Firmware hack

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
macce76

Firmware hack

Viesti Kirjoittaja macce76 »

Onkos täältä kukaan asennellut tätä hackia 400d kameraansa?

http://photography-on-the.net/forum/sho ... p?t=742806
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mikkokan

Viesti Kirjoittaja mikkokan »

Mä laitoin just 400d:n ja toimii loistavasti!!!
ISO 3200 ja pistemittaus toimii moitteetta, voin ainakin näin äkkiseltään suositella.
mikkokan

No nyt oon kuvannut tällä kameralla lisää, niin voin vain todeta, että tämä hack on aivan uskomaton! ISO 3200 ei olekaan ohjelmallisesti tehty vaan se on ihan "oikea" herkkyys, minkä Canon on vain jättänyt pois firmwaresta. Tämän voi todeta itse ja samaa sanotaan myös tuolla englanninkielisessä keskustelussa.
Tuolla on foorumilla on myös esimerkkikuvia ISO 3200 kuvista, ja ne ovat todella hyviä, ja samaa voin todeta itsekin!

Sitten voin myös todeta, että tuo pistemittaus toimii täysin moitteetta!

Tämä lisää huimasti 400d:n käytettävyyttä ja "lähentää" sitä 10 sarjaan kummasti.
Kosmos

Viesti Kirjoittaja Kosmos »

Asiaan liittyen, koitin netistä etsiä mutta en löytänyt, eli tietääkö joku löytyykö 450D:lle moista firmware hackia?
ZeiEizh

Viesti Kirjoittaja ZeiEizh »

Ei löydy, ainakaan toistaiseksi.
Kaikki taide on täysin turhaa. -Oscar Wilde
IlDuce

Viesti Kirjoittaja IlDuce »

Pitääkö tuo CF muokkaus tehdä jokaiselle CF:lle jota käytetään kamerassa ? Kun vaihdoin toiseen kortiin, ei Print-nappulasta tapahtunut mitään.
Minulle jäi vielä epäselväksi kuinka tuo "spot metering" toimii ? ISOt löyty helposti.
mikkokan

IlDuce kirjoitti:Pitääkö tuo CF muokkaus tehdä jokaiselle CF:lle jota käytetään kamerassa ? Kun vaihdoin toiseen kortiin, ei Print-nappulasta tapahtunut mitään.
Minulle jäi vielä epäselväksi kuinka tuo "spot metering" toimii ? ISOt löyty helposti.
Pitää. "Ohjelmaa" ei ladata kameraan, vaan korttiin. Täten myöskään korttia ei kannata alustaa vaan poistaa tietokoneella kuvat. Spot metering toimii siten, että menet valotusvalikkoon, nappi näytön oikealla puolella ja painat print nappia. Nyt näyttöön tulee symboli missä neliö, missä pieni ympyrä keskellä.
juu-zo

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Olisi mukava saada tuo iso3200 myös 450D:hen. Pistemittaus löytyy jo mutta herkemmille isoille olisi käyttöä.
Canon EOS 40D, Sigma 70-200/2.8, Sigma 18-50/2.8, Canon 50/1.8, Kenko teleplus 300 2x, Kenkon loitot, Sigma EF-500 DG Super
Macro hakusessa, saa tarjoilla
Macbook, iPhone 3GS 16GB
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

juu-zo kirjoitti:Olisi mukava saada tuo iso3200 myös 450D:hen. Pistemittaus löytyy jo mutta herkemmille isoille olisi käyttöä.
Alivalota ja säädä kuvankäsittelyssä kirkkaammaksi niinhän kameran suurimmat ISOtkin on tehty.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
larppa9

Viesti Kirjoittaja larppa9 »

Mitenkäs ootte hoitanu kuvien siirtämisen kortilta koneelle tuon firmwarehackin jälkeen? Kun ainakin itselläni EOS Utility sekä myös Windowsin kamerasoftat lakkasivat toimimasta kameran kanssa. Onko ainut keino hommata muistikortinlukija vai onnistuuko vielä kameran kanssa?
IlDuce

larppa9 kirjoitti:Mitenkäs ootte hoitanu kuvien siirtämisen kortilta koneelle tuon firmwarehackin jälkeen? Kun ainakin itselläni EOS Utility sekä myös Windowsin kamerasoftat lakkasivat toimimasta kameran kanssa. Onko ainut keino hommata muistikortinlukija vai onnistuuko vielä kameran kanssa?
Hyvä huomio !
Eilen leikin CF-adapterin kanssa eikä tullut edes mieleen ettei kamera toimisi piuhan päässä kuten ennenkin.
Nyt laitoin kameran piuhan päässä tietsikkaan kiinni eikä kamerasta saanut mitään ulos. Lisäksi kameran sai kiinni vasta akun irroituksen jälkeen.
Nuo haitat kun tietää, niin ihan käyttökelpoinen tuo hack on.
mikkokan

larppa9 kirjoitti:Mitenkäs ootte hoitanu kuvien siirtämisen kortilta koneelle tuon firmwarehackin jälkeen? Kun ainakin itselläni EOS Utility sekä myös Windowsin kamerasoftat lakkasivat toimimasta kameran kanssa. Onko ainut keino hommata muistikortinlukija vai onnistuuko vielä kameran kanssa?
En tiedä kun olen niin onnekas, ettei tarvitse pelata Windowssin kanssa :-) No joo, mutta kortti lukijaan ja RAW-softa auki ja avaa kuvat lukijasta, näin olen aina tehnyt ja ainakaan näin ei ole haittaa.

