Pikseli 9
-
Pikselistä
Tämä menee varmaankin off-topic, mutta onko muilla samanlaisia ongelmia, olen peruuuttanut lehden tilauksen ja siitä huolimatta sieltä lähetetään sinnikkäästi laskuja. Olen kahdesti soittanut sinne, yställisesti pyyntöni tilauksen peruuttamisesta otetaan vastaan. Sitten taas tulee lasku. Hermot menee...
-
Tilasin lehden ja olen nauttinut siitä kahden numeron verran.
Jotenkin olen pettynyt tai odotukset digi-kuvauksen erikoislehteen oli liian suuret.
Viimeisimmässä numerossa oli kylläkin mielenkiintoisia artikkeleita montakin, mielestäni asia sisältö jää aikalailla ohkaiseksi pintaraapaisuksi.
Kuvat olivat näyttäviä, vaikka ne kertookin enemmän kuin tuhat sanaa voisi niiden tilalla olla siltikin tekstiä jutun tiimoilta.
Vaikkakin tässä valitan, en ole vielä tilausta perumassa uskon että seuraava numero on vielä parempi.
Jotenkin olen pettynyt tai odotukset digi-kuvauksen erikoislehteen oli liian suuret.
Viimeisimmässä numerossa oli kylläkin mielenkiintoisia artikkeleita montakin, mielestäni asia sisältö jää aikalailla ohkaiseksi pintaraapaisuksi.
Kuvat olivat näyttäviä, vaikka ne kertookin enemmän kuin tuhat sanaa voisi niiden tilalla olla siltikin tekstiä jutun tiimoilta.
Vaikkakin tässä valitan, en ole vielä tilausta perumassa uskon että seuraava numero on vielä parempi.
-
- Viesti:
Itse en oikein pitänyt tuosta viimeisimmästä lehdestä, kun kaikki siinä käsitelty asia oli niin pinnallista ettei siitä oikeaa hyötyä saanut irti. Tilaan lehteä, mutta täytyy tammikuussa miettiä ihan tosissaan jatkaako lehden tilausta. Samaan hintaan saa kuitenkin kaksi ulkomaista lehteä. Kamera-lehteen olen täysin tyytyväinen.
Sony A7R IV
Sony FE 20 mm F1,8 G
Sony FE 20 mm F1,8 G
-
Pikseli on kokonaisuutena ollut pettymys. Amatöörien puuhastelua koko lehti. Eniten häiritsee kohtuullisen surkea painojälki.
Se miten kansikuva tehdään on ihan hyvä idea, mutta valitettavasti aika moni kansikuva on aika mitään sanomaton.
Toivottavasti lehti paranee jatkossa. Muuten olen entinen tilaaja.....
Se miten kansikuva tehdään on ihan hyvä idea, mutta valitettavasti aika moni kansikuva on aika mitään sanomaton.
Toivottavasti lehti paranee jatkossa. Muuten olen entinen tilaaja.....
t. Peter Forsgård
www.peterforsgard.com
valokuvaaja.kotisivukone.com
peter@peterforsgard.com
Twitter: JPeterF
www.peterforsgard.com
peter@peterforsgard.com
-
Aivan totta ja juuri amatööri fiiliksen ja mitään sanomattomuuden saa aikaan surkea paperi jolle painetaan ja jotenkin valju yleisilme. Tämänkin kertainen kansi olisi näyttänyt niin maan perkeleen hyvälle jos se olisi painettu vaikkapa Practical Photographyn käyttämälle gloss paperille jossa kuvat heräävät eloon.Pforsgar kirjoitti:Pikseli on kokonaisuutena ollut pettymys. Amatöörien puuhastelua koko lehti. Eniten häiritsee kohtuullisen surkea painojälki.
www.markopolojarvi.com - valotettua elämää (kunhan ensin valmistuu)
-
-
Kyllä valokuvauslehden tärkeimpiä ominaisuuksia on hyvä painojälki. On aika turhaa kirjoittaa kuvasta, jos painojälki on suttuista. Sisältö ei muutenkaan kaikilta osin ole kovin ammattimaisesti tehty. Lehden taittokin on aika tylsää. Kyllä lehden kokonaisvisuaalinen ilme on äärimmäisen tärkeä.oneironaut kirjoitti:No, ei se sitten kovin huono lehti ole, jos toi on se asia, joka eniten häiritsee(?)Pforsgar kirjoitti:Eniten häiritsee kohtuullisen surkea painojälki.
t. Peter Forsgård
www.peterforsgard.com
peter@peterforsgard.com
www.peterforsgard.com
peter@peterforsgard.com
-
No, mulle se ei niin kovin tärkeä ole. Kyllä Pikselissä olis ainakin mulle riittävä painojälki, jos ne jutut olis kunnollisia. Epäilen kyllä hieman, että onko toi muka kaikista tärkein asia kenenkään mielestä? Meinaan, jos painojälki on ihan täydellistä, mutta lehdessä ei oo oikein mitään asiasisältöä, niin kuka sellaisen haluua? EIköhän se varsinainen sisältö kuitenkin ole tärkein.
Sitä paiti kyllä kuvasta pystyy kirjoittamaan ilman huippulaatuista kuvaa - onhan niin ennenkin tehty. Ja täällä foorumillakin välillä keskustellaan - eikä sisältönä välttämättä oo muuta kuin teksti.
Mutta ilmeisesti sulle tärkeintä on sitten se painojälki(?)
Sitä paiti kyllä kuvasta pystyy kirjoittamaan ilman huippulaatuista kuvaa - onhan niin ennenkin tehty. Ja täällä foorumillakin välillä keskustellaan - eikä sisältönä välttämättä oo muuta kuin teksti.
-
Ei ehkä kaikista tärkein tekijä mulle, mutta merkittävä kuitenkin, vertaa sitä esim Mustan Taiteen julkaisuihin...oneironaut kirjoitti:No, mulle se ei niin kovin tärkeä ole. Kyllä Pikselissä olis ainakin mulle riittävä painojälki, jos ne jutut olis kunnollisia. Epäilen kyllä hieman, että onko toi muka kaikista tärkein asia kenenkään mielestä? Meinaan, jos painojälki on ihan täydellistä, mutta lehdessä ei oo oikein mitään asiasisältöä, niin kuka sellaisen haluua? EIköhän se varsinainen sisältö kuitenkin ole tärkein.
-
-
Ilmestyy vähintään 4 kertaa vuodessa, milloin "lehtenä", milloin kovakantisena, paljon parempaa painojälkeä ei voisi toivoa "lehdeltä".oneironaut kirjoitti:Mitä ne on? Vai onks se joku lehti kans?joonal kirjoitti: Ei ehkä kaikista tärkein tekijä mulle, mutta merkittävä kuitenkin, vertaa sitä esim Mustan Taiteen julkaisuihin...
Mutta ihan turha niistä on hakea mitään laitearvosteluja...
-
-
Täältäkin ääni Mustalle Taiteelle. Ehdottomasti tutustumisen arvoisia julkaisuja.
Gichin Funakoshi:
"Kun haaskalinnut hyökkäävät ne lentävät matalalla ojentamatta siipiään. Kun villihärät aikovat hyökätä, ne kyyristyvät alas ja painavat korvansa päätä vasten. Samoin kun viisas aikoo toimia, hän näyttää aina hieman tyhmältä."
"Kun haaskalinnut hyökkäävät ne lentävät matalalla ojentamatta siipiään. Kun villihärät aikovat hyökätä, ne kyyristyvät alas ja painavat korvansa päätä vasten. Samoin kun viisas aikoo toimia, hän näyttää aina hieman tyhmältä."