Mikä pokkari, valinnan vaikeus.
-
Mikä pokkari, valinnan vaikeus.
Olisiko asiantuntijoilla antaa vinkkiä, että minkä kameran hommaisin. Vaihtoehtoina mielessä G11, S90, sx1...?
Itse olen mieltynyt hiukan tuohon sx1 sen paremman videokuvauksen vuoksi. Onko aloittelijalle liian mutkikas käyttää ja onko liian iso ja painava, säädöistä en ole yhtään perillä, olen vain tälläinen räpsiä. Ei kokemusta muista kun ixuksista joita ollut useita, mutta jonka kuva laatuun en ole oikein ollut tyytyväinen. Reserviin jää vielä ixus30.
Tarkoitus kuvata pääasiassa lasta, koiraa sekä moottoriurheilu tapahtumia.
Itse olen mieltynyt hiukan tuohon sx1 sen paremman videokuvauksen vuoksi. Onko aloittelijalle liian mutkikas käyttää ja onko liian iso ja painava, säädöistä en ole yhtään perillä, olen vain tälläinen räpsiä. Ei kokemusta muista kun ixuksista joita ollut useita, mutta jonka kuva laatuun en ole oikein ollut tyytyväinen. Reserviin jää vielä ixus30.
Tarkoitus kuvata pääasiassa lasta, koiraa sekä moottoriurheilu tapahtumia.
-
- Viesti:
-
Mihin tarvitset tuota videokuvausta? Siis ihan oikeasti?esko80 kirjoitti:Canonille on sopiva hankintakanava, niimpä varmaan siihen merkkiin päädyn.
Järkkäriä olin vähän alkuun ostamassa, mutta aloin epäillä että tarvinko sellaista.. Eos 1000 mahtuisi myös hintahaitariin, mutta videokuvaus olisi myös hyvä toiminto.
Vanha nyrkkisääntö pätee yhä: jos oikeasti haluat kuvata videota, niin silloin sinun tulee hankkia videokamera. Valokuvakamerat on optimoitu valokuvien ottamiseen, ei videon kuvaamiseen. Valokuvakameroiden videotoiminto on lähinnä pelkkä myyntimiesten mainoskikka, ei niinkään oikeasti käytettäväksi tarkoitettu toiminto.
-
G9 ja S90 käyttäjänä: valitse koon mukaan, muuten ihan sama lopulta kumman valitset.esko80 kirjoitti:Eihän tuo videokuvaus välttämätön ole, on kyllä sonyn dv videokamera olemassa, ei vaan tarvitsisi kahta laitetta pitää mukana. Alkaa nyt kallistua tuohon g11 vai kuitenkin s90?
S90 on oikeasti pienikokoinen pokkari, G- sarjalaista saa jo pitää mukana (toki ihan eri tasolla verrattuna järkkäriin).
--------
Aves!
Aves!
-
Videon kuvaamisesta pokkarilla vielä sekin seikka, että se HD-video täyttää muistikortin muutamassa otoksessa. Siksi itse hankin kameran, jossa on paremmin panostettu kuvanlaatuun, eikä niinkään videon laatuun. Kuitenkin voin sillä tallentaa joskus jonkun VGA-tasoisen videoleiskankin, jos on välttämättä se tehtävä. Kameraksi valitsin pikkuisen Fuji F70exr pokkarin, joka mahtuu vaikka farkkujen taskuun.