D90 käyttökokemukset

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
anndy

Viesti Kirjoittaja anndy »

saukat kirjoitti:Jos eivät usein myy Suomeen niin menee kai brittien veroilla.
Laturi hommasta en tiedä mutta tilaa Hollannista niin on jo varmasti oikeat kilkkeet matkassa ja hinta nyt postikuluineen 834 euroa esim täällä: http://www.cameranu.nl/artikel/11859/Ni ... 05_VR.html
Ohoh, olin jo melkein laittanut kaverilta kameran tilaukseen englannista tullessaan, mutta nyt ei taas tiedä. On kyllä todella halvat hinnat. Noi on varmasti maahantuontihinnat ettei siihen läjähdä jotain +22prosentteja? Taas meni suunnitelmat uusiks :D

Onko muuten luotettava kauppa? Lähetykset kulkee ja ajallaan? Ikinä en oo verkkokaupasta vaan tilannut niin vaatinee vähän paneutumista
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nikon-d40

Viesti Kirjoittaja nikon-d40 »

anndy kirjoitti:Onko muuten luotettava kauppa? Lähetykset kulkee ja ajallaan?
Kuten jo tulikin todettua, lisää tuolta:
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=24236
On luotettava kauppa, alhaiset postikulut ja tavarat tulevat käsittääkseni kohtuu nopeasti. Hollanninkieli saattaa vaikeuttaa, mutta siihen ehkä google translate tai babelfish auttavat.
anndy

Viesti Kirjoittaja anndy »

Kiitoksia, pitäne paneutua tuohon ketjuun.
saukat

Viesti Kirjoittaja saukat »

Tämä viestini olkoon vain minun mielipiteeni mutta D90 on kyllä hyvä kamera. Omien kokemuksien mukaan parempi kun D300 ja huomattavasti parempi kun canon 5D johtuen ihan siitä syystä että jpg kuvan tuotto on hyvällä mallilla, ei tarvi enää säätää kun on jo kohdallaan suoraan. Sopivan kokoinen ja todella hyvä ergonomia. Jos unohdetaan Suomen hinnat ei ole enää niin hinnan kiroissakaan joten se hinta/laatusuhde on kohdallaan. Nopeudessa ei valittamista ja säädöt saa tehtyä nopeasti. Yllä mainitun kokemuksen perusteella en näe kennon koossakaan mitään ongelmaa että tarvisin FF kokoista kuvien tuottoon.
Soralähetti.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

saukat kirjoitti:Omien kokemuksien mukaan parempi kun D300.
Voitko perustella vähän tätä?
Olen miettinyt molempien hankintaa, enkä näe D90 etuna kuin (varauksin) kennon ja hinnan.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
oktantti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oktantti »

Avokid kirjoitti:
Olen miettinyt molempien hankintaa, enkä näe D90 etuna kuin (varauksin) kennon ja hinnan.
Itse päädyin D90:een vain ja ainoastaan sen takia, että se istui paremmin käteen. Jälkikäteen on harmittanut ainoastaan D90:n vähäisempi tarkennuspisteiden määrä.
Simon Weli

Viesti Kirjoittaja Simon Weli »

oktantti kirjoitti:
Avokid kirjoitti:
Itse päädyin D90:een vain ja ainoastaan sen takia, että se istui paremmin käteen. Jälkikäteen on harmittanut ainoastaan D90:n vähäisempi tarkennuspisteiden määrä.
Taannoin oli juttua d90.n paremmasta kohinan hallinnasta. Siitä lienee kyse.
Ja pientä eroa käytettävyydessä myös.
saukat

Viesti Kirjoittaja saukat »

Avokid kirjoitti:
Kevät talvella omistin D300:n ja se on ok kamera mutta ihan raakasti sanottuna ei kuitenkaan sitä 400 euroa parempi joka noilla on hinta erona huomioiden vielä se että D90 uutena ja D300 käytettynä.
D90 tuottaa suoraan todella siistiä jpg kuvaa, se on kuitenkin ainakin mun käyttöön sopiva formaatti ilman säätämistä. D300 kuvasta tulee jotenkin outo väri maailmaltaan ja oikein millään ei säätämättä saanut mieleistään. D90 antaa heti käyttö valmiin kuvan.
Toiselle on varmasti sääsuojauksella ym tarvetta mutta en ole D90:stä ainakaan toistaiseksi saanut rikki kosteissa olosuhteissa.
Tarkennuksen nopeudessa en ole sitä huomattavaa eroa omassa käytössä huomannut runkojen välillä.
Minulle D300 tuntui liian isolta moneen kuvaustilanteeseen.
Jokainen tekee valintansa niinkuin parhaaksi näkee ja omalle kohdalle tuo D90 pesee D300:n
Soralähetti.
higgins

Viesti Kirjoittaja higgins »

oktantti kirjoitti: Itse päädyin D90:een vain ja ainoastaan sen takia, että se istui paremmin käteen. Jälkikäteen on harmittanut ainoastaan D90:n vähäisempi tarkennuspisteiden määrä.
Joo tässä se oleellinen ero, eli urheilukuvaukseen D300 muuten turha maksaa, Higg
Higgins, jonka kädet ovat nopeammat kuin pää

https://www.instagram.com/jarihigg/
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

higgins kirjoitti:
oktantti kirjoitti: Itse päädyin D90:een vain ja ainoastaan sen takia, että se istui paremmin käteen. Jälkikäteen on harmittanut ainoastaan D90:n vähäisempi tarkennuspisteiden määrä.
Joo tässä se oleellinen ero, eli urheilukuvaukseen D300 muuten turha maksaa, Higg
Ja jos tykkään Lensbabystä, tai vanhoista mf-nikkoreista, niin silloin kanssa satasarja.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

higgins kirjoitti:
Mun kohdalla taas D90 tuntui liian pieneltä käteen, ostin D200:en akkukahvalla ja nyt se D90 tuntuu vieläkin pienemmältä :)
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
higgins

Viesti Kirjoittaja higgins »

Avokid kirjoitti: Mun kohdalla taas D90 tuntui liian pieneltä käteen, ostin D200:en akkukahvalla ja nyt se D90 tuntuu vieläkin pienemmältä :)
Musta taas on alkanut tuo D90:kin tuntua isolta, kohta vedän AINA taskusta käteen Canon S90:n :)

No joo, en Nikoniakaan hylkää, Higg
Higgins, jonka kädet ovat nopeammat kuin pää

https://www.instagram.com/jarihigg/
ViperVS

Viesti Kirjoittaja ViperVS »

Onko kokemuksia Active D-Lighting ominaisuudesta? Vaikuttaisi äkkiä testattuna kivalta, kun pitää Auto asennossa, niin suuret kontrastierot pysyvat paremmin hallussa, mutta mistä sitten tingitään tai mitä menetetään, kun tätä pidetään päällä?
Vastaa Viestiin