D40 temppuilee!

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
Cressie

D40 temppuilee!

Viesti Kirjoittaja Cressie »

Nyt olisi ensimmäistä kertaa kameran kanssa vähän ongelmia. Olen pitänyt pientä kuvaustaukoa ja eilen otin kameran taas käyttöön. Ajattelin, että saan otettua parempilaatuisia kuvia kaverin uudesta koiranpennusta kuin hän itse pikkupokkarilla. No, toisin kävi.

Ensinnäkin salama ei toimi! Mulla on käytössä kameran oma salama ja se ei aukea vaikka on pakkosalama päällä. Toiseksi kamera ei zoomatessa tarkenna. Mikä ihme kameraani vaivaa? Täytyykö sitä ostaa vaan uusi? :( Kamera on ostettu muistaakseni syksyllä 2007.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Eikö tuossakin mallissa ole rajamäkke oma nappi, mitä painamalla se pomppaa ylös? Miten muuten, onko tarkennuskytkin varmasti af-s tai af-c, ettei vaan olisi kohdassa m?
Sauli Särkkä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

Salama ei pomppaa ylös automaattisesti P-, A-, S- ja M-moodeissa, jos sattuu joku niistä olemaan käytössä.

Tsekkaa onko
- objektiivin tarkennusvalitsin asennossa "A" (tai onko uudemmassa A/M ja M)
- varmista tarkennusmoodi myös rungosta

Mitä tarkoitat, ettei kamera tarkenna zoomatessa? Vähässä valossahan tarkennus voi olla epävarma ja jättää leikin kesken/suttuiseksi, kun ei saa kohteesta otetta.

-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Pistämpäs heittoarvion.

1)zoomi ei toimi (ilmeisesti pitää suomentaa, että AF ei toimi)
2)kamera temppuilee

Eli oliskohan pinnit hapettuneet? (normaalia)

Oletko ottanut linssin irti rungosta ja kiinnittänyt sen takasin ja perusbuutannut kameran? (ne vihreellä merkityt napulat)

Meikulla D80 on seonnut apaut kolmisen kertaa. Perusbuutti auttoi välittömästi. Joku bitti vaan menee poikittain.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Latanisti

Re: D40 temppuilee!

Viesti Kirjoittaja Latanisti »

Cressie kirjoitti:Nyt olisi ensimmäistä kertaa kameran kanssa vähän ongelmia. Olen pitänyt pientä kuvaustaukoa ja eilen otin kameran taas käyttöön. Ajattelin, että saan otettua parempilaatuisia kuvia kaverin uudesta koiranpennusta kuin hän itse pikkupokkarilla. No, toisin kävi.

Ensinnäkin salama ei toimi! Mulla on käytössä kameran oma salama ja se ei aukea vaikka on pakkosalama päällä. Toiseksi kamera ei zoomatessa tarkenna. Mikä ihme kameraani vaivaa? Täytyykö sitä ostaa vaan uusi? :( Kamera on ostettu muistaakseni syksyllä 2007.
Osta uus saat satkun siitä kakasta.. Tämä olisi varmaankin monen mielipide..
jmjh

Re: D40 temppuilee!

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Latanisti kirjoitti: Osta uus saat satkun siitä kakasta.. Tämä olisi varmaankin monen mielipide..
Ja pitaisi ostaa D700, vai Canon? D40 on oikeasti ihan hyva kamera.

Siina D40:ssa on myos se nappi josta saa sen salaman auki. Onko salama niin jumissa etta ei aukea edes siita, vai ei valahda aiki ollessa?
heikki57

Viesti Kirjoittaja heikki57 »

Mitenkä se tämä ropleema ratkesi. Jäi vähän niinkö kesken.
Nikon ja Nikkor sälää.
Vastaa Viestiin