Canon EOS 550D

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
cabmo

Viesti Kirjoittaja cabmo »

helager kirjoitti:Muistaakseni ainakin Avatar kuvattiin 400€ hintaisella pokkarikameralla. Joten olet oikeassa, digijärkkäreiden video-ominaisuudet ovat pelkkä läppä...
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_ci ... era_System

http://www.popularmechanics.com/technol ... tml?page=2

115tuhatta dollaria hintalappu.

http://www.broadcaststore.com/store/mod ... ?id=797901
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
pepez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pepez »

Jaahas, täällä UK:ssa alkoi cash back. 50 puntaa sais takaisin. Vois ostaa kunhan sais vain ekaks EF 70-210mm f4:n ja 450D:n myytyä...

http://www.canon.co.uk/eosspringcashback/
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Perkele!

Loistava pikku kamera! 500D:stä selkeä harppaus eteenpäin still-puolella ja videopuolella ollaan ihan eri planeetalla.
fleshlight

Viesti Kirjoittaja fleshlight »

tareone kirjoitti:Perkele!

Loistava pikku kamera! 500D:stä selkeä harppaus eteenpäin still-puolella ja videopuolella ollaan ihan eri planeetalla.
Tarkempia huomioita still-kuvien(/kuvaamisen) eroavaisuuksista näiden mallien välillä?
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

fleshlight kirjoitti: Tarkempia huomioita still-kuvien(/kuvaamisen) eroavaisuuksista näiden mallien välillä?
Valotukset osuu hankalissakin valaistuksissa aikalailla nappiin ja auto-wb toimii paremmin, kuin missään kamerassa, jolla olen kuvannut. Yleensä kuvaaminen on suoraviivaista ja helppoa, kameran nopean toiminnan ansiosta. AF on nopeampi.
vonNeumann

Viesti Kirjoittaja vonNeumann »

Milläs ohjelmalla saa 550D:llä tuotetun RAW-kuvan auki? Tiedosto on muotoa .CR2 ja kuulemma eri tyyppiä kuin vanhemmissa kameroissa.
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

vonNeumann kirjoitti:Milläs ohjelmalla saa 550D:llä tuotetun RAW-kuvan auki? Tiedosto on muotoa .CR2 ja kuulemma eri tyyppiä kuin vanhemmissa kameroissa.
Kyllä siinä kameran mukana tuli varmasti digital photo professional, niin kokeileppa sillä...
vonNeumann

Viesti Kirjoittaja vonNeumann »

Airwalk kirjoitti:
vonNeumann kirjoitti:Milläs ohjelmalla saa 550D:llä tuotetun RAW-kuvan auki? Tiedosto on muotoa .CR2 ja kuulemma eri tyyppiä kuin vanhemmissa kameroissa.
Kyllä siinä kameran mukana tuli varmasti digital photo professional, niin kokeileppa sillä...
Niimpäs tulikin. Hämäännyin kun canonin kotisivut eivät tarjonneet ko. ohjelmasta kuin jonkun vanhan version.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

vonNeumann kirjoitti:Niimpäs tulikin. Hämäännyin kun canonin kotisivut eivät tarjonneet ko. ohjelmasta kuin jonkun vanhan version.
Luet vääriä sivuja.
http://www.usa.canon.com/consumer/contr ... elid=19943
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
shaman

Viesti Kirjoittaja shaman »

vieläkin jaksaa ihmetyttää kuinka upeaa videota tällä kameralla saa. suoraan kamerasta hdmi 50" hd-telkkuun, niin jo on nannaa. ostin ebaysta parilla kympillä 50mm 1.4, joka on tosi upea videoon.
Hääkuvauksia, lapsikuvauksia ja yhden näyttelynkin olen jo kuvannut tällä ja todella tyytyväinen olen ollut. hintaansa nähden loistava! tilasin kiinasta 2kpl(24€) akkuja ja pelittävät ihan yhtä hyvin kuin alkuperäinenkin. Akkukahva voisi olla hyvä ostos kokopäivän kuvauksia ajatellen.
Yksi huono puoli on: koneen kovalevy ja ulkoisetkin täyttyvät tosi tehokkaasti videotiedostoista+videokuvaus syö aika paljon myös akkua, joten tuollaiset lisäakut ovat suositeltavia paljon videoivalle.
Nikon D800 + Tamron 24-70mm 2.8 Di VC USD, Tamron 150-600mm, Samyang 85mm 1.4, Samyang 35mm 1.4, Ranger Quadra, Wacom Cintiq 24HD...
Sepeli

Viesti Kirjoittaja Sepeli »

Ostin reilu viikko sitten Canonin 550 D :n tämä on eka järjestelmäni mut ei eka Canon joskus nuorena omistin filmi zoom kameran canonilta josta tykkäsin kovasti kunnes sen joku varasti mun valmistujais juhlassa!

Olen nyt hiukan kuvaillut tällä ja kaipaan kyllä heti tähän parempaa monikäyttöistä objektiivia! Ehdotuksia? Koska en kuvaa ammatikseni enkä ole erikoisharrastajakaan vaan kuvaan omaksi ilokseni . Tälläkin saa suht hyviä kuvia mut jos haluaa esim kuvata linnun merellä tai muuta vastavaa kohdetta kauempana tämä objektiivi ei riitä.

Tykkään kuvata luontoa ja sisällä kuvaan videoita bändeistä ,videota en ole hirveesti viellä kuvannut kuin pieni testi kotioloissa ja hyvältä näytti verrattuna mun Olympuksen Ultra Zoomin videoon :)

Samaa mieltä siinä olen että vara-akkuja on hyvä olla sekä muistikortteja .

