Tyhmä kysymys kuvien numeroinnista
-
Tyhmä kysymys kuvien numeroinnista
Ostin eilen viistonnisen ja ihmettelin ensimmäisten kuvien siirron jälkeen kun kamera aloitti uudestaan numeroinnin DSC_0001:stä. Koitin etsiä asetuksista ja ohjekirjasta jotain millä numerointi jatkuisi kortin tyhjentämisen jälkeen siitä mihin jäi mutta en löytänyt. Kai se nyt jotenkin pitää niin saada? Muuten menee kuvat kohtuullisen sekaisin.
-
- Viesti:
Re: Tyhmä kysymys kuvien numeroinnista
Voithan sinä kuvia importatessa vaihtaa kuvien nimet käsittämään esimerkiksi tapahtuman mitä olet kuvannut. Silloin numerointi on esimerkiksi synttärit_001, synttärit_002 tai kuutamo_001, kuutamo_002. Ei mene kuvat sekaisin ja on helpompi hahmottaa mitä on kansiossa näkemättä itse kuvaa.Kotola kirjoitti:Ostin eilen viistonnisen ja ihmettelin ensimmäisten kuvien siirron jälkeen kun kamera aloitti uudestaan numeroinnin DSC_0001:stä. Koitin etsiä asetuksista ja ohjekirjasta jotain millä numerointi jatkuisi kortin tyhjentämisen jälkeen siitä mihin jäi mutta en löytänyt. Kai se nyt jotenkin pitää niin saada? Muuten menee kuvat kohtuullisen sekaisin.
Eikö kuitenkin olisi järkevää lajitella kuvat tapahtumien mukaan eri kansioihin?
-
Kyllä tapahtumat laitan kansioihin mutta kotona tulee napsittua muutenkin kuvia eikä niitä oikein voi pistää johonkin tiettyyn kansioon koska ne on kuvattu esim. pitkin viikkoa muutama kuva silloin tällöin. Vanha Sonyn pokkari jatkoi numeroinnin ihan järjestyksessä ilman sen kummempia kommervenkkejä.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Sama ongelma oli..
Moi!
Minullakin oli sama ongelma eikä muuttunut kameranasetuksia muuttamalla.
Itse lataan kuvat Windowsin omalla ohjelmalla ja sen asetukia säätämällä sain ongelman postumaan.. Joten sitäkin kannattaa kokeilla.
T Orpa Kylli
Minullakin oli sama ongelma eikä muuttunut kameranasetuksia muuttamalla.
Itse lataan kuvat Windowsin omalla ohjelmalla ja sen asetukia säätämällä sain ongelman postumaan.. Joten sitäkin kannattaa kokeilla.
T Orpa Kylli
-
Minulla tuon saman homman tekee Nikon Transfer millä kuvat siirtyy kortilta kovalevylle. Voi valita tekeekö joka siirrolle oman kansion ja millä nimellä jne.Diuuh kirjoitti:Hmm.. minusta tämä ketju jäi kesken ;)
Minä nimeän kaikki kuvani muotoon YYYY-MM-DD_<juokseva numero>. Niin ei koskaan mene laskuri ympäri.
Siis YYYY = 2010
MM= 03
DD = 27
Onnistuu ainakin Expression Media ja Lightroom.
--