Camerabox, Digital Camera Company, Digitalfirst....

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Maxims

Re: camerabox ja takuut

Viesti Kirjoittaja Maxims »

tippman kirjoitti:Osaako joku viisas sanoa miten takuut toimii jos tilaa tuolta camerabox:ista? Eli jos tulee vika niin miten toimia?

Kiitti

Juha
Tässä http://www.camerabox.co.uk/FAQS.asp

How does my two-year warranty work?

The first year is covered by the manufacturer. In the first 30 days, return the camera to us for exchange or repair. In the remaining 11 months, the camera is to go back to the manufacturer to be repaired. We can provide this information should you wish. The second year is covered by camerabox, who will liaise with the manufacturer to have the camera repaired at our own expense. In this period, the camera should be returned to us. Warranties cover parts and labour of cameras due to breakdown and do not cover accidental damage.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kaiha77

Viesti Kirjoittaja kaiha77 »

Tilasin cameraboxista salaman jo 6.10. ja en ole saanut sitä vielkäkään. Olen laittanut mailia ja vastasivat että tuote on loppu vaikka tilatessa nettisivuilla näytti tavaraa olevan hyllyssä. Nyt sinne on ilmestynyt tieto että tavaraa saapuu 20.10. lisää. Lisäksi tilauksessa hinta on kuluineen 159£, mutta luottokortilta veloitettu 185 e, joten joku mättää! Muutenkin *sensuroitu* kun veloittivat heti rahat kortilta vaikka heillä ei tuotetta ollutkaan. Lisäksi pari päivää sitten huomasin että luottokortilleni on ilmestynyt 450e varaus vaikka en ole korttia muuhun käyttänyt aikoihin. Tästä säikähtäneenä rupesin googlaamaan keskustelupalstoja ja joillakin on tosi huonoja kokemuksia ko firmasta. Kortteja kopioitu ja tuotteita ei ole tullut yms. *sensuroitu*. Laitoin heti pankkiin tiedoin että selvittävät tuon ihmeellisen kortille ilmoitetun varauksen ja lakkauttavat kortin jos en sitä tunnista. Nyt siis odotellaan jännityksellä miten käy. Jos korttini on kopioitu niin se lakkautetaan ja en aio tietenkään maksaa ylimääräistä. Saa nähdä miten käy jo yrittävät silti lähettää joskus minulle tuota salamaa ja korttini on lakkautettu. Plaah, aika rasittavaa tällainen...
make77

Viesti Kirjoittaja make77 »

kaiha77 kirjoitti:Tilasin cameraboxista salaman jo 6.10. ja en ole saanut sitä vielkäkään. Olen laittanut mailia ja vastasivat että tuote on loppu vaikka tilatessa nettisivuilla näytti tavaraa olevan hyllyssä. Nyt sinne on ilmestynyt tieto että tavaraa saapuu 20.10. lisää. Lisäksi tilauksessa hinta on kuluineen 159£, mutta luottokortilta veloitettu 185 e, joten joku mättää! Muutenkin *sensuroitu* kun veloittivat heti rahat kortilta vaikka heillä ei tuotetta ollutkaan. Lisäksi pari päivää sitten huomasin että luottokortilleni on ilmestynyt 450e varaus vaikka en ole korttia muuhun käyttänyt aikoihin. Tästä säikähtäneenä rupesin googlaamaan keskustelupalstoja ja joillakin on tosi huonoja kokemuksia ko firmasta. Kortteja kopioitu ja tuotteita ei ole tullut yms. *sensuroitu*. Laitoin heti pankkiin tiedoin että selvittävät tuon ihmeellisen kortille ilmoitetun varauksen ja lakkauttavat kortin jos en sitä tunnista. Nyt siis odotellaan jännityksellä miten käy. Jos korttini on kopioitu niin se lakkautetaan ja en aio tietenkään maksaa ylimääräistä. Saa nähdä miten käy jo yrittävät silti lähettää joskus minulle tuota salamaa ja korttini on lakkautettu. Plaah, aika rasittavaa tällainen...
Tulikos tähän mitään selvyyttä? Laittaisitko niitä linkkejä huonoista kokemuksista. Itse en löytänyt ja tarkoitus oli tuolta seuraava setti tilata.
kaiha77

Soittivat pankista 19.10. ja kertoivat mikä varaus oli kyseessä. En tunnistanut sitä. Oli joku briteistä tehty varaus dollareissa. 450 euroina. En tiedä mistä korttini tiedot oli varastettu mutta en ole korttia muuhun käyttänyt muutamaan kuukauteen kuin tuohon cameraboxin tilaukseen. Suosittelivat pankista kortin sulkemista ja niin tein. Tätä varausta ei oltu onneksi vielä veloitettu. On kuulemma nykyään harmillisen yleistä tällainen.