Migrofonin ostoa olen kans ajatellut koska tykkään kuvata bändejä videoita on kivempi katsoa ja kuunnella kuin pelkkiä kuvia tunnelma välittyy paremmin!

Vaikka järkkkäri on mulle uus tuttavuus osa nippeleistä onnistuu jo ok mut lisää harjoittelua vaan..

Saisko hyviä objektiivi neuvoja teiltä täällä niitä on niin paljon enkä osaa oikein määrittää mikä olis sellanen monipuolinen putki kun en kumminkaan köyhänä pysty montaa eri putkea ostaa enkä kannella mukana.
r4d3

Viesti Kirjoittaja r4d3 »

Pitää tänään käydä jossain käpistelemässä tätä.
Omistan sen verran isot räpylät että hieman on epävarmaa tuo ergonomia.
300D:llä oon kuvaillu vuodesta 2004 ja nyt arvelin päivitellä uudempaan.
Paljon uutta on kuudessa vuodessa kameraan tullut. Nyt saan jopa valita metering moden! :D

EDIT: Kyllähän tuo käteen ihan hyvin kävi. Materiaalit ainakin on pitäviä, tuo kumi lähinnä.
Pitänee laittaa tilaukseen.
qreippi

Viesti Kirjoittaja qreippi »

iPhoto '09:nkin tarjos tänään Software updater päivitystä 550D:lle ja nyt toimii taas :)
Loadus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Loadus »

Tässä 550D omistajille kameralle tehty custom profiili:
http://www.loadusfx.net/dc/q60/Canon%20550D.icc

Tuota on sen verran käsitelty että vaste on suoristettu (ei vaikuta väritoistoon)

Kuva
Jokainen mestari on joskus ollut aloittelija.
behance | deviantART | Flickr
ELTV

Viesti Kirjoittaja ELTV »

Tuli tänään tilattua elämäni ensimmäinen järjestelmäkamera, eli Canonin eos 550D +18-55mm IS. Kuvaillut olen kuitenkin jo vuosia enemmän ja vähemmän ja nykyinen kamerani on Samsung S1070, perusdigsu siis. Harjoitellaan kuitenkin nyt tolla putkella ennen uuden (paremman) objektiivin ostoa. Kuvailen ihmisiä, eläimiä, luontoa, maisemia, yksityiskohtia, sisä ja ulkotiloissa jne. Jalustan tilasin samalla. Mukaan sain vielä laukun, puhdistusliinan, muistikortin ja kirjan.
r4d3

Viesti Kirjoittaja r4d3 »

ELTV kirjoitti:Tuli tänään tilattua elämäni ensimmäinen järjestelmäkamera, eli Canonin eos 550D +18-55mm IS. Kuvaillut olen kuitenkin jo vuosia enemmän ja vähemmän ja nykyinen kamerani on Samsung S1070, perusdigsu siis. Harjoitellaan kuitenkin nyt tolla putkella ennen uuden (paremman) objektiivin ostoa. Kuvailen ihmisiä, eläimiä, luontoa, maisemia, yksityiskohtia, sisä ja ulkotiloissa jne. Jalustan tilasin samalla. Mukaan sain vielä laukun, puhdistusliinan, muistikortin ja kirjan.
Tilasitko netAnttilasta? Mulle pitäs huomenna sieltä tulla sama kitti.
ELTV

^Jep. Sieltä hyvinkin. Samoin jalustan.
Gallows

Viesti Kirjoittaja Gallows »

ELTV kirjoitti:^Jep. Sieltä hyvinkin. Samoin jalustan.
Älä vaan sano että se on 20€uron rimpilajalusta.
ELTV

^25euron kolmijalkainen. (norm. 69,90e). Kelpaa mulle alkuun.
marjeta

Viesti Kirjoittaja marjeta »

ELTV kirjoitti:^25euron kolmijalkainen. (norm. 69,90e). Kelpaa mulle alkuun.
Ei se kyllä suoraan sanottuna kelpaa juuri alkuunkaan:-) Mulla oli sellainen alkuun (pari vuotta) ja yritin tulla toimeen. Sitten satsasin jotain 150€ jalustaan ja hämmästyin kuinka toisesta maailmasta se oli.

550D:stä kun siinä ketjussa oltiin...
Kolmas digijärkkärinin (300D, 10D ja tämä). Kuudessa vuodessa on tapahtunut paljon. Silti ei 550D tuota juuri parempaa kuvaa jos ei osaa sitä käyttää. Tietysti herkkyydensieto on merkittävin parannus.
asiat mistä tykkään ko. rungossa:
-HD video
-sukkela toiminta
-iso näyttö
-Auto ISO (kuvaan nykyisin hämärässä paljon M-tilassa, auto ISO päällä)
-keveys

asiat mistä en tykkää:
-300D/10D istui lapaseen paremmin(toisaalta olivat painavempia ja veivät tilaa enemmän)
-suljinääni on ärsyttävä vinkaisu
-videon tarkennus on purkkaviritys, vaikkakin sen kanssa pystyy elämään. 600D:ssä se jo varmaan toimii.
-Kuvakokovalinnat ovat kököt. Kaipaisi sRAW tiloja kuten paremmissa rungoissa. 18MPix kuville ei ole hirveästi tarvetta. Esim. RAW+M-koon JPG voisi olla hyvä.
-miksi ihmeessä näissä rungoissa pitää olla eri liitin lankalaukaisimelle kuin ylempien sarjojen kameroissa?

laatukamera se on kaiken kaikkiaan.
Vastaa Viestiin