Kameran jalusta Star 45

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
JukkaK©
Viesti:

Kameran jalusta Star 45

Viesti Kirjoittaja JukkaK© »

Pikakiinnityslevy kamerakierteellä ja vesivaakalla, vesivaaka rungossa, säädettävät luistonesto "jääpiikit", korkeus: 58 - 153 cm
kuormattavuus noin 3 kg, paino: 1380 g, alumiiniprofiilirakenne 25 mm profiililla, käyttötarkoitus Photo/Video (3D), max. korkeus: noin. 150 cm, tyyppi:Kolmijalka. Hinta 35 euroa(Anttila). Kannattaisko ostaa Ixus v3:lle?
Canon Ixus 400
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
keppana

Star 45

Viesti Kirjoittaja keppana »

Hankin kyseisen jalustan viime jouluna Anttilasta. Onhan niitä tukevampiakin jalustoja nähty, mutta hintaansa nähden pidän ostostani ihan hyvänä. Uskoisin kyseisen jalustan olevan ihan passeli (ehkä jopa turhankin järeä?) Ixukseen; itse kuvaan raskaammalla Fuji S602Z:lla.

Ne vesivaa'at ovat nyt vähän niin ja näin... Muutenkin jää vähän muovinen fiilis jalustasta. Pari kertaa olen jalustan kanssa ollut rämpimässä lumihangessa, mutta pääosin olen kuvannut sen kanssa "kotistudiossa". Ei mitään suurempaa moitteen aihetta ole ilmentynyt ainakaan omassa käytössäni. Jalusta on sen verran kevyt, että sen viitsii mukaansakin ottaa.

Satunnaiselle harrastelijakuvaajalle varmasti hyvä ostos; HardCore -kuvaajat tuskin edes vilkaisisivat jalustan suuntaan ;-). Hinta ei ainakaan päätä huimaa.

Tuossa vielä linkki muutamaan nopeasti otettuun kuvaan jaustasta...

Jalusta koko komeudessaan

Muovisen oloinen kiinnitysratkaisu:
Pää

Muoviset teleskooppijalkojen pikakiinnitysklipsit ovat toimineet yllättävän hyvin. Itse epäilin jalustassa eniten näiden toimivuutta:
klipsi

EDIT: korjattu urlien polku
Viimeksi muokannut keppana, Maalis 27, 2003 1 : 38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MaCos

Viesti Kirjoittaja MaCos »

Onko tuo jalusta jossain tarjouksessa, kun sen normaali hinta ainakin netanttilassa on 49.90

Näytti olevan tarjouksessa 34.90 pitihän se ostaa. Kyllä se näin aloittelevalle harrastajalle on aivan riittävä jalusta, suhteessa kameran hintaan (powershot A 40).
eph

Viesti Kirjoittaja eph »

Itselle tuli tuo sama jalusta perjantaina, hintaan 39.80e (postikuluineen). Ei mielestäni mitenkään paha hinta.

Ensimmäisten testien perusteella ihan riittävä peli omaan käyttööni. Tosin, mielestäni kameraa ei saa riittävän tiukalle tuossa Starissa, eli kamera jää vähän vinoon. Tokihan ongelman voi korjata tunkemalla kameran ja klipsin väliin vaikka taiteltu pala A4sta..
eph
kuvia G3lla: http://digi.epmh.com
jmr

Viesti Kirjoittaja jmr »

Näyttää olevan nyt tarjouksessa 31,90 e.
Ostan Sony/Minoltaa...tarjoa yv:llä.
Xaeron

Viesti Kirjoittaja Xaeron »

Itse ostin tuon jalustan kanssa samalla kun G3:n. (tänään siis :-) tai no eilen)

En ole vielä paljon kokeillut mutta eiköhän sitä huomenna. Ihan kelpo peliltä näyttääpi.
Viimeksi muokannut Xaeron, Maalis 05, 2013 15 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
mikara70

Yksijalkainen

Viesti Kirjoittaja mikara70 »

Mistähän saisi sellaisia yksijalkaisia, onkohan ne monopodeja nimeltään virallisesti?

mielellään semmoinen jonka saisi kasaan, vai saako ne kaikki.

Tripodia ei oikein jaksa kanniskella joka paikkaan.

ja edullisesti tietysti...
eph

Viesti Kirjoittaja eph »

Netanttilassa oli haman yksijalka muistaakseni 34,90e
eph
kuvia G3lla: http://digi.epmh.com
Vastaa Viestiin