Canon EOS 500D EF-S 18-55 mm IS Kit - Amazon verkkokaupasta

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Masadist

Canon EOS 500D EF-S 18-55 mm IS Kit - Amazon verkkokaupasta

Viesti Kirjoittaja Masadist »

Moi.

Olen aikeissa ostaa ensimmäisen Digi-järjestelmäkamerani. Joskus aikoinani kuvailin vähän aikaa filmijärkkärillä, mutta meni hermot ja rahat siihen opetteluun, kun ei ollut opiskelijana varaa maksaa filminkehitystä =)

Anyways.
Tyttöystäväni asuu Manchesterissa ja olen menossa sopivasti jouluksi käymään siellä.
Olen jo tässä jonkin aikaa tutkaillut eri vaihtoehtoja ja päädyin sitten tähän Canonin EOS 500D malliin.

Tarkoitukseni olisi tilata se Amazon.uk :sta ja osoitteeksi tyttöystäväni Manchesterin osoite, joten kuljetusta Suomeen ei tarvitse edes miettiä.
http://www.amazon.co.uk/Canon-Digital-C ... y_ce_img_a

Muistikortiksi mietin tällaista Scandiskia:
http://www.amazon.co.uk/SanDisk-Extreme ... 438&sr=1-2

Onko paketti hyvä, vai kannattaako tutkia vielä vaihtoehtoja?

- Onko kenelläkään kokemusta ko. puljusta?
- Miten takuu toimii ulkomailta ostetuissa vehkeissä?
- Mitä kannattaa ottaa huomioon kun tuommoista pakettia tilaa?
- Laukku suomesta vai samalla kertaa tuolta amazonista?
- Muuta huomioitavaa?

Kiitoksia jo etukäteen ja anteeksi jos/kun tämäkin aihe on varmaan jo miljoona kertaa käyty läpi.
Selailin näitä foorumeita useamman tunnin, mutta tännekin on tullut tätä juttua jo sen verran paljon, että tulee vain sitä enemmän uusia kysymyksiä, mitä enemmän juttuja lukee =)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Masadist

Aika hiljasta tuntuis olevan..
Noh, jatketaan juttua.

Ajattelin samalla ostaa kantolaukun tuolle kameralle ja tätä olen pähkäillyt..

Mahtuukohan tuonne kamera sekä salamalaite..

http://www.amazon.co.uk/Lowepro-Shoulde ... 347&sr=1-1
teraja

Viesti Kirjoittaja teraja »

Amazon on verkkokauppojen aatelia, ainoana ongelmana se, että eivät lähetä Suomeen suurinta osaa elektroniikkavalikoimastaan.

Hinnat ovat usein hyvinkin kilpailukykyiset, olen tilannut tuolta enimmäkseen pelejä, musiikkia sekä kaikkea muuta pientä, sekä Guitar Hero -soitinpaketin, josta päästäänkin seuraavaan, eli takuuseen:

Tuosta paketista yksi kitara lopetti toimintansa kuukauden käytön jälkeen. Otin Amazoniin yhteyttä, sain heiltä osoitetiedot ja "palautusnumeron", jotka merkkasin lähetettävään pakettiini. Sain itse valita kuljetusyhtiön, jolla paketti menisi takaisin Britteihin. Kuljetusyhtiö merkkasi paketin päälle kuljetuksen kokonaishinnan ja Amazon maksoi tämän takaisin kortilleni muutaman päivän päästä. Tuote tuli ehjänä takaisin noin kahden viikon kuluttua.

En voi tietysti olla varma, että tämä toimii yhtä helposti kaikelle tavaralle, mutta ainakin omassa tapauksessa olin jopa yllättynyt kuinka helppoa kaikki oli.

Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen Amazoniin, toimitusajat ovat todella lyhyet, asiakaspalvelu vastaa päivässä ja hinnat ovat kilpailukykyiset. Suosittelen siis!
Masadist

Kiitoksia tästä.
Sain juuri kasattua paketin Amazonin ostoskoriin ja ajattelin tilata sen tämän päivän aikana.

Meinasin vielä soitella nämä muutamat PK-seudun liikkeet läpi, että jos pääsevät edes suht- lähelle noita hintoja, niin ostan kameran suomesta.

Tämmöisen paketin olen siis tilaamassa:
Kamera:
Canon EOS 500D (EF-S 18-55 mm IS Lens Kit)

Salama:
Speedlite YN460 salama / orjasalama

Muistikortti:
SanDisk Extreme III SDHC 4GB

Laukku:
Lowepro Apex 120AW

Koko paketin hinnaksi tulee yhteensä
£639.37 eli 706.80€ tämän päivän kurssilla.

