoksen.
Vaikka perusjutut on opeteltu koulunpenkillä kantapään kautta, niin kiinnostais lukea vähän toiseltakin kantilta ja samalla ajatella asioita.
Pistin tänään tilaukseen
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Site Admin
- Viesti:
Minulla on kolme kappaletta Veikko Rinteen Valokuvaajan niksikirjaa, olen ostellut niitä aina kun kirpputorilla on tullut vastaan. Hedgecoen kirjoja olen myös ostellut kirpputoreilla. Tutut aina välillä kyselevät jotain opasta, useimmiten antanut heille Hedgecoen kirjan.r-e kirjoitti:Minulla on ollut kaksi ensimmäistä painosta kirjastosta lainassa useita kertoja, joten läpi on luettu moneen kertaan. Eilen päätin sitten ihan ostaa kolmannen painoksen.
Ne Jussi Aallon aiemmat painokset (Kohteena ihminen) poikkeavat kyllä rutkasti normivalokuvauskirjasta. Käsittääkseni (lyhyen selailun jälkeen) tämä uusin "painos" on muutakin kuin pelkkä päivitys.
-
Minäkin olen keräillyt Valokuvaajan niksikirjaa kun halvalla löytyy ja jaellut kuvaamista aloitteleville tutuille ja sukulaisten lapsille. Pidän erityisesti kirjan ei-kaupallisuudesta ja talonpoikaisjärjenkäytöstä. Hedgecoen kirjoista vain Värivalokuvauksen taidosta pidän, mutta eiköhän niitä ole jokaisella kirjoista pitävällä kuvausta harrastavalla monta hyllyssä.MattiH kirjoitti:Minulla on kolme kappaletta Veikko Rinteen Valokuvaajan niksikirjaa, olen ostellut niitä aina kun kirpputorilla on tullut vastaan. Hedgecoen kirjoja olen myös ostellut kirpputoreilla. Tutut aina välillä kyselevät jotain opasta, useimmiten antanut heille Hedgecoen kirjan.
Valitettavasti olet oikeassa. 1. painoksen olen lukenut monta kertaa ja aina se on nautittavaa luettavaa. 2. painosta en löydä hyllystä, mutta hankin sitä kohtuullisesti silloin valokuvausta aloitteleville sukulaisille syntymäpäivä yms. lahjoiksi. Ostin 3. painoksen ja olen silmäillyt sitä. Se on paljon huonommin kirjoitettu kuin aikaisemmat painokset, siihen on yritetty ahtaa liikaa asiaa ja väreillä ja suuremmilla kuvilla on korvattu ihmisen ääni. Kirjasta en löydä sitä humanistia, joka kirjoitti Sakari Pälsi näppäili hyviä kuvia tai alkuperäisen Kohteena ihminen. Kirja ei toki ole huono, mutta se on kuin Amberts Median kirja http://www.amherstmedia.com/miva/mercha ... ry_Code=Po (Minulla on niitä pino eikä niistä löydy yhtään floppia mutta ei myöskään yhtään helmeä).MattiH kirjoitti:Ne Jussi Aallon aiemmat painokset (Kohteena ihminen) poikkeavat kyllä rutkasti normivalokuvauskirjasta. Käsittääkseni (lyhyen selailun jälkeen) tämä uusin "painos" on muutakin kuin pelkkä päivitys.
-
- Viesti:
Oon lukenut nyt Aallon kolmatta kirjaa loppupuolelle asti, edelliset olen myös lukenut.Kipe kirjoitti: Valitettavasti olet oikeassa. 1. painoksen olen lukenut monta kertaa ja aina se on nautittavaa luettavaa. 2. painosta en löydä hyllystä, mutta hankin sitä kohtuullisesti silloin valokuvausta aloitteleville sukulaisille syntymäpäivä yms. lahjoiksi. Ostin 3. painoksen ja olen silmäillyt sitä. Se on paljon huonommin kirjoitettu kuin aikaisemmat painokset, siihen on yritetty ahtaa liikaa asiaa ja väreillä ja suuremmilla kuvilla on korvattu ihmisen ääni. Kirjasta en löydä sitä humanistia, joka kirjoitti Sakari Pälsi näppäili hyviä kuvia tai alkuperäisen Kohteena ihminen. Kirja ei toki ole huono, mutta se on kuin Amberts Median kirja http://www.amherstmedia.com/miva/mercha ... ry_Code=Po (Minulla on niitä pino eikä niistä löydy yhtään floppia mutta ei myöskään yhtään helmeä).
En ota kantaa tekstin sisältöön, ja en ole verrannut niitä edellisiin.
Joissain asioissa olen eri mieltä, jotkun asiat tuntuu vanhahtavilta.
Kuvat eivät kuitenkaan säväytä, varsinkaan kirjaan painettuna. Ehkä ne olisivat kunnon näyttelykuvina parempia. Nyt ne eivät sitä ole.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.