Vielä edelliseen viestiin, missä mainittiin, että "Alivalota ja säädä kuvankäsittelyssä kirkkaammaksi niinhän kameran suurimmat ISOtkin on tehty."
Olen eri mieltä tästä. Kokeilin itse ottaa ISO 1600 kuvan ja alivalottaa aukon ja sitten kuvankäsittelyllä nostaa aukon valotusta, niin lopputulos oli huonompi kuin "oikea" ISO 3200. Samaan tulokseen tultiin tuolla foorumillakin, useamman käyttäjän toimesta.

Mutta en mene tietenkään takuuseen tästä, omia havaintoja vain...
larppa9

mikkokan kirjoitti:En tiedä kun olen niin onnekas, ettei tarvitse pelata Windowssin kanssa :-) No joo, mutta kortti lukijaan ja RAW-softa auki ja avaa kuvat lukijasta, näin olen aina tehnyt ja ainakaan näin ei ole haittaa.
Joo kyllä nuo muistikortinlukijat toimivat tavalliseen tapaan häckätyjen korttien kanssa, mutta piuhalla suoraan koneeseen liitetyn kameran kautta kuvia ei taida saada sitten millään pihalle. Joutuu vissiinkin kehittämään jonkun muun automaattisen tavan kuin tuo kameran oma EOS Utility, että saa kuvat nopeasti koneelle, sillä häckin edut mielestäni varsin hyvät tuohon pieneen haittapuoleen nähden.
macce76

Mulla on 200 kuvaa kortilla rajana, sen yli ei pysty omaa piuhaa käyttämään kuvien siirrossa.

Muuten tuo on pelittänyt hienosti, käytettävyyttä tuli jonkin verran lisää vanhalle laitokselle.
tvap

Viesti Kirjoittaja tvap »

Hmm... Meikäläisellä on kahdellakin kortilla tuo chdk ja ei ole ollut mitään ongelmia kuvien siirtämisessä usb-kaapelilla. Tällä hetkellä käytössä kubuntu 9.10 ja Digikam 1.1.

tepa
mikkokan

tvap kirjoitti:Hmm... Meikäläisellä on kahdellakin kortilla tuo chdk ja ei ole ollut mitään ongelmia kuvien siirtämisessä usb-kaapelilla. Tällä hetkellä käytössä kubuntu 9.10 ja Digikam 1.1.

tepa
Niin kyllähän Linuxissa nuo varmaan toimii. Ongelma lienee siinä Windowssin EOS-ohjelmassa.
larppa9

mikkokan kirjoitti:Niin kyllähän Linuxissa nuo varmaan toimii. Ongelma lienee siinä Windowssin EOS-ohjelmassa.
Mulla kyllä tuo ulottuu koko järjestelmään ettei tunnista kameraa oikein, väittää että kamera on varattu eikä suostu pelittämään. Taitaa tuo boottaava kortti olla vähän huono suoraan kameran kanssa käyttäessä, ei toimi edes vaikka poistin kuvia sen verran, että on alle 200.
macce76

Täällä tuo lähtee hakemaan kuvia kamerasta mutta lopettaa kesken kaiken, ei kyllä ilmoittele mitään. Ja tämä tapahtuu ainoastaan kun kuvia on yli 200, korttina on pieni 2G. Tiedä vaikuttaako tuo.

Tarvii kortinlukija hommata koneeseen jos vaikka helpottais..
Kuitenkin ominaisuuksiin tyytyväinen tällä hetkellä.

Suljinhuoltoa tuo kamera enää kaipaa, jos sitten taas hetken menisi.

Se larppa tuli mieleen että mikäs windows sulla on? Joillain ei ole nuo eos ohjelmat toiminut jos on 7 käytössä, onko tähän kenelläkään muuta tietoa/kokemusta?
larppa9

macce76 kirjoitti:Se larppa tuli mieleen että mikäs windows sulla on? Joillain ei ole nuo eos ohjelmat toiminut jos on 7 käytössä, onko tähän kenelläkään muuta tietoa/kokemusta?
Joo no seiskahan mulla on alla, että voipi sillä olla osuutta. Tosiaan alkaa mullakin merkkivalo välkkymään että kortilla jotakin tapahtuu, mutta eipä se sitten sen enempää ilmottele vaan jumittaa paikoilleen.
IlDuce

Alle 100 ISOt ?
Oletteko testanneet ?
Muutaman kerran kokeilleena sanoisin että ei pelaa. 100 ISO tuottaa ihan normaalia kuvaa, mutta jo 80 ISO on aivan "lattea".
Vastaa Viestiin