Kuvien purku Canonista tietokoneelle

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
JiiTee

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Se, miksi sieltä löytyy myös F-asemana ja käyttökelvottomana sama asia, ei ole minulle selvinnyt.
Osassa kaksipaikkaisista kortinlukijoista, joissa on esim CF- ja SmartMedia-paikat (Olympus), näkyvät kummatkin kortit erillisinä asemina käyttikselle. Olisiko noissa yksipaikkaisissa sitten käytetty niin paljon samaa rautaa kuin kaksipaikkaisissa että nekin näkyvät kahtena asemana
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

Kiitos JiiTee! Kyseessä on todellakin kaksislotinen Sandisk Imagemate, jolloin tottakai toinen on mykkä! Siellä kun ei ole korttia!!!

Kuinka kaikki suuret oivallukset tulevat AINA muilta... ;-)
- htc -
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

Matti hei, minua kiinnostaa miksi suosittelet kortin alustamista aina kuvien lataamisen jälkeen? Laskin juuri, että olen kuvannut noin 6000 ruutua alustamatta 256 korttiani kertaakaan (G3). Siis en edes ensimmäistä kertaa. Pelkäätkö kortin kirjanpidon sotkeentumista vaiko vain "for safety reasons"?

Svappaan 64 korttia lukijassa "jättiläisdiskettinä" tiedoston siirroissa ja senkin kohdalla kortti kyllä toimii (A60) muttei tiedostojen siirron jälkeen ihan maksimikapasiteetilla (siis ilman kamerassa alustamista).
- htc -
jsm

Viesti Kirjoittaja jsm »

htc kirjoitti:Matti hei, minua kiinnostaa miksi suosittelet kortin alustamista aina kuvien lataamisen jälkeen?
Itse ainakin käytän G3:ssa alustusta kortin tyhjentämiseen, tekee meinaan sen huomattavasti nopeammin kuin "poista kaikki" toiminto.
pker

Viesti Kirjoittaja pker »

se Downloader Pro on mainio kuvien imppaus ohjelma kamerasta,
ja vihdoin sen saa toimimaan PTP-protokollaa käyttävien Canonin kameroiden kanssa( ,mm. S400, A60, A70 ,S50)

tuolta ohjeet miten homma saadaa toimimaan.
(http://www.breezesys.com/Downloader/recent.htm

huomattavasti nopeampi kuin canonin omat,
sekä mm käyttää automaatti toimintoja.
esim. kamera usb kaapeliin , ohjelma listaa kuvat kamerasta, tekee hakemiston (esim yymmdd, muitakin vaihtoehtoja on) nimeää kuvat halutulla tavalla, lataa kuvat kyseiseen hakemistoon, formatoi kameran cf-kortin, avaa vielä tarvittaessa haluamasi kuvankäsittely ohjelman.ja sammuttaa itse lataus ohjelman. kaikki yhdellä napin painauksella !

voiko olla enää helpompaa.
suosittelen.
aimohai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aimohai »

KeijoK kirjoitti:Minä käytän pääasiassa ilmaista Downloader -ohjelmaa joka löytyy http://www.breezesys.com -osoitteesta
Mikä lienee vikana, kun kyseinen ohjelma ei löydä kameraa? Kun kytkee kameran (ixus 400) koneeseen, niin avautuu valintamahdollisuus mitä ohjelmaa käytetään. (Canonin Browser, Photoshop, ja joku muu), mutta Breezesys ohjelmaa ei tuossa luettelossa ole.. Ja jos käynnistän ohjelman erikseen, niin se ei kameraa löydä? Käyttisenä on Win98 SE.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Voisiko olla syynä se, että ilmaisversio ei tue kaikkein uusimpia Canonin malleja? Ainakaan sivulta

http://www.breezesys.com/G1/Downloader/index.htm

ei löydy Canon Digital Ixus 400 -mallia (joka siis USA:ssa on Canon PowerShot S400)...
aimohai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aimohai »

MattiH kirjoitti:Voisiko olla syynä se, että ilmaisversio ei tue kaikkein uusimpia Canonin malleja? Ainakaan sivulta

http://www.breezesys.com/G1/Downloader/index.htm

ei löydy Canon Digital Ixus 400 -mallia (joka siis USA:ssa on Canon PowerShot S400)...
No se voisi olla aika hyvä syy!
Sivuilla oli: Canon Powershot G3, S45 and S230 (Digital IXUS v3): These cameras are now supported by Downloader Pro. Please see the Downloader Pro page for more details.

Onko sitten tuo v3 niin erillainen että ohjelma sen tajuaa, mutta 400:sta ei? Pitää varmaan kokeilla tuota Downloader Pro:ta. Mitä rajoituksia Pro trial versiossa on verrattuna täyteen versioon?
pker

Viesti Kirjoittaja pker »

nää uudemmat canonit käyttää "picture transfer protokollaa" ja siksi se downloader pro ei toimi ilman aiemmin mainitsemaani kikkailua.

oletteko kokeilleet toimiiko se ilmainen 1.5 versio tuolla samalla kikalla kuin tämä uudem pro versio?
tgynther

Viesti Kirjoittaja tgynther »

Uusissa Canonin malleissa tai ainakin S45:ssa :) voi valita tiedonsiirtoon kaksi tapaa:

Normaalin ja PTP:n (Picture Transfer Protocol)

PTP moodissa tietokone näkee kameran levyasemana ilman ajurien asentamista (Olettaen tietenkin että käyttöjärjestelmä tukee protokollaa). Normaalissa moodissa pitää asentaa Canon USB-ajuri, myös Windows XP:ssä asennus tapahtuu, tosin käyttäjä ei sitä huomaa.

Mac-puolesta ei mitään tietoa mutta jos joku Mac-koneen omistaja kertoisi miten kuvio siellä menee
gebardi
Viesti:

Kiitos Matti H

Viesti Kirjoittaja gebardi »

Kiitos Matti.H
Juttu missä käsittelit kortin alustusta.
Tuon tyyppisiä faktatietoja selkeasti ilmaistuna ei koskaan tule vastaan liikaa, siitä kiitos.
JiiTee

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Miksiköhän BreezeSystemsin Downloader Pro:ssa ei ole kuvatiedostojen nimeämisessä mahdollisuutta käyttää kaikkia optioita mitä BreezeBrowserista löytyy ( itse käytän esim %u-optiota antamaan juoksevan numeron kuville jos tiedostonimi on jo olemassa )?
yuhis

Viesti Kirjoittaja yuhis »

hienoa, sain A60:sen toimimaan Downloaderin pro-versiolla Win98SE:ssa. Kumma kun ilmaisversio ei kameraa löydä...no ehkä näin on tarkoituskin että "joutuisin" ostamaan ohjelman ;)

Mikä tässä nyt vielä ihmetyttää, on se, että Canonin omat ohjelmat eivät kameraa löydä
Vastaa Viestiin