Koska monet näyttävät nykyään tilaavan kameroita ja oheislaitteita Saksasta, on pieni varoittava esimerkki paikallaan.
Tilasin Canon Powershot A70-kameran, 128 megan muistikortin, pari sarjaa akkuja ja laturin Digitale-Welt -nimisestä paikasta Saksasta. Ko. liikkeen löysin saksalaiselta hintavertailusaitilta. Koska hinta oli mielestäni hyvä ja paikka näytti luotettavan oloiselta, pistin tilauksen menemään ja maksoin tilauksen ennakkomaksuna Digitale-Weltin tilille.
Muutaman päivän kuluttua sain ilmoituksen, että maksamani summa oli saapunut heidän tililleen ja tilaus oli postitettu. Sitten ei kuulunutkaan pitkään aikaan mitään. Lopulta otin yhteyttä liikkeeseen, joka antoi minulle postin seurantatunnuksen (siis vasta tässä vaiheessa). Postista kävikin sitten ilmi, että kamera oli maannut koko ajan Helsinki 18:n postikonttorissa ilman, että he olivat siitä minulle vaivautuneet ilmoittamaan. Kun en ajoissa ollut hakenut pakettia, he olivat lähettäneet sen takaisin Saksaan.
Ei muuta kuin taas sähköpostia Digitale-Weltille, jossa ihmeteltiin tapahtunutta ja luvattiin lähettää kamera uudelleen minulle heti samana päivänä kuin se palautuisi heille.
Taas kului aikaa pari viikkoa ja soitin uudelleen postiin. Posti jäljitti paketin ja ilmoitti, että tavara oli luovutettu Digitale-Weltille jo pari päivää sen jälkeen kuin tavara oli lähetetty Suomesta takaisin.
Nyt olen tässä meilaillut Digitale-Weltille ja yrittänyt saada selville, mitä ihmettä on tapahtunut. Liike leikkii parhaillaan mykkäkoulua minun 485,50 euroani tilillään.
Summa summarum: tyhmyydestä sakotetaan ja
1) Jos tilaatte Saksasta, tilatkaa postiennakolla.
2) Jos tilaatte ennakkomaksulla, tilatkaa liikkeestä joka ei käytä toimitukseen Suomen Posti Oy:tä
3) Jos nyt kuitenkin itsepäisesti haluatte tilata ennakkomaksulla postia käyttäen, pysykää kaukana Digitale-Weltistä
www.digitale-welt.de
-
Kurja homma ja ymmärrän tunteesi Postia ja myyjäliikettä kohtaan. Minulla ja ystävälläni homma toimi moitteettomasti saman putiikin kanssa. Meillä oli lähetykset postiennakolla.
Postin toiminta tai paremmin toimimattomuus on nähtävästi suurin syyllinen kertomaasi tilanteeseen eikä myyjän toiminta. Taitaa myyjää myös harmittaa mahdolliset ylimääräiset postituskulut, jotka Suomen Posti aiheutti, kunhan toivottavasti saat lopulta ostamasi tavarat.
En sanoisi, että tyhmyydestä sakotetaan tässä tapauksessa. Tyhmyyden tilalla sopisi paremmin sana passiivisuus. Siitä ehkä on sakotettu.
Postin toiminta tai paremmin toimimattomuus on nähtävästi suurin syyllinen kertomaasi tilanteeseen eikä myyjän toiminta. Taitaa myyjää myös harmittaa mahdolliset ylimääräiset postituskulut, jotka Suomen Posti aiheutti, kunhan toivottavasti saat lopulta ostamasi tavarat.
En sanoisi, että tyhmyydestä sakotetaan tässä tapauksessa. Tyhmyyden tilalla sopisi paremmin sana passiivisuus. Siitä ehkä on sakotettu.
-
Re: www.digitale-welt.de
Eikö tämä ole postin_vika kun eivät sinulle ilmoittaneet (kaksi paketti-ilmoitusta pitäisi tulla viikon välein), eikä suinkaa digitale-welt in vika. Nyt saksassa ihmetellään kuka maksaa uuden lähetyksen. Posti vai sinä, eihän digitale-welt ole ongelman aiheuttaja, vaan he kertoivat sinulle että paketti on lähtenyt.moses kirjoitti: Muutaman päivän kuluttua sain ilmoituksen, että maksamani summa oli saapunut heidän tililleen ja tilaus oli postitettu. Sitten ei kuulunutkaan pitkään aikaan mitään. Lopulta otin yhteyttä liikkeeseen, joka antoi minulle postin seurantatunnuksen (siis vasta tässä vaiheessa). Postista kävikin sitten ilmi, että kamera oli maannut koko ajan Helsinki 18:n postikonttorissa ilman, että he olivat siitä minulle vaivautuneet ilmoittamaan. Kun en ajoissa ollut hakenut pakettia, he olivat lähettäneet sen takaisin Saksaan.
Kannattaapi keskustella Postin kanssa.
Olen itse ostanut kameran digitale-weltistä ja kaikki toiminut asiallisesti. Myös posti on palvellut huippu hyvin. Sain pakettini Pasilasta aamuksi postrestanteen (ei ollut varmaa kerkiääkö omaan postitoimistooni), josta kerkisin sen lunastamaan ennen ulkomaille lähtöä.
/juha
/juha
-
Re: www.digitale-welt.de
Olen samaa mieltä, että päällimmäinen syypää on Posti. Nykyisin Posti ei muuten lähetä enää kuin yhden saapumisilmoituksen; jos se jostakin syystä häviää matkalla, niin tavara lähtee takaisin. Todistuskappaleeksi asiakkaan väitteitä vastaan kelpaa Postin mielestä se, että he voivat omasta tietokannastaan lukea lähettäneensä saapumisilmoituksen.
Mutta kummeksun kyllä hieman digitale-weltinkin toimintaa tässä asiassa. Oli sinänsä ihan ystävällistä, että lupasivat lähettää palautuneet tavarat välittömästi takaisin, mutta voisivat sitten myös toimia niin kuin ovat luvanneet.
Mutta kummeksun kyllä hieman digitale-weltinkin toimintaa tässä asiassa. Oli sinänsä ihan ystävällistä, että lupasivat lähettää palautuneet tavarat välittömästi takaisin, mutta voisivat sitten myös toimia niin kuin ovat luvanneet.