Ostin eilen Sonyn DSC-W1:n ja eilisen kokeilujen ja käytön harjoittelun tuloksena syntyi noin 250 kuvaa. Onnistuneita kuvia syntyi yllättävän paljon ottaen huomioon valaistus ja kameran käyttökokemus. Napsin kuvia sisätiloissa ja valaistus vaihteli kynttelöistä pariin 500W halogeeniin ja hyvin tuo tuntui selviytyvän kaikesta. Ainoa minua häritsevä piirre oli valotusajan valinnan suuri hajonta. Tuntuu että kamera joissakin tapauksissa lähinnä arpoo valotusajan mikä taas tekee käsivaralta kuvaamisen hankalaksi huonossa valossa. Jos käyttää automatiikkaa ei koskaan tiedä olisiko syytä käyttää jalustaa vai meneekö vapaalla kädelläkin.
Erittäin hyvältä ostokselta vaikuttaa. Alun perin lähdin ostamaan Canonin A95:sta, mutta poikkesin matkalla Giganttiin, josta löytyi asiakaspalautus Sony erittäin hyvään hintaan... niin hyvään että ei tarvinnut kauan arpoa että Sony lähti mukaan kotiin. Toisaalta olen aina mieltänyt Sonyt ylihinnoitelluiksi ja niiden varusteet ja tarvikkeet kalliiksi... muistien osalta tämä näytti pitävän kutinsa (tosin Sony 256Mb memorystickillä oli halvempi kuin Canonin pelkän kameran tingattu hinta). Edellinen kamera oli Canon ja Sonyn käyttöliittymä vaikuttaa hieman kryptiseltä Canoniin verratuna, mutta saapi nähdä miten siihen tottuu.
Sony DSC-W1
-
Tere,
tuli ostettua lauantaina 5 meagapixelin Sony DSC-W15. Vaihtoehtona oli Nikon Coolpix 5900. Manuaalisäädöt ja muutamat yksityiskohdat kaatoivat vaa'an Sonyn puolelle.
Reilun sadan kuvan perusteella kamera on soiva peli. MUTTA disconix:n mainitsema pölyongelma tuli esille heti eka kuvista. Ongelma esiintyy pahiten aukolla 10 ja vaaleaa (taivasta) kuvatessa. Telellä pöly terävöityy todella teräväksi pisteeksi. Kun ostatte kameraa, kokeilkaa jo liikkeessä pientä aukkoa taivasta vasten. Ainakin mulla pöly näkyy selvästi jopa omalta kameran näytöltä.
Harmittaa vietävästi, kun muuten oon kameraan tyytyväinen. Luin nuot disconix:n varoitukset, mutta oletin, että Sony saisi vuodessa laadunvalvonnan ja pölysuojauksen kuntoon... Onko muilla samoja pölykokemuksia?
Onneksi tuli ostettua Suomesta, joten olettaisi tässä palvelun ja takuun pelaavaan.
/Jarkko
tuli ostettua lauantaina 5 meagapixelin Sony DSC-W15. Vaihtoehtona oli Nikon Coolpix 5900. Manuaalisäädöt ja muutamat yksityiskohdat kaatoivat vaa'an Sonyn puolelle.
Reilun sadan kuvan perusteella kamera on soiva peli. MUTTA disconix:n mainitsema pölyongelma tuli esille heti eka kuvista. Ongelma esiintyy pahiten aukolla 10 ja vaaleaa (taivasta) kuvatessa. Telellä pöly terävöityy todella teräväksi pisteeksi. Kun ostatte kameraa, kokeilkaa jo liikkeessä pientä aukkoa taivasta vasten. Ainakin mulla pöly näkyy selvästi jopa omalta kameran näytöltä.
Harmittaa vietävästi, kun muuten oon kameraan tyytyväinen. Luin nuot disconix:n varoitukset, mutta oletin, että Sony saisi vuodessa laadunvalvonnan ja pölysuojauksen kuntoon... Onko muilla samoja pölykokemuksia?
Onneksi tuli ostettua Suomesta, joten olettaisi tässä palvelun ja takuun pelaavaan.
/Jarkko
-
Suomesta ja Tampereelta ...
jarkko_h kirjoitti:Tere,
/Jarkko
Tämänhetkisen totaalisen Sony -pallottelun ja vastuunpakoilun perusteella taisi tulla tehtyä väärä johtopäätös. Katsotaan miten tämä päättyy, toivottavasti kuitenkin hyvin. Yksityiskohdat sitten.
/Jarkko
MUOKKAUS: hyvin päätty, kamera kunnossa viikossa!