Miksi runko murtui?

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
tomppa
Viesti:

Miksi runko murtui?

Viesti Kirjoittaja tomppa »

Ostin Dimage 7Hi:n syksyllä ja hinnasta johtuen olen käsitellyt sitä kuin kukkaa kämmenellä...
... eikä kämmenenikään ole mitenkään äärimmäisen kova...

Mutta silti....

Huomasin sen ihaillessani kameran "nahkajäljitelmä"runkoa...

Aivan akkukotelon yläpuolelle, af/mf-napin alle, oli ilmestynyt pieni hiusmurtuma, joka on nyt laajentunut ajan kuluessa.

Mitä tapahtuu ja miksi? Runko halkeaa käsiin ja jos menen pyytämään apua Minoltalta, he tuskin uskovat, etten ole kameraani murtanut, vaan kyseessä on valu- yms.virhe.

Vai mikä on kyseessä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jussipmatt

Viesti Kirjoittaja jussipmatt »

Olin lukevinani joltain foorumilta vähän samantapaisista ongelmista, mutta ne olivat CF kotelon puolella ja ruuvien reikien viereisiä crackkejä. Ts. epäilivät, että ruuvit oli kiristetty liian tiukkaan. Heitä piruuttas

http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1024

keskusteluun kysely niin selviää onko tämä yleistä - sillä vois sitten kiusata takuu huoltoa jos ongelmaa ilmenee muissakin kameroissa niin käsittelyn osuutta pystyy vähän pehmentämään ja osoittamaan tyyppivirheeseen - toivottavsti kuitenkin yksilöllinen vika - noin omalta kannalta.
M.B.

Viesti Kirjoittaja M.B. »

jussipmatt kirjoitti:Olin lukevinani joltain foorumilta vähän samantapaisista ongelmista, mutta ne olivat CF kotelon puolella ja ruuvien reikien viereisiä crackkejä.
Väärin. Kyseessä on nimenomaan kameran vasemmalla kyljellä oleva muovipaneeli, jonka kiinnitysruvit on vedetty niin tiukkaan kiinni, että muovi on haljennut. Tyypillisin paikka halkeamalle on AF/MF -nappia lähimmän ruuvin reiän ympärillä. Myös efektivalitsimen etu/alapuolella olevan ruuvin ympärillä on esiintynyt halkeamia.

http://www.network54.com/Hide/Forum/thr ... 1040748532

Muutamasta 7i:stäkin on löytynyt pieniä halkeamia, mutta Hi on paljon herkempi tuolle, koska paneeliin lisätty PC-liitin ilmeisesti "kantaa" paneelin keskiosaa.

Aivan selvä valmistusvika, joka valmistajan on korjattava jopa takuuajan jälkeen. Huonompi juttu on sitten Minoltan takuuhuoltojen hitaus. Osaavatkohan näin vaativaa korjausta tehdä Suomessa? Jenkkilässä joku oli onnistunut pummimaan Minoltalta uuden paneelin, jonka vaihtoi itse. Tuota voisi koittaa... pientä urheiluhenkeä se tietenkin vaatii.

Täällä on kuvia irrotetusta paneelista:
http://www.pbase.com/domotang/d7i_body_cracks
jussipmatt

Viesti Kirjoittaja jussipmatt »

Q.E.D

eikun huollon kimppuun - keep us posted miten homma toimi.
T jussi
rebsu

Takuuaika?

Viesti Kirjoittaja rebsu »

Eikös noilla Minoltan rungoilla ole joku vuoden tms takuu? Näin muistelen kun kävin kyselemässä kameraliikkeestä Minolta 7Hi:stä aikoinaan. Nyt olin Minolta 7i:n omstaja kuitenkin. :) Voin toki väärinkin muista tuon takuun...
[Carpe Diem]
Tom

Re: Miksi runko murtui?

Viesti Kirjoittaja Tom »

tomppa kirjoitti:Huomasin sen ihaillessani kameran "nahkajäljitelmä"runkoa...

Aivan akkukotelon yläpuolelle, af/mf-napin alle, oli ilmestynyt pieni hiusmurtuma, joka on nyt laajentunut ajan kuluessa.

Mitä tapahtuu ja miksi? Runko halkeaa käsiin ja jos menen pyytämään apua Minoltalta, he tuskin uskovat, etten ole kameraani murtanut, vaan kyseessä on valu- yms.virhe.

Vai mikä on kyseessä?
Jotkut Minolta 7hi:n omistajista maailmalla kirjoittivat kyseisestä viasta, joka koski kameran ulkokuorta eikä siis runkoa. Asia tuli ajankohtaiseksi viime vuoden vaihteessa ja kameroita korjattautettiin takuu työnä.

Samalla kävi niin, ettei ko kameraa tahtonut millään saada mistään ostetuksi ja myytiin ei oota. Sattumaa....tuskin.

Minolta 7Hi:tä rupesi taas saamaan loppu keväästä, joten luulisi asian olevan nyt kunnossa. Tähän olettamukseen luottaen ostin kameran. Katotaan nyt miten tässä lopulta käy...
bse
Viesti:

Re: Takuuaika?

Viesti Kirjoittaja bse »

rebsu kirjoitti:Eikös noilla Minoltan rungoilla ole joku vuoden tms takuu? Näin muistelen kun kävin kyselemässä kameraliikkeestä Minolta 7Hi:stä aikoinaan. Nyt olin Minolta 7i:n omstaja kuitenkin. :) Voin toki väärinkin muista tuon takuun...
Jos kyse on materiaalivirheestä voit saada kamerasi korjattua useankin vuoden jälkeen vaikkei takuu voimassa olisikaan.
Näin ainakin kuluttajansuojalaissa, josta on juttua tällä muualla tällä boardilla.
Sony A7R IV
Sony FE 20 mm F1,8 G
Vastaa Viestiin