Tässä linkki camerabox reviewhin jossa myös huonoja kokemuksia firmasta:

http://www.reviewcentre.com/reviews-all-159866.html

Itse odotan edelleen salamaa saapuvaksi. Tilaus tehty 6.10. ja nyt niiden sivuilla lukee että 23.10. pitäisi tulla. Kun laitoin kyselyä toimitusajasta ja valitin huonosta toiminnasta, niin vastasivat ainoastaan että haluanko perua tilauksen. En uskalla enää peruakaan kun oli jossain sellaisia kokemuksia että vaikea saada rahoja takaisin. Ajattelin että jossain vaiheessa jos ei salamaa tule niin ilmoitan luottokunnalle ettei tavaraa ole tullut ja ne saavat hoitaa rahat takaisin mulle. En ehkä itse uskaltaisi ihan äkkiä uudestaan tuolta tilata. Kaveri kyllä tilasi ja kaikki pelasi hienosti. Siksi uskalsin itsekin alunperin tilata. Odottelu jatkuu...
Kermi

Viesti Kirjoittaja Kermi »

Jos maksoit luottokortilla, niin kyllä ne rahat luottokunnan kautta saa takaisin hyvinkin hätäiseen.
kaiha77

Nyt on vasta luottokunnan kanssa menossa sellaisen varauksen peruutus jota en tunnistanut tehneeni. Cameraboxin osto on jo veloitettu luottokortilta ja sen peruminen on vissiin eri juttu. Ongelmallista oston kanssa on nyt että kauan pitää odottaa ennen kuin rupean kitisemään luottokunnalle ettei tavaraa ole tullut? Cameraboxhan on minulle ilmoittanut että tavaraa tulee 23.10. heille ja ilmoittavat sitten minulle kun lähettävät sen minulle. Tämä viivästys on jo toinen ja näitähän voi tulla lisää. Eli milloin tavara voidaan laskea ei tulleeksi eikä vain viivästyneeksi 1kk, 2kk?
olpp17

Viesti Kirjoittaja olpp17 »

Jep, samantyylisiä kokemuksia cameraboxin kanssa. Tilasin torstaina 15.10. Panasonicin FZ38:n jota piti sivujen mukaan olla yksi kappale varastossa. Kuinka ollakaan tilaus oli monta päivää processing-tilassa, vaikka lupaavat seuraavan päivän lähetyksen. Laitoin maanantaina 19.10. mailia sinne ja kysyin mikä maksaa. Vastasivat että tuote on loppu ja että he ilmoittavat nettisivuillaan sitten kun sitä on. Seuraavana päivänä minulle tulee soitto luottokunnasta ja kyselivät olenko tehnyt sellaista ja sellaista tilausta Visallani. Useita eri maksupyyntöjä eri paikoista oli ilmestynyt kortille kahden päivän sisällä. Mitään näistä en tunnistanut, joten todettiin että Visan tiedot on varastettu ja kortti jäädytetään. Eilen sain uuden kortin ja olihan sinne vieläkin jäänyt pari maksua joita en ole tehnyt. Täytyy tehdä luottokunnalle reklamaatio sitten kun lasku on tullut. Minä myöskään en ollut tehnyt useampaan kuukauteen ulkomailla ostoja ko. kortilla ennen tätä.

Noh, peruin cameraboxin tilauksen ja toissailtana tilasin saman tuotteen ukdigitalcameras.co.uk:sta. Asiakaspalvelu on siellä loistavaa, vastaavat maileihin nopeasti ja ystävällisesti. Nettisivuilla ei lue mitään siitä toimittavatko ulkomaille, mutta kysyin asiaa, ja selvisi että toimittavat kyllä, mutta maksutavat ovat ainoastaan pankkisiirto ja PayPal. Toimitus on 2-4 päivän vakuutettu ja seurantakoodilla varustettu lähetys ja maksoi 18£ ko. kameralle. Laitoin maksun PayPalilla. Tänään aamulla postin seuranta ilmoitti että paketti on saapunut Suomeen. Voin suositella lämpimästi, mikäli en paketin saavuttua muuta ilmoita.

