Olen huutanut Ebaysta kiinalaista pikkutavaraa. Toimitusaika on vaihdellut kolmesta viiteen viikkoon. Nyt odottelen marraskuun ensimmäinen päivä huudettua soviterengasta, joka on yhä matkalla.
t-ph kirjoitti:Kun teille nyt tipahtelee luukkuun dx:n paketteja, niin kysymys kuuluu:
Koska olette ne tilanneet?
Marraskuun puoleltavälin tilasin ja toimitukseen meni tasan kaksi viikkoa.
Myös Ebaysta Yongnuo:lta tilatun toimitukseen meni melko tarkka 2 viikkoa marraskuussa. Nyt voi olla toisin.
Kiinan postiseurantasivulla kerrotaan:
"Due to the Christmas Rush, China Post Airmail Parcels in this season are generally delayed by 1 to 3 weeks compared with regular season."
Eli 1-3 viikkoa on myöhässä kiinanpaketit joulusesongin takia.
Tuohan on tosin eri posti kuin HongKongin posti josta en oikeen pikaisesti vastaavaa tiedotetta löytänyt.
Tuntus täälläkin marraskuun alkupuolella tilatut paketit olevan aika lailla viivästyneet. Aikaisemmin on tullut nopeammin. Muutamaa pakettia olen odotellut jo pari viikkoa.
11.12.2009, klo 10:35 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle ****
11.12.2009, klo 08:36 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin ****
11.12.2009, klo 01:58 Lähetys rekisteröity ****
10.12.2009, klo 15:21 Lähetys rekisteröity 00000 HELSINKI
09.12.2009, klo 15:28 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
04.12.2009, klo 11:10 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country
25.11.2009, klo 17:42 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country
t-ph kirjoitti:Kun teille nyt tipahtelee luukkuun dx:n paketteja, niin kysymys kuuluu:
Koska olette ne tilanneet?
12.12.2009, klo 16:40 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
08.12.2009, klo 17:38 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country
23.11.2009, klo 17:27 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country
Pahimmillaan syksyllä Honkkarista (eBay) kesti 61 päivää.
nyt viimeisin tilaus on venynyt normaalia pidempään... 23.11. pistin tilauksen sisään, josta tulikin heti parin päivän päästä ilmoitus, et on paketoitu ja postitettu honkkarin postiin... siellä paketti venyi 8.12 asti, tänään, 14.12, oli paketti jo helsingissä... toivottavasti huomanna tai ylihuomenna jo oulussa...
tavallisesti paketit on tulleet noin viikossa, kun d.e. on ilmoittanut postittaneensa...
einov kirjoitti:Olen huutanut Ebaysta kiinalaista pikkutavaraa. Toimitusaika on vaihdellut kolmesta viiteen viikkoon. Nyt odottelen marraskuun ensimmäinen päivä huudettua soviterengasta, joka on yhä matkalla.
Tämä tuli tänään perille. Se oli tähänastisista toimituksista hitain, kesti 6 viikkoa.
Kaksi sälätilausta tuli ja toisesta puuttui yksi tuote. Tätä tavaraa pitäisi olla varastossa mutta liekkö jouluruuhkassa unohtunut paketista. Aijai... tontut ei tykkää... DX:n sivuilta saa laitettua reklamaation johon he haluavat kuvia tilauksesta, saapuneista tuotteista ja paketista. Saas nähdä saanko puuttuvan ennen kuin lumet sulaa...
edit: puuttuva tuli eilen postissa, ei seurantanumeroa kun arvo oli alle 15$
Mulle on tulossa toivottavasti jossain vaiheessa runkotulppia ja objektiivin takatulppia. Kun vaan tietäis milloin. Seurantanumeroa ei tullut, ilmoituksen mukaan paketti on lähtenyt Honkkareista 16.12.09.
Olen odotellut lankalaukaisinta nyt 5kk. Tilatessa sitä oli hyllyssä, mutta sen jälkeen se kaiketi loppui varastosta ja nytkin varasto näyttää tyhjää... Saas nähdä tuleeko koskaan perille.
Aika paljon on tavaraa tullut DealExtremestä tilattua ja muuten on varsin positiiviset kokemukset. Toimitusajat ovat yleensä olleet melko pitkiä, mutta tavara on kuitenkin muulloin tullut perille.
tareone kirjoitti:Mulle on tulossa toivottavasti jossain vaiheessa runkotulppia ja objektiivin takatulppia. Kun vaan tietäis milloin. Seurantanumeroa ei tullut, ilmoituksen mukaan paketti on lähtenyt Honkkareista 16.12.09.
Ja tämä paketti tuli tänään, himpun yli kuukauden kesti paketin kulku.
Tilasin pikkusälää 13.1. Paketti oli Hong Kongin postissa 18.1. Saas nähdä, miten nopeasti se sieltä tulee. Viimeksi se makasi siellä ainakin 1,5 viikkoa.
Itselleni tuli eilen postiin marras- ja joulukuussa tilatut rihkamapaketit. Eilen tilasin taskulampun, joten saapa nähdä koska paketti saapuu. Aina tähän asti on kaikki paketit DX:stä tulleet perille.
Kuvia
Canon EOS 550D, Meike 550DL akkukahva + Sigma 70-200mm APO HSM f/2.8, Tamron 17-50mm f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Sigma EF-530 DG ST