"Pakolliset" tarvikehankinnat Fujin S7000:en?
-
"Pakolliset" tarvikehankinnat Fujin S7000:en?
Juuri äsken laiton Fuji S7000:n tilaukseen verkkokauppa.com:sta :D Täpinöissä täällä odottelen, tosin saan odotella ainakin viikon, sillä ovat tyystin loppu varastosta :-(
Mutta asiaan. Luin täältä, että linssin suojaksi kannattaisi hankkia UV-suodin. Laitoin kyselyn jo tuonne Raynox Finlandille. Olisiko muita hyviä vaihtoehtoja? Ilmeisesti Olympus, mutta taitaa olla kalliimpi?
Entä lisäsalama? Jollakin täällä oli Fujin oma salama, mutta koki sen vähän hankalaksi (?) Olen aivan aloittelija, joten en ymmärrä noista salamakengistä ja täsmäytyksistä yhtään mitään. Minkälainen salama minun kannattaisi hankkia? Ei tarvitse olla älyttömän suuritehoinen, mutta helppokäyttöinen.
Entä laukku? Joku oli ostanut Haman laukun Anttilasta, muttei ollut vastannut paljonko se maksoi. Minkä hintaisia tälle kameralle sopivan kokoiset laukut yleensä on? Mitä valmistajia/ merkkejä suosittelette? Onko olemassa tälle kameralle kamerareppuja? Sellainen olisi kätevä pyöräillessä. Tarvitsisin laukun, johon mahtuisi myöhemmin myös tele- ja laajakulmalisäkkeet.
Tilasin kameraan myös Kingstonin CF 256 Mt:n kortin. Onko se huomattavasti hitaampi kuin xD-kortit? Toinen kortti on jokatapauksessa hankintalistalla. XD:t taitavat olla kalliimpia, mutta minkä hintaisia noin suunnilleen? XD:tä ja CF:ää voi ilmeisesti pitää kamerassa samanaikaisesti?
Harmittaa kun MB-netissä ei em. lisätarvikkeille ole hintaseurantaa. Mutta onhan se tietysti tietotekniikkalehti...
Kiitos oikein paljon jo etukäteen kaikille jotka jaksoivat lukea lukuisat kymysykseni ja etenkin niille jotka vastaavat :-)
Mutta asiaan. Luin täältä, että linssin suojaksi kannattaisi hankkia UV-suodin. Laitoin kyselyn jo tuonne Raynox Finlandille. Olisiko muita hyviä vaihtoehtoja? Ilmeisesti Olympus, mutta taitaa olla kalliimpi?
Entä lisäsalama? Jollakin täällä oli Fujin oma salama, mutta koki sen vähän hankalaksi (?) Olen aivan aloittelija, joten en ymmärrä noista salamakengistä ja täsmäytyksistä yhtään mitään. Minkälainen salama minun kannattaisi hankkia? Ei tarvitse olla älyttömän suuritehoinen, mutta helppokäyttöinen.
Entä laukku? Joku oli ostanut Haman laukun Anttilasta, muttei ollut vastannut paljonko se maksoi. Minkä hintaisia tälle kameralle sopivan kokoiset laukut yleensä on? Mitä valmistajia/ merkkejä suosittelette? Onko olemassa tälle kameralle kamerareppuja? Sellainen olisi kätevä pyöräillessä. Tarvitsisin laukun, johon mahtuisi myöhemmin myös tele- ja laajakulmalisäkkeet.
Tilasin kameraan myös Kingstonin CF 256 Mt:n kortin. Onko se huomattavasti hitaampi kuin xD-kortit? Toinen kortti on jokatapauksessa hankintalistalla. XD:t taitavat olla kalliimpia, mutta minkä hintaisia noin suunnilleen? XD:tä ja CF:ää voi ilmeisesti pitää kamerassa samanaikaisesti?
Harmittaa kun MB-netissä ei em. lisätarvikkeille ole hintaseurantaa. Mutta onhan se tietysti tietotekniikkalehti...
