Olisikohan täällä kenelläkään neuvoa ongelmaan. Eli kun printtailen kuvia cs3:sta Epsonin printterillä ja mäkillä, paperin tehdasprofiililla, tulee ihan kunnollisia kuvia. Kuitenkin kun printtaan samoja kuvia LR2.4:llä ja sillä samalla profiililla tulee kuvista kovin tummia.
Olen yrittänyt kahlata nettiä ja lueskellut adoben ja LR:n forumeita, mutta ei sieltäkään ole oikein apua löytynyt tai ainakaan minä en ole löytänyt.
Muuten tuolla ei niin olisi väliä, mutta kun pidän kuvat arkistossa lr:ssä ja editoin ne photarissa tallettaen ne takaisin lr:iin, niin tuolta olisi kauhean kiva printata koevedoksia.
Eli miten lr:ssä printtejä saa vaalennettua printtiosassa, koskematta itse kuvaan.
Lightroom ja tummat kuvat
-
Lightroom ja tummat kuvat
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
- Viesti:
-
Mulla on siellä profilina se paperin tehdas profiili (sama mikä Ps:ssakin) ja Perceptual. Sieltä printterin omasta ohjauksesta olen vielä poistanut printerin oman värihallinnan.
Ymmärtäisin, jos molemmilla ohjelmilla tulisi tummia kuvia, niin vika olisi varmaan tuossa profiilissa, mutta kun tuo ilmenee ainoastaan Lr:ssa.
Ratkaisu voisi olla, että tekisi jonkinlaisen oman profiilin Lr:lle, mutta kun ei ole tuohon mitään välineitä ja tietämys profiilien syvimmästä olemuksesta ei ole kuitenkaan mikään ylen hyvä. Eli ei ole tietoa, millä parametrilla tuolta profiilista sitä saisi vaalennettua.
Ymmärtäisin, jos molemmilla ohjelmilla tulisi tummia kuvia, niin vika olisi varmaan tuossa profiilissa, mutta kun tuo ilmenee ainoastaan Lr:ssa.
Ratkaisu voisi olla, että tekisi jonkinlaisen oman profiilin Lr:lle, mutta kun ei ole tuohon mitään välineitä ja tietämys profiilien syvimmästä olemuksesta ei ole kuitenkaan mikään ylen hyvä. Eli ei ole tietoa, millä parametrilla tuolta profiilista sitä saisi vaalennettua.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
- Viesti: