Canon EOS 550D

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Marmoori

Viesti Kirjoittaja Marmoori »

ELTV kirjoitti:^25euron kolmijalkainen. (norm. 69,90e). Kelpaa mulle alkuun.
No niin no, nuo anttilan ovh-hinnat on aivan järjettömiä, nuo tarjous -hinnat ovat monesti sitä mitä muilla ovh:t.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

marjeta kirjoitti: -videon tarkennus on purkkaviritys, vaikkakin sen kanssa pystyy elämään. 600D:ssä se jo varmaan toimii.
Videon tarkennus on käsin tapahtuva. Niin se on myös elokuvakameroissa joissa kennon/filmin koko on sellainen ettei siihen ole vielä keksitty automaattia.
Halvemmissa yleensä alle 50k€ videokameroissa on pokkaria vastaavia kennokokoja joissa syväterävyys on samanlainen eli laaja. Niissä on automaatti joissain oloissa toimiva.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
marjeta

Viesti Kirjoittaja marjeta »

kohan kirjoitti:Niin se on myös elokuvakameroissa joissa kennon/filmin koko on sellainen ettei siihen ole vielä keksitty automaattia.
Halvemmissa yleensä alle 50k€ videokameroissa on pokkaria vastaavia kennokokoja joissa syväterävyys on samanlainen eli laaja. Niissä on automaatti joissain oloissa toimiva.
Ai kennon koostako se johtuu? Onko linkkiä missä tuo selvitettäisiin tai osaatko kiteyttää omin sanoin?
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

marjeta kirjoitti:
kohan kirjoitti:Niin se on myös elokuvakameroissa joissa kennon/filmin koko on sellainen ettei siihen ole vielä keksitty automaattia.
Ai kennon koostako se johtuu? Onko linkkiä missä tuo selvitettäisiin tai osaatko kiteyttää omin sanoin?
Syväterävyydestä on kysymys.
Kun videolla kuvataan niin harvoin kohdetta seurataan rajausta muuttamalla vaan jollain muulla tavalla tarkennus seuraa kohteen etenemistä.
Tietenkin jos AF osaisi lukea käsikirjoitusta ja ymmärtäisi sen merkityksen niin silloin se olisi jo älykäs tarkennus.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
ELTV

Viesti Kirjoittaja ELTV »

marjeta kirjoitti:
Ei se kyllä suoraan sanottuna kelpaa juuri alkuunkaan:-) Mulla oli sellainen alkuun (pari vuotta) ja yritin tulla toimeen. Sitten satsasin jotain 150€ jalustaan ja hämmästyin kuinka toisesta maailmasta se oli.
Täytyy myöhemmin katsella parempaa jalustaa :) Tuhat € on ainakin itelleni iso raha, joten ei paljon houkutellut laittaa vielä lisää satasia tällä viikolla haisemaan.. Kunhan nyt sais sen kameran sieltä ensin.

r4d3: Kauan sinun kamerassa meni, että saapui perille, jos tänään sieltä tulee?
r4d3

Viesti Kirjoittaja r4d3 »

ELTV kirjoitti:
marjeta kirjoitti:
Ei se kyllä suoraan sanottuna kelpaa juuri alkuunkaan:-) Mulla oli sellainen alkuun (pari vuotta) ja yritin tulla toimeen. Sitten satsasin jotain 150€ jalustaan ja hämmästyin kuinka toisesta maailmasta se oli.
Täytyy myöhemmin katsella parempaa jalustaa :) Tuhat € on ainakin itelleni iso raha, joten ei paljon houkutellut laittaa vielä lisää satasia tällä viikolla haisemaan.. Kunhan nyt sais sen kameran sieltä ensin.

r4d3: Kauan sinun kamerassa meni, että saapui perille, jos tänään sieltä tulee?

Laitoin tilauksen Maanantaina 19.4.2010 ja tänään tuli tekstiviesti että on noudettavissa klo 11:00.

Muutama tunti testailua takana. On kyllä nopeat toiminnot 300D:n jälkeen.
Koko ajan tekee mieli kuvata live view:n kautta, jotenkin vaivatonta. :)

Vertailin vanhaa 18-55 kittiä tähän uuteen, otin testikuvia tällä 550D:llä. Yllättävän vähän on piirrossa eroa. Vanhemmassa on paljon vähemmän CA:ta, mutta muuten suht samanlaisia.
Tietty IS on loistava tässä uudessa, ja vähän jämäkämpi tuntuma muutenkin.

Hyvä on myös tämä mukana tuleva laukku, Canon 100EG
http://www.cyberphoto.fi/bilder/002X679.jpg

Tässä yksi testikuva jos kiinnostaa:

http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2010/ ... KOHEKO.jpg

18-55 IS @ 55mm f/8 1/30 ISO 100
ELTV

^Ok. (Itellä tuli ompelukone todella nopeesti netanttilasta, eli laitoin sunnuntaina tilauksen illalla myöhään ja se oli tiistaina postissa. Olispa samanlainen onni kameran kanssa, mutta epäilen)

Kiitos kameralaukku kuvasta. Yritin etsiä laukun kuvaa netistä, mutta enhän mä löytänyt.

Onko kaukaakin toi autokuva otettu?
r4d3

ELTV kirjoitti:^Ok. (Itellä tuli ompelukone todella nopeesti netanttilasta, eli laitoin sunnuntaina tilauksen illalla myöhään ja se oli tiistaina postissa. Olispa samanlainen onni kameran kanssa, mutta epäilen)

Kiitos kameralaukku kuvasta. Yritin etsiä laukun kuvaa netistä, mutta enhän mä löytänyt.

Onko kaukaakin toi autokuva otettu?
noihin kukkaruukkuihin oiskohan 20m. Oon huono etäisyyksissä.
ELTV

r4d3 kirjoitti:noihin kukkaruukkuihin oiskohan 20m. Oon huono etäisyyksissä.
Ok :) Hirvee odotus päällä.. Jotenkin sen odottaa tulevan yhtä nopeesti, ku ompelukoneen, mut sit toisaalta taas ei. Tää viikko enää "lomaa", ni ehtis kuvailemaan paremmin..

r4d3: En oo sun viestejä seuraillu, ni kysyn, et oliko tää siis sun eka järkkäri? *Hups* Ei ole, luin vähän tarkemmin. Mitä putkia oot hommannut?

Mietin jo seuraavaa :)
r4d3

ELTV kirjoitti:
r4d3 kirjoitti:noihin kukkaruukkuihin oiskohan 20m. Oon huono etäisyyksissä.
Ok :) Hirvee odotus päällä.. Jotenkin sen odottaa tulevan yhtä nopeesti, ku ompelukoneen, mut sit toisaalta taas ei. Tää viikko enää "lomaa", ni ehtis kuvailemaan paremmin..

r4d3: En oo sun viestejä seuraillu, ni kysyn, et oliko tää siis sun eka järkkäri? *Hups* Ei ole, luin vähän tarkemmin. Mitä putkia oot hommannut?

Mietin jo seuraavaa :)
Mulla on EF 50 1.8 tuon kitin lisäks.
Pari vuotta sitten mulla oli vielä tuo EF-S 10-22. Tuli sitten myytyä rahan tarpeessa eteenpäin. Nyt kun taas valokuvaus on ruvennu kiinnostamaan niin ois se lasi tarpeen, mutta minkäs teet.
Arvelin sitten ensin päivittää ton kittilasin ja rungon. Seuraavaks vois jonkun telen hommata. En oo nimittäin ikinä kuvannu telellä. :)
Ehkä pitäis testata tuota 55-250:stä.
ELTV

^Ookei. Tota, suoraan sanottuna en noista putkien jatkonumeroista ja kirjaimista ymmärrä yhtään mitään, mutta yritän kokoajan oppia lisää.
redex

Viesti Kirjoittaja redex »

Luin Mikrobitti-lehdestä Canonin 550D Kit 18-55mm IS -paketin pikakokeen ja kyseinen kamera vakuutti.

Koska itselle on ensimmäinen lapsi tulossa ajattelin, että videokuvauskin olisi tarpeen hyvällä videokuvalla. Ainakin itse tykkäisin katsoa videota itsestäni mukulana. Valokuvaus on toki edelleen ykkös prioriteettina ja järjestelmäkamera siksi, koska pokkarit eivät oikein ole vakuuttaneet hankalemmisa olosuihteissa.

Mitä mieltä olisitte kyseistä kamerasta, jos laittaisin sen tilaukseen. Netistä jo vähän lueskelin ja sain sen käsityksen, että kannattaisi ostaa juuri tuo Kit-paketti muista mahdollisista saman kameran vaihtoehdoista.

Hinnat näyttäisivät olevan halvimmillaan:

686€ Canon EOS 550D (runko)
776€ Canon EOS 550D Kit (18-55 mm)
969€ Canon EOS 550D Kit (18-135 mm)
1005€ Canon EOS 550D Kit (18-55 mm ja 55-250 mm)

Kiitoksia.
r4d3

Asiaa näistä muistikorteista:

Tilasin Verkkokaupasta suoratoimituksena 16GB Trancsendin SDHC Class 6 kortin, maksoi toimitettuna jotain 28€, suosittelen! :)

Hyvin pysyy 1080p30 tallennuksessa mukana.

Huvikseen rupesin testaamaan tuossa mukana tullutta Kingstonin 4GB Class 4 korttia, ja ihme kyllä sekin pysyy hyvin mukana. Luulisi tukehtuvan, mutta ei...
ELTV

redex: Jos budjetti sallii niin ite ainakin ottaisin ton 1005€ Canon EOS 550D Kit (18-55 mm ja 55-250 mm).

r4d3: Just tänään kattelin muistikortteja, koska ei mitään hajua miten toi mukana tuleva kortti pelittää ja onhan siinä tilaakin aika vähän. Taidankin hommata suosittelemasi kortin :)
redex

Viesti Kirjoittaja redex »

ELTV kirjoitti:redex: Jos budjetti sallii niin ite ainakin ottaisin ton 1005€ Canon EOS 550D Kit (18-55 mm ja 55-250 mm).
Juu, ei budjetti ole maksimissaan, jos vaan saa rahalleen vastinetta. Miten tuo 55-250mm putki hyödyntäisi minua käytännössä?

P.S. Muistikorttia ei näissä paketeissa taida olla mukana ,joten tuo teidän muistikorttiehdokas sopinee myös tähän kameraan?

P.S.2 Paljon kuvia/videoo tuonne 16Gb mahtuu maksimi kuvanlaaduilla RAW/JPEG compona?
ELTV

^En minä tiedä. Olenhan vasta amatööri! Kerroin vain minkä itse noista ostaisin :)

Muistikorttiehdokas sopii myös tähän 550D ja siihen sen r4d3 taisi hankkiakkin, kuin myös itse hankin sen siihen.
Alternate

Viesti Kirjoittaja Alternate »

redex kirjoitti: P.S.2 Paljon kuvia/videoo tuonne 16Gb mahtuu maksimi kuvanlaaduilla RAW/JPEG compona?
Kuvista en tiedä, mutta videota mahtuu 12min/4Gb eli 16Gb:n kortille mahtuu 48min videota.
R300R

Viesti Kirjoittaja R300R »

redex kirjoitti:
ELTV kirjoitti:redex: Jos budjetti sallii niin ite ainakin ottaisin ton 1005€ Canon EOS 550D Kit (18-55 mm ja 55-250 mm).
Juu, ei budjetti ole maksimissaan, jos vaan saa rahalleen vastinetta. Miten tuo 55-250mm putki hyödyntäisi minua käytännössä?

P.S. Muistikorttia ei näissä paketeissa taida olla mukana ,joten tuo teidän muistikorttiehdokas sopinee myös tähän kameraan?

P.S.2 Paljon kuvia/videoo tuonne 16Gb mahtuu maksimi kuvanlaaduilla RAW/JPEG compona?
RAW kuvien koko on noin 25 - 30Mb, joten 16Gb kortille mahtunee noin 550 - 600 kuvaa.
r4d3

Kuvasin emännän kissaa tässä illalla :)

http://www.youtube.com/watch?v=UllHg8QITrY
ELTV

^Oi :) Hienoa jälkeä. Kuvasitko jalustalla, kun kamera ei tainnu heilahtaa, ku kerran? Lopussa näytti väritkin muuttuvan?
Vastaa Viestiin