Ja kuriositeettina vielä mainittakoon, että camerabox on tällä välin jo kolme kertaa muuttanut ko. kameran saatavuustietoa, aina muutamalla päivällä eteenpäin kun edellinen päivämäärä on mennyt umpeen. Joten en suosittele tilaamaan Cameraboxista yhtään mitään, varsinkaan luottokortilla (eikä muita vaihtoehtoja olekaan).
Maxims

olpp17 kirjoitti:J. Seuraavana päivänä minulle tulee soitto luottokunnasta ja kyselivät olenko tehnyt sellaista ja sellaista tilausta Visallani. Useita eri maksupyyntöjä eri paikoista oli ilmestynyt kortille kahden päivän sisällä. Mitään näistä en tunnistanut, joten todettiin että Visan tiedot on varastettu ja kortti jäädytetään. Eilen sain uuden kortin ja olihan sinne vieläkin jäänyt pari maksua joita en ole tehnyt. Täytyy tehdä luottokunnalle reklamaatio sitten kun lasku on tullut. Minä myöskään en ollut tehnyt useampaan kuukauteen ulkomailla ostoja ko. kortilla ennen tätä.

N.
Minulle tuli tänään luottokunnalta kirje jossa pyydettiin ottamaan yhteyttä. Otin yhteyttä sinne ja minulle oli käynyt sama juttu eli kortille oli ilmestynyt yksi parinsadan osto joka oli jonkun muun tekemä kuin minun. Onkohan camerabox:in tietokannat varastettu. Luottokunnan heppu suositteli että kortti suljetaan ja saan uuden viikon päästä.
Mäksä

Tilasin itsekin

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Terve,

tilasin itse kaksi objektiivia 12.10, tiistaina soitettiin Luottokunnan riskienhallinta osastolta ja varmistettiin, että olenko itse tehnyt ostokseni. Soittivat sen vuoksi, että tilauksen yhteisarvo oli yli 2000puntaa.
Cameraboxista ottivat minuun yhteyttä tiistaina myöskin ja kysyivät, voivatko toimittaa putket eripäivinä, suostuin tähän, en sen ihmeemmin osannut kysellä miksi näin. Maksoivat toisen putken lähetyskulut kokonaan. No toinen putki tuli torstaina ja toinen perjantaina, joten asia on sen suhteen ok.

Tämän viikon maanantaina huomasin Visallani olevan vähemmän käytettävissä kuin pitäisi olla, soitin omaan pankkiini, sieltä kehoittivat soittamaan OP-Visa asiakaspalveluun, tämän tein. Sieltä sitten yhdistivät ulkomaan riskienhallintaan ja kerroin Visalla olevan vähemmän käytettävissä, kuin mitä pitäisi. Tapahtuma ei ollut kirjautunut vielä kortilleni, joten en nähnyt missä ja mikä se ostos oli. He kuitenkin näkivät, että se on katevaraus, joka oli tehty 23-24.10 välisenä yönä Dublinissa jonkin lentolipun varauksen yhteydessä (334euroa). Kortti kuoletettiin samantien.
Tuolloin vasta huomasin, että joku oli maksanut 17.10 paypal.com rekisteröintimaksun 1,50 Visallani.

Nyt on jo uusi kortti saatu, mutta näin jälkeen päin voin todeta, että tuskin tilaan cameraboxista toista kertaa. Syy tuskin on heidän, mutta muistaakseni he eivät käyttäneet salattua yhteyttä, kun Visanumeron annoin.
Hmmm

Viesti Kirjoittaja Hmmm »

Ei voi Cameraboxia enää kauheasti suositella, voihan tilaus toki tuolta onnistua, mutta riskiä on kyllä mukana.

Tilaus tuli hyvin kotiin, toimitus parissa päivässä; siinä mielessä onnistunut tapahtuma. Bonuksena Visalta meni 300€:n Betfair vedonlyönti maksu... eli joku oli jostain napannut meikäläisen korttitiedot talteen. Onneksi Luottokunta hoiti hommansa ja veloitus peruutettiin :/
Kermi

Viesti Kirjoittaja Kermi »

tulipa tuosta mieleen, että kai joku tämänkin ketjun kirjoittajista on ottanut asiakseen ja informoinut firmaa asiasta?
Sauli Särkkä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

No jopas on kamerapoksin kanssa ollut välillisiä ongelmia. Yritin hieman kuukkelia kiusata äskettäin, mutta aiheesta en saanut mitään järkevää aikaiseksi. Näitä tapauksia on ilmeisestikin kuitenkin melkoinen määrä, joten ovathan ihan kaikki ilmoitelleen Cameraboxin suuntaan, notta miten on käynyt...?

