D70s:n tarkennuspistettä ei saa vaihdettua

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
r-e

D70s:n tarkennuspistettä ei saa vaihdettua

Viesti Kirjoittaja r-e »

D70s:n tarkennuspiste on keskellä - ja pysyy. Ei saa vaihdettua mihinkään. Nappula kyllä toimii, josta valinta tehdään. Ja kun valitsee closest subject:in, niin osaa käyttää kaikkia tarkennuspisteitä.

Kellään samoja kokemuksia? Auttaisikohan jonkin sortin resetointi?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
epertti

Viesti Kirjoittaja epertti »

Ettei vaan ole lukitus päällä siihen nappiin? Ohjekirjan selailu/ luku, jos ei muu auta.
Sauli Särkkä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

Liukunappi näytön oikealla puolella pois L-asennosta saat taas vaihdettua tarkennuspistettä.

-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
r-e

Viesti Kirjoittaja r-e »

Kappas vaan, lukitus oli päällä. Ei ymmärrä...

Lukitusnapin toiminnasta olin kyllä selvillä, mutten ole käyttänyt sitä kuin koemielessä, kun kameran ostin. En näe järkeä koko namiskalle. Kai olin unissani käynyt roplaamassa sen toiseen asentoon...

Kiitos vastanneille!
JarzaS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarzaS »

r-e kirjoitti:Kappas vaan, lukitus oli päällä. Ei ymmärrä...

Lukitusnapin toiminnasta olin kyllä selvillä, mutten ole käyttänyt sitä kuin koemielessä, kun kameran ostin. En näe järkeä koko namiskalle. Kai olin unissani käynyt roplaamassa sen toiseen asentoon...

Kiitos vastanneille!
D70s:ssa toi lukitusnappi menee melkoherkästi "lukkoon" ihan vahingossa. Varsinkin näin talvella kun yrittää hanskat kädessä räpeltää..Ihan vahingossa pyyhkäisee ja sitten ihmettelee kun ei toimi...
------------------------------------------
Valokuvausta omaksi iloksi
Jari Savijärvi
http://jarzas.pictures.fi
-------------------------------------------
http://60olutta.blogspot.fi
r-e

Viesti Kirjoittaja r-e »

JarzaS kirjoitti: D70s:ssa toi lukitusnappi menee melkoherkästi "lukkoon" ihan vahingossa. Varsinkin näin talvella kun yrittää hanskat kädessä räpeltää..Ihan vahingossa pyyhkäisee ja sitten ihmettelee kun ei toimi...
Todennäköisesti lukitus on mennyt päälle, kun olen survonut kameraan laukkuun. Turha nappula, vois vaikka linkkarilla vääntää irti...
Vastaa Viestiin