Onneksi ei tarvitse miettiä kuljetusongelmia suomeen, koska menen itse käymään Briteissä, niin voin tilata sen sikäläiseen osoitteeseen.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Paketissasi tuo salama tekee siitä edullisen. Se on siis manuaalisäätöinen salama, jossa on käytettävissä esisalaman huomioiva optinen orja. On ihan näppärä strobistisalama, mutta ei samanlainen automaatti kuin Canonin omat tai Sigman/Metzin E-TTL-salamat.

Helsingin Ruoholahden Verkkokauppa.com:ssa runko ja tuo lasi näyttää maksavan 669,-, siitä varmaan saanee jonkilaisen vertailukohdan.
Masadist

Joo. Soittelin läpi useimmat PK-seudun kameraliikkeet.
Kerroin heille, että olen ostamassa kyseistä pakettia ja menossa käymään Briteissä viikon päästä.
Sanoin, että ostan kameran Suomesta jos pääsevät edes -lähelle- noita hintoja, mutta emme sitten löytäneet yhteistä säveltä.

Selasin myös kaikki mahdolliset nettikaupat, mitä mieleen tuli, mutta siltikin tuo oli "satasia" halvempi tilata Amazonista, kuin suomalaisista liikkeistä..

Ihan mielenkiinnosta ja huvikseni vertasin myös niin, että tulisi melkein halvemmaksi:
1. Lentää Britteihin viikonlopuksi Easy Jetillä
2. Ottaa joku kiva hostelli yöksi tai pariksi
3. Käydä ostamassa ko. paketti sieltä
4. Lentää takaisin kotisuomeen
kuin ostaa suomalaisista kaupoista..
Onko välissä kenties hieman ilmaa, vai onko verotus vaan niin väkevästi perseestä?

Edittinä vielä: Amazonista tilattuna Canon antaa £50 cash backin, eli jos jaksaa nähdä vaivaa ja lähettää Canonille parit paperit, saa takaisin £50 kovaa valuuttaa.
Masadist

Salamasta vielä.
Yleensä pyrin kuvaamaan mahdollisimman pitkälle ilman salamaa.

Ensin meinasin tulla toimeen ihan kameran omalla salamalla, mutta oli sen verran halpa tarjous, että pakko oli sitten ottaa tuokin mukaan.

Loppui budjetti vähän kesken, joten ajattelin sitten hommata tuollaisen täysin perus - karvalakkimallisen salaman, josta voin sitten tehdä orjan myöhemmin kun/jos on tarvetta päivittää sofistikoituneempaan versioon tätä pääsalamaa.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Masadist kirjoitti: tulisi melkein halvemmaksi:
Onko välissä kenties hieman ilmaa, vai onko verotus vaan niin väkevästi perseestä?
Varsin halpa hostelli. Verkkokaupan heti noudettavissa oleva 500D + 18-55IS + 8 G Extreme III + Lowe Nova 140AW maksoi näköjään 745,-

Puuttuu siis salama 40,- ja 55,- cashback, eli kuten sanottu ne tekevät paketin halvaksi. Edullisin suunnilleen vastaava salama olisi esim. Metz Mecablitz 36 C-2, 75 euroa.
Masadist

olli R kirjoitti:
Masadist kirjoitti: tulisi melkein halvemmaksi:
Varsin halpa hostelli. Verkkokaupan heti noudettavissa oleva 500D + 18-55IS + 8 G Extreme III + Lowe Nova 140AW maksoi näköjään 745,-

Puuttuu siis salama 40,- ja 55,- cashback, eli kuten sanottu ne tekevät paketin halvaksi. Edullisin suunnilleen vastaava salama olisi esim. Metz Mecablitz 36 C-2, 75 euroa.
Jep, 20€ yö, ihan siinä Lontoon keskustassa Piccadilly Circuksessa =P

Tammikuun lopulla (jolloin on siis seuraava mahdollinen aika mulla vapaana tämän edessä olevan Brittien reissun jälkeen:

Lennot:
Hel-Lon-Hel
Meno 22€
Paluu 29€

Hostelli
http://www.piccadillyhotel.net/?/

Lontoon halvoilla hinnoilla tuolla rahalla vielä jois yhden illan melkein =P

Kyllä tämä vajaa 200€ säästö alkaa tuntua, kun lähtökohtana mulla oli vakaa ajatus ostaa käytetty EOS 450D :P
Siihen kun laittaa vielä hieman lisää niin saa jo sigman 18-200 lasinkin tärinänvaimentimella =P

Olen siis menossa käymään tuolla paikanpäällä ja tilasin kameran Tyttöystäväni Manchesterin osoitteeseen.
Vastaa Viestiin