Varmaan monella voorumin 300D:n omistajista on tuo REBEL-versio käytössä. Kysele josko voisivat tuon demopaketin sinulle laittaa.
Ja jottei alkuperäinen aihe mene ihan porkkanasta perunaan niin Kauanko teillä kuluu aikaa kuvankäsittelyyn vaikka kuvia per tunti?
Ja millainen on hyvä tapa säästää aikaa? Onko jotain vastaavaa kuin esim C1:lla säätää vaikka suoraan kuva kymppikokoon ja tulostamon väriprofiiliin?
jukkisv
Aika
-
- Viesti:
Mulla menee tätänykyä jpg-kuvatusta kuvasta about 15jukkisv kirjoitti:Ja jottei alkuperäinen aihe mene ihan porkkanasta perunaan niin Kauanko teillä kuluu aikaa kuvankäsittelyyn vaikka kuvia per tunti?
kuvaa/tunti. 1. kerralla meni 1-2/1h ennenkuin löytyi ns. "automatisoinnit" tuohon 10D:n kuvan käsittelyyn PS:ssä.
Tuon C1:n jutusta sen verran, että löytysköhän siihen jotain vastaavaa manuaalia, kuten vaikkapa PS valokuvaajille.
Ois kiva saada siitä kaikki irti.
-
- Viesti:
Jos minulla menee jpg-kuvan käsittelyyn yli minuutti, niin minusta se on tullut kamerasta epäonnistuneena. RAW-kuvaan saa mennä puolitoista minuuttia. Kun ottaa noin 50 kuvaa päivässä ja niistä keskimäärin kolme siirtää jatkokäyttöön, niin kuvankäsittelyyn menee 5 minuuttia päivässä. Selaamiseen ja noiden kolmen valitsemiseen menee ainakin tuplaten.
Joskus, kun on pakko niistä kameran vinouttamista kuvistakin pakko kaivaa jotain esiin, niin silloinhan sitä aikaa kuluu 10-20 minuuttia per kuva.
Joskus, kun on pakko niistä kameran vinouttamista kuvistakin pakko kaivaa jotain esiin, niin silloinhan sitä aikaa kuluu 10-20 minuuttia per kuva.
-
-
Mäkin saatan joskus kun aikaa on, tunti tolkulla vaan vänkslätä kuvien kanssa käsittelyohjelmalla. Koskaan en ole erityisemmin vahdannut kelloa, mutta keskimäärin menee semmonen ehkä vähän alle minuutti per kuvatus. Joskus taas joku kuva vaatii melkoisen käsittelyn, jotta loppujälki on haluttua. Iltaisin saatta tehdä sitten kuvankäsittelyjakson jälkeen mieli vähän ulos hengittämään happea. Sitten ''aha, ihan hieno iltavalaistus, vois ottaa kameran mukaan.... ja siinä sitten taas lisää kuvia käsittelyyn...'' :p
Myös tässä osoitteessa on se onkelma, että sille ''parhaalle'' konelle on melkeen aina broidilla asiaa - tyhmiä nettipelejä. En haluaisi olla mitenkään kapea ajttelija, mutta mielestäni kuvien käsittely tai kuvien katteleminen netissä on järkevämpää kuin konekiväärillä rehaaminen virtuaalimaailmassa. :p
Sitten fotarin käyttäjille kysymys (sori kun ei kuulu aiheeseen): Kun tallennatte kuvan jpeg:iksi, minkä laadun laitatte kuvaan tallennuksen yhteydessä. Oletuksenahan on 5, mutta itse laitan yleensä ysille tai kympille..
Myös tässä osoitteessa on se onkelma, että sille ''parhaalle'' konelle on melkeen aina broidilla asiaa - tyhmiä nettipelejä. En haluaisi olla mitenkään kapea ajttelija, mutta mielestäni kuvien käsittely tai kuvien katteleminen netissä on järkevämpää kuin konekiväärillä rehaaminen virtuaalimaailmassa. :p
Sitten fotarin käyttäjille kysymys (sori kun ei kuulu aiheeseen): Kun tallennatte kuvan jpeg:iksi, minkä laadun laitatte kuvaan tallennuksen yhteydessä. Oletuksenahan on 5, mutta itse laitan yleensä ysille tai kympille..
-
Ei haittaa, vaikka vähä offtopiccia oliskin :)Jasper kirjoitti: Sitten fotarin käyttäjille kysymys (sori kun ei kuulu aiheeseen): Kun tallennatte kuvan jpeg:iksi, minkä laadun laitatte kuvaan tallennuksen yhteydessä. Oletuksenahan on 5, mutta itse laitan yleensä ysille tai kympille..
Jos tallennan omalle koneelle arkistointiin, niin ilman muuta laitan parhaan mahdollisen laadun. Jos taas webbiin, niin käytän save for the web -toimintoo, jolla kuvasta saa paljon pienemmän laadun pysyessä yhtä hyvänä.
Tosta täytyy kommentoida sen verran, että olet täysin oikeassa. Mutta epäilenpä, että itsekin sorrut välillä viihtellisemmälle puolelle, vaikka paljon hyödyllisempää ja kehittävämpää tekemistäkin olis tarjolla. Mun mielestä on kyllä kans tyhmää, kun joutuu jakaa koneen, mutta mulle on ihan sama sitten mitä toiset sillä tekee. Käytetty aika ratkaisee :)Myös tässä osoitteessa on se onkelma, että sille ''parhaalle'' konelle on melkeen aina broidilla asiaa - tyhmiä nettipelejä. En haluaisi olla mitenkään kapea ajttelija, mutta mielestäni kuvien käsittely tai kuvien katteleminen netissä on järkevämpää kuin konekiväärillä rehaaminen virtuaalimaailmassa.