Spyder 2 Express kalibrointi

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Mikähän noissa spydereissä oikein kiinnostaa kun samalla rahalla saa oikein toimivankin vehkeen.
http://www.pantone.com/pages/products/p ... =2&pid=108
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Nalho

Viesti Kirjoittaja Nalho »

kohan kirjoitti:Mikähän noissa spydereissä oikein kiinnostaa kun samalla rahalla saa oikein toimivankin vehkeen.
Ihan sen takia vain, että löytyy tuo Spyder Pro, jonka saisi päivitetyksi Eliteksi. Tietysti toinen vaihtoehto olisi laittaa Spyder kierrätykseen hommata tuollainen kohanin suosittelema. Täytyy harkita asiaa jos se alkaa enemmän mieltäni vaivata.
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

kohan kirjoitti:Mikähän noissa spydereissä oikein kiinnostaa kun samalla rahalla saa oikein toimivankin vehkeen.
Sitä mäkin ihmettelen, tuollaisella i1:llä minäkin kalibreeraan. Siinä saa asettaa tavoitekirkkauden suoraan softaan ja ohjeiden mukaan säätää kohdalleen. On tuossakin hieman ongelmia sen sinisen kanssa tietyissä tapauksissa.

Mulla oli aikanaan tuollainen Spyderin 2express. Onhan se tyhjää parempi ja voisipa jopa sanoa, hintansa väärtti. Mikäli ei ole halukas enempää näytön säätämisen eteen sijoittamaan. Kovin vaan on tuossa rajalliset ne oikein säädöt monitorille. Enemmän sellainen plug 'n' pray-malli. Tuota Opti-calsoftaa ei ole tullut koetettua, että toimiiko se expressin kanssa ja jos niin millainen on käytettävyydeltään ja lopputulokseltaan.

Mitä tulee itse kirkkauden säätöön, niin sieltä kirkkausnapistahan se säädetään, eikä softalla. Mittari vaan auttaa saamaan numerisesti oikean arvon. Mahtaisikohan Spyderillekin löytyä joku open source softa mistä saisi ulos tuon anturin datan, sillähän tuo sujuisi. Ohjekirjan mukaan ainakin tuo opti-cal sen näyttää.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
Nalho

Viesti Kirjoittaja Nalho »

Onnistuuko tuolla:Eye-One Display 2 :sella useamman näytön kalibrointi?
TheHatter

Nalho kirjoitti:Onnistuuko tuolla:Eye-One Display 2 :sella useamman näytön kalibrointi?
Ainakin omenakoneessa onnistuu.

Useammassa näytössä on vaan se sama ongelma kun kellonajassakin.
Yhdellä kellolla tietää tarkasti mitä kello on, mutta kahdella ei voi olla enää varma.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

TheHatter kirjoitti:
Nalho kirjoitti:Onnistuuko tuolla:Eye-One Display 2 :sella useamman näytön kalibrointi?
Ainakin omenakoneessa onnistuu.

Useammassa näytössä on vaan se sama ongelma kun kellonajassakin.
Yhdellä kellolla tietää tarkasti mitä kello on, mutta kahdella ei voi olla enää varma.
Ja kaiken huipuksi kello joka on pysähtynyt; se on kaksi kertaa vuorokaudessa oikeassa, mutta käyvä kello paljon paljon harvemmin.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Vanhamies

Viesti Kirjoittaja Vanhamies »

Minä kun olen näytön kirkautta netissä olevien testikuvien avulla koittanut säätää, on tuloksena yleensä ollut niin kirkas näyttö, ettei silmät kestä.

Palkin tummat neliöt kyllä kaikki erottuvat, mutta pää on kipeä. :-)
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Vanhamies kirjoitti:Minä kun olen näytön kirkautta netissä olevien testikuvien avulla koittanut säätää, on tuloksena yleensä ollut niin kirkas näyttö, ettei silmät kestä.

Palkin tummat neliöt kyllä kaikki erottuvat, mutta pää on kipeä. :-)
Hommaa sellainen näytönkalibrointilaite jossa on kirkkauden mittaus. Muutoin homma on arvailun varassa.
Minulla on Eizon S2000 näyttö ja siinä kirkkaus piti pudottaa 25 prosenttiin ennen kuin näytönkirkkaus putosi 80 cd/m2.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
TheHatter

Vanhamies kirjoitti:Minä kun olen näytön kirkautta netissä olevien testikuvien avulla koittanut säätää, on tuloksena yleensä ollut niin kirkas näyttö, ettei silmät kestä.
Silmämääräisesti säätäminen on aika hankalaa, siinä pitäisi vilkuilla samalla sitä vaaleaa päätä ja passailla kontrastin ja kirkkauden kanssa sellainen kompromissi, että molemmissa päissä olisi maksimi käytössä.

Se työpisteen valaistus vaikuttaa kanssa aika tavalla, yksi koulukunta suosittelee melko hämärää työpistettä jopa alle 32 luksin, eli hyvin heikkotehoista hehkulamppua vastaavaa valonmäärää.
Vastaa Viestiin