pulassa ilman USB:tä

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Vastaa Viestiin
Vee3

pulassa ilman USB:tä

Viesti Kirjoittaja Vee3 »

Olen tilapäisesti kesän sellaisen tietokoneen äärellä jossa ei ole USB-porttia. Onko kamera mahdollista saada jotain adaptereja jotka kävisivät esim com-porttiin tai printteriporttiin? Alkaa nääs muistikortti täyttyä uhkaavasti.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jmr

Viesti Kirjoittaja jmr »

Saisiko muistikortinlukijoita vaikka sarjaporttiin kiinni?
Onko kone kannettava? Pcmcia-paikkaan saa myös lukijan muistikortille. Myös USB-portit sisältäviä kortteja on myynnissä.
Ostan Sony/Minoltaa...tarjoa yv:llä.
Hannu KH
Viesti:

Re: pulassa ilman USB:tä

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Vee3 kirjoitti:Olen tilapäisesti kesän sellaisen tietokoneen äärellä jossa ei ole USB-porttia. Onko kamera mahdollista saada jotain adaptereja jotka kävisivät esim com-porttiin tai printteriporttiin? Alkaa nääs muistikortti täyttyä uhkaavasti.
Mulla olis yks ylimääräinen sarjaporttiin kytkettävä CF-kortinlukija. voisin siitä luopuakkin pientä korvausta vastaan.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

Jos kyseessä on kannettava, niin PCMCIA (eli PC-Card) lukijoita saa n. €15 hintaan.

Saa mm. www.telefoto.fi.
timkopon

UBS 2.0 kortti, kun koneessa ei ole usb liitäntää

Viesti Kirjoittaja timkopon »

Jos vain koneessa on laajennuspaikkoja, niin kannettavaan kortinlukia tai kotikoneeseen hankitaan uusi USB2 tuella usb portteja kortti.

USB 2.0 portti maksaa esim. 16 euroa. Niin kohta on koneessa 2.. tai 4 kpl usb portteja.

Ja NT koneeseen tuota ei kannata hankkia!
T:mo
Vee3

Hannu KH kirjoitti: Mulla olis yks ylimääräinen sarjaporttiin kytkettävä CF-kortinlukija. voisin siitä luopuakkin pientä korvausta vastaan.
Kone jota käytän ei kyllä ole kannettava vaan ihan perus 166Mhz loota. Kävisiköhän kortinlukijasi siihen? Koneen takana näyttää olevan sellainen printteriportin kokoinen tyhjä portti.
bse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bse »

Kannattaa suosiolla hankkia se USB-kortti siihen.. pidemmän päälle paras ratkaisu.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Vee3 kirjoitti: Kone jota käytän ei kyllä ole kannettava vaan ihan perus 166Mhz loota. Kävisiköhän kortinlukijasi siihen? Koneen takana näyttää olevan sellainen printteriportin kokoinen tyhjä portti.
Se mun vanha konekin on 166:nen ja korjauksena juttuuni, se tulee printteriporttiin, siinä on haaroitusjohto jolla lukijan ja printterin saa yhtäaikaa koneeseen kiinni. Hintaa pitäis vähän miettiä, mutta paljon se varmaan ei olisi.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Vee3

Hieno homma Hannu KH jos raaskit sovittimesta luopua. Mietihän sopivaa hintaa niin tuumataan uudestaan. Itselläni tämä kone on tosiaan vain kesän tilapäisesti kätössä joten en hirveitä viitsisi maksaa, mutta tarpeellinen se nyt olisi.
ramba

Viesti Kirjoittaja ramba »

No USB-paikkoja saattaa löytyä kyllä ihan mistä vaan. Mulla on esim. näytön takana pari paikkaa, tosin saattaa olla aika epätodennäköistä, että löydät ;)
m0j!?
Vastaa Viestiin