Jep, samalla lailla olen "jämähtänyt" 3.1-versioon. hyvinä puolina juuri keveys ja nopeus suurillakin kuvamäärillä (oma arkisto-hakemisto n. 27000)sakarik kirjoitti:Itse olen jämähtänyt tuohon Acdseen Classic-versioon, tai oikeammin 3.1 -versioon vuosien takaa (ja sitä ennen tuli käytettyä lähes kaikkia aiempia versioitakin), kun 3.1 on erittäin nopea isojen hakemistojen kanssa, pieni ja vakaa. Uudemmat versiot ovat aika hitaita kun hakemistossa on esim 10 000 - 25 000 kuvaa, vaikka tuo olisi jo kerran skannannut hakemiston läpi ja listannut kuvien tiedot + thumbnailit sinne tietokantaansa (en muuten koskaan käytä thumbnail-viewiä).
Haittapuoliksi voisi mainita jotta 3.1 ei osaa exifista katsoa kuinka päin kuva on otettu.
Olen kyllä testaillut useampia ohjelmia aina välillä josko ne antaisivat syyn vaihtaa tuo acdsee 3.1 pois mutta useimmat joko yleensä hajoavat tollaisiin tiedostomääriin tai sitten jos kuvia surffaa fullscreen modessa ja palaa hakemistolistaus-moodiin, tulee aktiiviseksi yleensä hakemiston ensimmäinen kuva eikä se mihin fullscreen -modessa jäi.
haittapuolina on juuri exif-näytön osittainen puute, mutta arkistosta noudettu kuva tulee usein aukaistu Photoshop CS:ään joka tarjoaa loput tarvittavista ominaisuuksista.
thumbnail-database nopeuttaa kuvien selailua mikäli se on käytössä.