-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
kaiha77

kaiha77 kirjoitti:Nyt on vasta luottokunnan kanssa menossa sellaisen varauksen peruutus jota en tunnistanut tehneeni. Cameraboxin osto on jo veloitettu luottokortilta ja sen peruminen on vissiin eri juttu. Ongelmallista oston kanssa on nyt että kauan pitää odottaa ennen kuin rupean kitisemään luottokunnalle ettei tavaraa ole tullut? Cameraboxhan on minulle ilmoittanut että tavaraa tulee 23.10. heille ja ilmoittavat sitten minulle kun lähettävät sen minulle. Tämä viivästys on jo toinen ja näitähän voi tulla lisää. Eli milloin tavara voidaan laskea ei tulleeksi eikä vain viivästyneeksi 1kk, 2kk?
No niin. paketti otettu vastaan. 6.10 tilaus ja 3.11. paketti kädessä.

Luottokortti lakkautettu ja uusi jo taskussa. Aika stressi koko hommassa oli. Varokaa ko. firmaa.
Matiram

Camerabox

Viesti Kirjoittaja Matiram »

Tilasin noin kuukausi sitten tuolta cameraboxista ja sain kyllä kameran kotiini alta viikossa, mutta Visalle ilmestyi pariviikkoa tilauksesta 250dollarin pokeripeli maksu. Luottokunta sen huomasi, itsellä ois mennyt ohi... (okei, pitäs tarkastaa visa laskut). Visakorttia en käyttänyt ennen tota kertaakaan, koska vasta olin saanut uuden kortin eli oli pakko vuotaa cboxilta.

Mutta kirjoitin asiasta cameraboxiin vihaisen emailin ja vastaus alla (vastasivat muutes parissa tunnissa asiakaspalvelusta):

You can rest assured that we never keep secure information on our servers (i.e. credit cards). The good news is that towards the end of last year, the Camerabox website was moved to a very secure Rackspace server so we would like to think any leak of our customers email addresses won’t happen again but since the email address camerabox@paraglida.flyer.co.uk has already been the target of a phishing email, we are not able to prevent it been used again. We recommend that you ask your email hosting company to block this address or use an a rule in your mail program to automatically delete emails to this address.

Ultimately, you made the right decision by alerting us and your details have now been removed from the Camerabox customers listing.

Please accept our apologies for any inconvenience caused and we hope that one day you may return to shop at Camerabox with our amazingly low prices and next day delivery.

En kyllä ymmärrä miksi pitäs email hostingiin ottaa yhteyttä! eihän sillä ole mitään tekemistä asian kanssa.
olpp17

Viesti Kirjoittaja olpp17 »

Kuvitteleekohan ne nyt että olet joutunut phishingin kohteeksi cameraboxin mailiosoitteen kautta ja sen takia itse vuotanut luottokorttitiedot? :D Joku joka kirjoittaa sujuvaa englantia voisi minun puolestani ottaa yhteyttä vielä tuonne ja kertoa kaikki tässä ketjussa esiin tulleet tapaukset päivämäärineen ja vaikka tilausnumeroineen. Ehkä he sitten voisivat ottaa asian vakavasti. Minun tilaukseni numero oli 179184.
Mäksä

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Mun tilausnumeroni oli: 178316

Siis jos täältä löytyy joku keneltä toi lontoonkieli taipuu paremmin kun meikäläiseltä :)
vanttera

Viesti Kirjoittaja vanttera »

Ulkomailta tilaaminen ilman edes siedettävää englannin kielen taitoa lienee sen Darwinin alun perin esittelemän teorian nykyinen ilmentymä.
Maxims

invoice no oli 175370 Minunkin puolesta voi reklamoida.
A1

Viesti Kirjoittaja A1 »

Tuli vaan mieleen tätä ketjua lukiessa, että ottakaa heti yhteys Luottokuntaan kirjallisesti.
En epäile Suomalaisten pankkien välitystoimintaa, mutta Luottokuntaan ne pankitkin joutuvat ottamaan yhteyttä.
Maxims

A1 kirjoitti:Tuli vaan mieleen tätä ketjua lukiessa, että ottakaa heti yhteys Luottokuntaan kirjallisesti.
En epäile Suomalaisten pankkien välitystoimintaa, mutta Luottokuntaan ne pankitkin joutuvat ottamaan yhteyttä.
Tänään tuli uusi kortti. :-)
Vastaa Viestiin