Kokemuksia SB-600:sta? Riittävästi potkua?
-
No en nyt täysin hatusta sitä vetänyt, lisäsin vain 3 85mm:n ohjelukuun koska SB-800:ssa tuo menee suurinpiirtein näin. Voisihan se oikea arvo olla vaikka 3.2 tai jotain muuta, mutta ei tätä vertailua miksikään kovin pikkutarkaksi tieteelliseksi tehtykään, vain suuntaa-antavaksi.
Nikon D200, Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF ED, Nikkor 50mm f/1.8D, Nikkor 85mm f/1.8D, Nikon Micro Nikkor Ai-S 200/4,,, Nikkor 70-200mm f/2.8 ED VR, TC-17EII, Nikon SB-800
-
Niinjuu, että jos Lada kiihtyisi 0-100 km/h alle neljän sekunnin, se olisi tosi hyvä auto, noinniinkuin Ferrariin verrattuna?-)makumaku kirjoitti:No en nyt täysin hatusta sitä vetänyt, lisäsin vain 3 85mm:n ohjelukuun koska SB-800:ssa tuo menee suurinpiirtein näin. Voisihan se oikea arvo olla vaikka 3.2 tai jotain muuta, mutta ei tätä vertailua miksikään kovin pikkutarkaksi tieteelliseksi tehtykään, vain suuntaa-antavaksi.
Mjoo. Faktahan kuitenkin on, että SB-600:n ohjeluku on roimasti (köh) alempi, jos käyttäjälle riittää 105 mm vastaava keila, koska SB-600 ei saa keskitettyä valotehoa niin hyvin kuin SB-800. SB-600:sta ei yksinkertaisesti samanlaista kapeaa keilaa saa aikaiseksi, joten 105 mm asennon kuvittelu on sitä itseään, siis pelkkää kuvittelua, ei vertailua.
Markku
-
Diffuser Dome?
Jaahas, pistetäämpä jatkokysymys.
Onko kukaan hommannut diffuseria SB600:een? Jenkkilästä löytyy Sto-fen -niminen firma, joka tekee kaikennäköisiä diffusereita ja toimittavat Suomeenkin SB600 sopivaa, mutta heidän webstore ei ole secure ainakaan mun selaimen mukaan, joten empäs uskallakaan tilata.
Onko joku löytänyt suomesta jonkun sopivan diffuserin?
rami.
Onko kukaan hommannut diffuseria SB600:een? Jenkkilästä löytyy Sto-fen -niminen firma, joka tekee kaikennäköisiä diffusereita ja toimittavat Suomeenkin SB600 sopivaa, mutta heidän webstore ei ole secure ainakaan mun selaimen mukaan, joten empäs uskallakaan tilata.
Onko joku löytänyt suomesta jonkun sopivan diffuserin?
rami.
-
Re: Diffuser Dome?
Klikkaile vaan tilaustapahtumaa eteenpäin, kyllä se checkout-vaihe menee suojatun yhteyden läpi.rlaine kirjoitti:...mutta heidän webstore ei ole secure ainakaan mun selaimen mukaan, joten empäs uskallakaan tilata.
-
Itselläni on erillinen salamalaite AINA mukanani. Ulkona kuvatessa sillä saa "rakennettua" mallin silmiin mukavan pilkkeen.rlaine kirjoitti:Mäkin luulin, etten pahemmin ota salamakuvia, mutta nyt kun olen yhen session sillä vetänyt, tekee mieli kokeilla sitä kaikissa mahdollisissa tilanteissa :). Tänään ajattelin, säästä riippuen, kokeilla sitä täytesalamana ulkotiloissa mallin kanssa.makumaku kirjoitti:Pitäisköhän itse tyytyä tuohon halvimpaan vaihtoehtoon (Sigma EF 500 DG ST) kun ei tätä salamakuvausta hirveästi tule tehtyä. Hintaa tuolla olisi vain noin 149€ saksassa.
rami.
Tällähetkellä itseltäni ei löydy vielä digirunkoon salamalaitetta, mutta toiveissa olisi tuo Nikonin kuussatanen.
Sigman salamalaitteista minulla ei ole kokemuksia, mutta putket ovat hyviä. Jos salamalaitteet ovat samantasoisia, en näe mitään syystä vältellä niitä.
-
Re: Diffuser Dome?
Eikös sen sivun pitäis olla jo secure, jossa kirjoitetaan VISA-kortin numero? Mulla ei kyllä ollut.ArtoH kirjoitti:Klikkaile vaan tilaustapahtumaa eteenpäin, kyllä se checkout-vaihe menee suojatun yhteyden läpi.rlaine kirjoitti:...mutta heidän webstore ei ole secure ainakaan mun selaimen mukaan, joten empäs uskallakaan tilata.
Hmm.. nyt kun kokeilin, alhaalla lukee "Establishing secure conn..", kun klikkaa Checkoutista, mutta sinne ei ilmesty mitään lukon kuvaa tai muuta semmoista kun sivu on ladattu. Eikös siitä lukko symbolista näe onko yhteys suojattu?
rami.
-
https://www4.cruzio.com - palvelimelle se selaimeni ohjasi, kun www.stofen.com :in ostoskärrystä checkoutia painoin. Lukkokin selaimessa näkyy.
"Connection Encrypted: High-grade Encryption (AES-256 256 bit)", ja myyjän (cruzio.comin) identiteetin varmentavan varmenteen on myöntänyt "RSA Data Security, Inc."
Liekö onkelmia tuon käytetyn AES-256 -salauksen suhteen sun selaimessa?
"Connection Encrypted: High-grade Encryption (AES-256 256 bit)", ja myyjän (cruzio.comin) identiteetin varmentavan varmenteen on myöntänyt "RSA Data Security, Inc."
-
Voi olla joo. Täytyy kokeilla himasta käsin, ehkä mäcin IE ei ole ihan perillä kaikesta.
Thanks,
rami.
Thanks,
rami.
ArtoH kirjoitti:https://www4.cruzio.com - palvelimelle se selaimeni ohjasi, kun www.stofen.com :in ostoskärrystä checkoutia painoin. Lukkokin selaimessa näkyy.
-
http://browsehappy.com/
rlaine kirjoitti:Voi olla joo. Täytyy kokeilla himasta käsin, ehkä mäcin IE ei ole ihan perillä kaikesta.
Thanks,
rami.