A70 viivat LCD-näytössä?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
ESKOKALA

A70 viivat LCD-näytössä?

Viesti Kirjoittaja ESKOKALA »

Onko muilla ollut näkyviä "viivoja" LCD-näytössä esim. zoomatessa tai kuvaa otettaessa kun kuvaa tarkennetaan?
Itsellä moisia näkyy ja esim. dpreview.com:ssa monilla tuntuu olevan sama ongelma.

Itse ostin kameran tiistaina ja nyt alkaa mietityttää jos pian tulee tahtailta toimivampia versioita.

Mitenkähän esim. Canon suhtautuu korjaisivatko he tuon takuutyönä?

Aika pieni haittahan tuo nyt on, mutta jos tilanne pahenee entisestään?

Pahoittelen jos aiheesta on jo keskustelua en ainakaan searchilla läytänyt.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
timkopon

Viesti Kirjoittaja timkopon »

Ei kun takuuseen vaan.
T:mo
Reijol

Viesti Kirjoittaja Reijol »

Viivojahan siihen ilmestyy tietyissä valaistusolosuhteissa zoomatessa. Luulen kyllä että se on ominaisuus, ei vika jolloin takuukorjaus lienee mahdotonta. Villinä arvauksena ehdottaisin softavikaa LCD-ruudun päivityksessä, jolloin korjaus olisi uusi firmware, saattaa vaikka joskus tullakin. Eipä tuo paljoa tahtia haittaa, jos häiritsee, ehdotan kuvausta vain myötävalossa kirkkaassa auringonpaisteessa ;>)
-Reijo-
timkopon

Reijol kirjoitti:tietyissä valaistusolosuhteissa
Niin ajattelin, että viivat ovat muita kuin noita valon aiheuttamia. Jos ne ovat niitä, niin silloinhan on kyse normaali ominaisuudesta, taisi ohjekirjassakin olla jotain mainitaa?
timkopon

Re: A70 viivat LCD-näytössä?

ESKOKALA kirjoitti:Onko muilla ollut näkyviä "viivoja" LCD-näytössä esim. zoomatessa tai kuvaa otettaessa kun kuvaa tarkennetaan?
Joo, kokeilin itse myös ja nuo viivat tulevat aivan selvästi zoomin moottorin aiheuttamasta häiriöstä. Luulen että tila ei pahene, mutta jos se on erittäin voimakasta, kääntyisin huollon puolelle.

Käyttämässä A70 mallissa ei viivat olleet erittäin häiritseviä, eikä niitä aina edes huomaa.
am_tiainen

Sama homma

Viesti Kirjoittaja am_tiainen »

Samat sanat, kameran LCD'ssä (Canon A70) näkyy viivoja kun zoomia käyttää ja samoin kun laukaisimen painaa puoliväliin niin tarkennettaessakin tulee samat viivat. Ei se varmaan mikään vika ole, tuntuu enemmän vain mallin ominaisuudesta. Tuskin voivat huollossa tehdä mitään.

Sekin että LCD näyttöön tulee joskus vastavaloon otettaessa punainen viiva kertoo LCD näytön heikosta laadusta, sellaista kun tapahtuu halvimmissa digivideokameroiden LCD-etsimissä. Sehän ei itse lopullisessa kuvassa näy mutta saattaa häiritä muutamia.

Itse olen ollut todella tyytyväinen kameraan vaikka siinä nyt onkin heikonlainen LCD etsin. Kamera itsessään on kyllä mielestäni antanut täyden vastineen rahalle.
Vastaa Viestiin