Sigma 24-70 DG 2.8

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
juha_m
Viesti:

Sigma 24-70 DG 2.8

Viesti Kirjoittaja juha_m »

Olis tuolla netissä yksi kolme vuotta vanha Sigma 24-70 DG 2.8 putki myynnissä. Määrittääkseni sopivaa hintaa olisin kiinnostunut tietämään onko tuossa oleellista eroa nykyiseen malliin verrattuna. Nykyinen versio aiheesta on käsittääkseni "EX 24- 70/2.8 DG MACRO" joka maksaa 550. Voi olla väärässäkin mutta korjatkaa.

---
Juha
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Filvas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Filvas »

Ei käsittääkseni muuta eroa kuin "digioptimointi", eli vissiin joku pinnoite lisää. Macro nimi tulee siitä kun sillä pääsee 1.6x kameran kanssa lähemmäksi. :P Tarkennusetäisyys nimittäin on edelleen sama 40 cm. Itse ostaisin sen kolmevuotiaan luultavasti.
Stigma EX
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

No mulla oli tuo ko. Sigma ja itse en ainakaan ollut alkuunkaan tyytyväinen sen laajan pään kuvalaatuun.
Vääristymää aivan tolkuttomasti, mutta sattuiko mulle sitten ns. maanantaikappale, tiedä häntä ?

24-28 välissä on tosiaankin uskomaton ero, mutta jollei se ole totaalisen käyttökelponen, niin mitä sillä tekee ?
juha_m
Viesti:

No vääristymä ei minua paljoa haittaisi, pidänhän kalansilmistäkin. Tärkeätä on terävyys ja kontrasti.

---
Juha
juha_m
Viesti:

Apua! Objektiivi on nyt minulla ja tässä ei toimi mikään! Ei toimi AF eikä manuaalitarkennus. Manuaalitarkennus vain pyörii esteettömästi ympäri vaikuttamatta mihinkään. Mistä on kysymys? Saakohantuon AF:n jotenkin korjattua?

---
Juha
juha_m
Viesti:

No nyt keksin kuinka manuaali toimii, mutta ompa jäykkä. Nyt alan ymmärtää miksi näitä Sigmoja haukutaan. AF toimii vain satunnaisesti. Voi voi.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

juha_m kirjoitti:Apua! Objektiivi on nyt minulla ja tässä ei toimi mikään! Ei toimi AF eikä manuaalitarkennus. Manuaalitarkennus vain pyörii esteettömästi ympäri vaikuttamatta mihinkään. Mistä on kysymys? Saakohantuon AF:n jotenkin korjattua?

---
Juha
No tuota vedä sitä man. tarkennusrengasta itseesi päin (vai pois itsestäkö se oli), sillä sillä tarkennusrenkaalla valitaan auto-man asetus.
beomaster

Viesti Kirjoittaja beomaster »

Eli siis jos kyseessä on DF (Dual Focus) -malli, niin pitää manuaali/automaattitarkennuksen välillä vaihtaessa kääntää se rungon lähellä oleva AF/M -nappula haluttuun asentoon, sekä työntää/vetää vielä tarkennusrengasta samaan asentoon.
asm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asm »

Just tossa mallissa on ollut tarkennusongelmia. Tarkista, että se tarkentaa oikeaan kohtaan sun rungolla. Jotkut niistä vievät tarkenuksen liian taakse, eikä Sigmassa ole säätöä.
spesialisti
gmail(at)sakari.fi
AkuM

Sigma 24-70/2.8

Viesti Kirjoittaja AkuM »

juha_m kirjoitti:No nyt keksin kuinka manuaali toimii, mutta ompa jäykkä. Nyt alan ymmärtää miksi näitä Sigmoja haukutaan. AF toimii vain satunnaisesti. Voi voi.
Mulla oli samat oireet tollasessa. Putki toimi uutena hyvin, mutta muutaman kuukauden käytön jälkeen AF alkoi satunnaisesti pätkiä. Maahantuojan takuuhuollossa käyttäminen auttoi. Lähetteen mukaan joku liitos oli juotettu uudestaan.

..aku
Vastaa Viestiin