300d + akkukahva

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
niksu99

300d + akkukahva

Viesti Kirjoittaja niksu99 »

Tervehdys
Voisitteko tietävät hieman valoittaa uteliasta, eli kahvassa on kaksi akkua kiinni niin käyttääkö kamera niitä tasaisesti vai ensin toisen tyhjäksi ja siirtyy toisen kimppuun?

Näkeekö kamerarasta akun tilaa jottei tule ylläriä että ykskaks onkin molemmat akun tyhjänä?

Kiitokset jo etukäteen vastauksista
-niksu99-
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ttv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ttv »

Jos kahvassa on 2 akkua ne toimii normaalisti rinnan, eli kuluvat yhtä paljon kumpikin, ja mittarista näkee akun tilan niinku ilman kahvaakin, kahvaan voi myös laittaa yhden akun, kahvaan on merkitty kumpaan paikkaan yksi akku tulee, jos siis käyttää vain yhtä akkua...
niksu99

Viesti Kirjoittaja niksu99 »

Kiitos vastauksesta, millaisia käyttökokemuksia kahvasta? Onko parempi / tukevampi kuvata? Saako rahalle vastinetta eli oletteko olleet tyytyväisiä hankintaanne?
-niksu99-
WRC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WRC »

niksu99 kirjoitti:Kiitos vastauksesta, millaisia käyttökokemuksia kahvasta? Onko parempi / tukevampi kuvata? Saako rahalle vastinetta eli oletteko olleet tyytyväisiä hankintaanne?
Itse olen ollut tyytyväinen akkukahvaan. Tuo mielestäni vakautta kameraan ja muutenkin ote kamerasta paranee. Tietty ei akkukaan lopu kesken pidemmillä kuvausreissuilla.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

WRC kirjoitti:
niksu99 kirjoitti:Kiitos vastauksesta, millaisia käyttökokemuksia kahvasta? Onko parempi / tukevampi kuvata? Saako rahalle vastinetta eli oletteko olleet tyytyväisiä hankintaanne?
Itse olen ollut tyytyväinen akkukahvaan. Tuo mielestäni vakautta kameraan ja muutenkin ote kamerasta paranee. Tietty ei akkukaan lopu kesken pidemmillä kuvausreissuilla.
Kuvaatko jalustalta akkukahva kiinni ja miten on tukevuuden kanssa?
WRC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WRC »

Kuvaatko jalustalta akkukahva kiinni ja miten on tukevuuden kanssa?
Harvemmin tulee kyllä kuvattua jalustalta, mut en usko et siinä mitään ongelmia ole. Riippuu varmaan se vakaus myös jalustasta.
-juri

Viesti Kirjoittaja -juri »

kuinka pitkään kamera pelittää tuon akkukahvan kanssa? tämähän tietysti riippuu tiesmistälie, mutta noinniinkuin suurinpiirtein.

-juri

p.s. joojoo, selvähän se että 2x pidempään kuin yhdellä akulla ; )
"Whether you think you can or think you can't, you are right." - Henry Ford
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

-juri kirjoitti:kuinka pitkään kamera pelittää tuon akkukahvan kanssa? tämähän tietysti riippuu tiesmistälie, mutta noinniinkuin suurinpiirtein.

-juri

p.s. joojoo, selvähän se että 2x pidempään kuin yhdellä akulla ; )
raaka arvio n. 800 kuvaa ?
-juri

Viesti Kirjoittaja -juri »

PAP kirjoitti:raaka arvio n. 800 kuvaa ?
ookkoo. kiitooksia. vielä vähän tähän säikeeseen: kuinka luotettava on 300D:n akkujen tilasta kertova näyttö, ja kun virta sitten rupeaa loppumaan niin varoitteleeko peli siitä ajoissa? eli ehtiikö kuvaamisen lopettaa ja kerkeävätkö kuvat puskurista kortille?

itselläni on tällä hetkellä nimeltämainitsematon digip--ka joka ilmoittaa akun loppumisesta 2 sekuntia ennen kuin virta katkeaa. tosi kätevää...

-juri
"Whether you think you can or think you can't, you are right." - Henry Ford
^Nanook^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

Kyllähän nyt kahdella akulla pitäisi ottaa enenmmän kuvia kuin 800. Minä olen räpsinyt 15h aikana n. 600 kuvaa yhdellä akulla. Ihan loppu metreillä vasta kamera näytti, että akku on puolessa välissä/loppumassa. Eli lisääkin olisi saanut, mutkun kortit loppuivat kesken =)
meri-tuuli

Viesti Kirjoittaja meri-tuuli »

itselläni on tällä hetkellä nimeltämainitsematon digip--ka joka ilmoittaa akun loppumisesta 2 sekuntia ennen kuin virta katkeaa. tosi kätevää...

Lieneekö G5? Todella harmillinen ominaisuus ko. kamerassa. Aargh!
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

^Nanook^ kirjoitti:Kyllähän nyt kahdella akulla pitäisi ottaa enenmmän kuvia kuin 800. Minä olen räpsinyt 15h aikana n. 600 kuvaa yhdellä akulla. Ihan loppu metreillä vasta kamera näytti, että akku on puolessa välissä/loppumassa. Eli lisääkin olisi saanut, mutkun kortit loppuivat kesken =)
no joo, kyllähän sillä enemmänkin saa. tietysti siihen vaikuttavat myös zoomin rassaaminen ja sis.salaman käyttö.
Vastaa Viestiin