Olen täysin samaa mieltä. Pisti nimitäin sama asia ensimmäisenä silmään, kun selailin lehteä ständillä. No, mutta paperialalla työskentelevänä pitää kuitenkin olla iloinen paperin kulutuksen määrästä =).arn kirjoitti:100 sivun lehti, josta sivut 49-71 EISA Awards tuote-esittelyä, käytännössä mainoksia. Kyseisten sivujen sisältö olisi helposti mahtunut yhteen sivuun ja olisi siinä muodossa vienyt asiasisältöään vastaavan tilan (ja taitaapa sekin olla liioittelua).
Kamera-lehti: viimeinen niitti
-
Re: Kamera-lehti: viimeinen niitti
-
Re: Kamera-lehti: viimeinen niitti
Mikäli ei lasketa mukaan EISA:n valintojen esittelyä, niin kyseessä oli erittäin hyvä lehti. EISA:n esittelyjen kohdalla sivu / laite oli kuitenkin selkeää liioittelua. Kuvan olisi hyvin voinut pienentää vain murto-osaan ja uhrata loppusivu itse laitteen esittelylle. Nyt esittelyt ovat kutistuneet vain muutaman lauseen mittaiksiksi ylistyspuheiksi.arn kirjoitti:100 sivun lehti, josta sivut 49-71 EISA Awards tuote-esittelyä, käytännössä mainoksia. Kyseisten sivujen sisältö olisi helposti mahtunut yhteen sivuun ja olisi siinä muodossa vienyt asiasisältöään vastaavan tilan (ja taitaapa sekin olla liioittelua).
Itseäni kiinnosti nimittäin kovasti tuo Sigman 12-24mm linssin valinta, mutta ylistyspuheesta oli hankala kaivaa mitään konkreettista tietoa. Tekstin informaatioarvo oli lähes nollan luokkaa, joten pitää vain jatkaa tiedon etsimistä.
Jaa-a. Itse olen aika eri mieltä kuvien tasosta. Aivan liian usein tulee mieleen ajatus, että lehdessä on kuvia joita itse en olisi lehteen asti kelpuuttanut. Taso on mielestäni kuvien osalta aika paljon alhaisempi kuin vaikkapa ruotsalaisten "kamera-lehdessä" Fotossa.^Nanook^ kirjoitti:
Ja jos Kameralehti olisi vain täynnä tekstiä niin en varmasti tilaisi sitä. Parasta lehdessä onkin hyvät kuvat.
Mutta toki Kamera-lehteen hyviäkin kuvia sekaan välillä eksyy...
-
Tuossa uusimmassa numerossa ei tosiaan ollut luettavaa muuta kuin Tori -osasto. Ruotsin Foto lehti käytti muistaakseni yhden aukeaman EISA -voittajien esittelyyn ja sehän oli kyllä aivan sopiva määrä. Mutta täyttyyhän se lehti kyllä helpommin sivun kokoisilla esittelyilläkin...majesty kirjoitti:Ja jos lehdessä on pakko olla kolmannes normaalisivumäärästä syövä EISA-esittely, niin eikö tästä numerosta voisi tehdä tavallista paksumpaa??
Nyt tuli vähän sellainen maksoinpa mainoksista olo.
Tai sitten tuo aiemmin mainittu EISA-esittely liitteenä olisi myös ollut järkevä vaihtoehto.
-
- Viesti:
Sivujen määrä vaihtelee eikä niitä ole vakioitu. Sivuja on sata numerossa8/2004. EISA:n kun poislukee niin sivujen määrä on 78 sivua kun helmikuun numerossa oli 82 eikä kukaan ole siitä motkottanut vaikka mainossivuja oli suhteessa enemmän. Jos ne sivut olisi hajautettu ympäriinsä eikä ne olisi yhdessä rykelmässä olisi porukalta jäänyt koko EISA-juttu huomaamatta.
-
- Site Admin
- Viesti:
Tänään kävin ostamassa uuden ColorFoton Akateemisesta, selasin samalla toista saksalaista lehteä. Siinä oli aivan samanlainen esittely kuin Kamera-lehdessä. Muistaakseni Eisan säännötkin määräävät tarkasti, miten raatiin osallistuvien lehtien nämä tulokset on esitettävä. Siis puolensadan lehden lukijat ympäri Euroopan ovat saman pakkopullan edessä :-)
-
- Viesti:
Olen samaa mieltä. Numero 11 oli jotenkin köykäinen. Tuon osto-oppaan kevytversion vuoksi piti oikein kannesta tarkistaa, että mistä on kysymys ("joko osto opas tuli...?") Aika lailla turhaa sivujen täytettä.pmu kirjoitti:No eipä ollut hurraamista uusimmassakaan Kamera -lehden numerossa. Eipä mennyt montaa sekuntia lehden "lukemisessa". Miksi ihmeessä piti olla tolkuttoman monta sivua digikameraesittelyä, kun kerran joka vuoteen tulee myös osto-opas? Ei voi ymmärtää...
Mutta nro 10:n kamerapuhelinarvostelussa taas oli mielestäni selvää kehitystä tapahtunut, vaikka nuo kännykkäkamerat eivät sinänsä henk.koht kiinnostakaan. Tapahtyneen muutoksen otin ilahtuneena vastaan. Suunta oli arvioiden osalta oikea - oli eroteltu tuotteiden hyviä ja huonoja puolia paremmin, jolloin jonkinlaista vertailuakin pystyy tekemään. Muutenkin jutut olivat tavallista mielenkiintoisempia, kuten afrikka- ja mongoliajutut. Photokinastakin oli poimittu kohtuullisen mielenkiintoisia tuotteita.