Kamera jumiin!
-
Kamera jumiin!
Ostin tossa viimeviikolla uuden 300d.n ja heti ekalla kuvaus kerralla meni koko vehje jumiin, eli kortin punavalo jäi palamaan ja virta ei katkennut kuin akun irroittamalla!
Korttina mulla oli vanha ixsusksesta lainattu 128mb Apacher.
Myyjä väitti että kortti on liian hidas ja jumitus olis johtunut siitä.
Jumiutuminen toistui useampaan otteeseen eikä korti alustus auttanut asiaan.
Onko kenelläkään käynyt vastaavaa?
Korttina mulla oli vanha ixsusksesta lainattu 128mb Apacher.
Myyjä väitti että kortti on liian hidas ja jumitus olis johtunut siitä.
Jumiutuminen toistui useampaan otteeseen eikä korti alustus auttanut asiaan.
Onko kenelläkään käynyt vastaavaa?
-
Luitko ton jutun kaksi riviä alempaa otsikolla "Apacherin CF..."?
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=8768
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=8768
-
Re: No just!
Melkein nyt alukseen vois suositella Sandisk Ultra II 512M. Pienempää ei kannata ostaa. Riippuu vähän siitä mitä kuvaat, raw vai jpg. Jos kuvaat raw niin osta samantien 1G kortti ja sitten niitä lisää tarpeen mukaan.Sami.A kirjoitti:Nyt luin.
Täytyypi jättää kortti ixsuskseen ja hommatta isompi uus.
Onko suosituksia korteista tai ostopaikoista ja onko järkevää/hyödyllistä hommatta tota CF II.ta.
-
Re: Kamera jumiin!
Just : )Sami.A kirjoitti:Myyjä väitti että kortti on liian hidas ja jumitus olis johtunut siitä.
Kyllä ne myyjät tietää.
Sepe
--
-
Eri merkkisten muistikorttien hintahaitari eri liikkeiden välillä saattaa olla isokin. Kannattaa vähän vertailla. Sandisk Ultra II on niitä nopeimpia (ja kalleimpia). Lähes samaan nopeuteen päästään kyllä muillakin merkeillä esim. Pretec, Kingston.
Itse ostin 2 kpl 512MB Kingston Elite Pro-korttia ja kameroina 300D ja G3. Toinen korteista oli viallinen, mutta toinen pelaa moitteetta ja on kyllä huomattavasti nopeampi, kuin vanhat korttini.
Itse ostin 2 kpl 512MB Kingston Elite Pro-korttia ja kameroina 300D ja G3. Toinen korteista oli viallinen, mutta toinen pelaa moitteetta ja on kyllä huomattavasti nopeampi, kuin vanhat korttini.
-Kai
-
Uusi runko Canonilta.
Kävin viikko sitten liikkeessä josta ostin kameran josta sanottiin että lähetetään kamera huoltoon, loma kesken joten en voinut pistää kameraa huoltoon kun sanoivat että kestää n.1kk.!
Tänään aamulla sitten reissun päällä kameran salamapuoli tilttasi lopullisesti.
Puhelu suoraan canonille ja siellä keskustelua 3 eri ihmisen kanssa niin lopputulos oli että sain hakea uuden rungon reissunpäältä lähimmältä canonin jälleenmyyjältä.
Hyvää palvelua, kiitokset kaikille osapuolille joihin olin yhteydessä!
Puhelu suoraan canonille ja siellä keskustelua 3 eri ihmisen kanssa niin lopputulos oli että sain hakea uuden rungon reissunpäältä lähimmältä canonin jälleenmyyjältä.
-
Re: Uusi runko Canonilta.
Oliko Suomesta ostettu vai...?Sami.A kirjoitti:Kävin viikko sitten liikkeessä josta ostin kameran josta sanottiin että lähetetään kamera huoltoon, loma kesken joten en voinut pistää kameraa huoltoon kun sanoivat että kestää n.1kk.!
-
Re: Jo vain!
Hommahan tuntuu pelittävän, pisteet kanuunalle.Sami.A kirjoitti:Ostin rajalasta porista ja uuden sain seinäjoelta joka oli reissun varrella.