Kiitos oikein paljon jo etukäteen kaikille jotka jaksoivat lukea lukuisat kymysykseni ja etenkin niille jotka vastaavat :-)
- Aromia aamiaismuroihin -
-
- Viesti:
-
Hinta on ainakin todella kova. Olisi kiva kuulla mistä kannattaa lähteä etsimään..? Anttilassa pistäydyn kunhan kamera on kotiutunut, mutta missä muualla niitä myydään?tohtori kirjoitti: Fujin oma s7000:lle tarkoitettu SC-FX602 maksaisi about 65€, mutta ei hajuakaan millainen se on.
-
kameralaukkua..
Itse ostin pari vuotta sitten 602Zoomiini hyvän pehmeän topatun kameralaukun Mustastapörssistä - oli vielä kohtuuhintainenkin.
-
- Viesti:
Re: "Pakolliset" tarvikehankinnat Fujin S7000:en?
Itse hankinRaynoxin putken ja pyöröpolasuotimen Suomen Luontokuva Oy:stä ja olen ollut hyvin tyytyväinen.Tinttara kirjoitti: Mutta asiaan. Luin täältä, että linssin suojaksi kannattaisi hankkia UV-suodin. Laitoin kyselyn jo tuonne Raynox Finlandille. Olisiko muita hyviä vaihtoehtoja? Ilmeisesti Olympus, mutta taitaa olla kalliimpi?
Itselleni on kyllä tuo Fujin oma salama ritttänyt enemmän kuin hyvin. kokeilin myös faijan järkkärin Agfatronicia, mutta sain parempaa jälkeä kameran omalla salamalla. Agfatronic oli tehokas, mutta salamakeila oli todella kapea. Joten en osaa oikein sanoa tähän kysymykseen...Tinttara kirjoitti: Entä lisäsalama? Jollakin täällä oli Fujin oma salama, mutta koki sen vähän hankalaksi (?) Olen aivan aloittelija, joten en ymmärrä noista salamakengistä ja täsmäytyksistä yhtään mitään. Minkälainen salama minun kannattaisi hankkia? Ei tarvitse olla älyttömän suuritehoinen, mutta helppokäyttöinen.
No ei se ole merkittävästi hitaampi eli ei haittaa kuvaamista. XD-kortit maksavat karkeasti ottaen melkein tuplasti sen mitä CF-kortit. XD- ja CF-korttia voi pitää kamerassa samanaikaisesti.Tinttara kirjoitti: Tilasin kameraan myös Kingstonin CF 256 Mt:n kortin. Onko se huomattavasti hitaampi kuin xD-kortit? Toinen kortti on jokatapauksessa hankintalistalla. XD:t taitavat olla kalliimpia, mutta minkä hintaisia noin suunnilleen? XD:tä ja CF:ää voi ilmeisesti pitää kamerassa samanaikaisesti?
-
Fuji S7000 ja tarvikkeet
Ostin n 4 vk sitten loppujen lopuksi ...
mietin ja "tutkin" ja mietin ja ... ...
Konica-Minolta jäi, Olympus jäi, Canonkin lopulta jäi
... siis loppujen lopuksi "omasta lähikaupasta" Fuji S7000 paketin
- kamera
- pikalaturin (+tup syt)
- 256 Sandisk CF-kortin
- Lowepro laukku
- Sandisk kortinlukija
- Suomi-ohjekirja, jota ei meinaa "nettimyynnistä" saada tai ei ainakaan samaan hintaan!!??
- yön yli kotona testattavana!!!!
- kaikki heti mukaan, hyvällä palvelulla ja takuilla, mm. jos "jotain tulee, kamera tänne ja tilalle siks aikaa toinen kamera"
- tukeva, jämy laite, ei mikään "nyrkkiin hukkuva"
- en halunnut kääntyvää näyttöäkään
Stockmannilla "tarjous", Lexarin korteista -20 % , ostin
- CF 256
(- USB muistitikku 256, 47?)
Ennestään kahdet akut ja pikalaturi (myös tup syt)
Lapin reissu takana ja yli 1000 kuvaa räpsytelty.
"Tulevan kuvaajakin" (13 v) oppi helposti perusasioita ja sai aikaiseksi tosi hyviä kuvia vaikka laite jo "oikean" kameran kokoinen ja painoinen, eikä hää valittanut ollenkaan koosta ja painosta.
Ai niin, taitaa 7000 ilmeisesti olla ainoita johon käy "muitten ulkoiset salamat"!!??
Mulla on Canon A1:n kaverina alkuperäinen Canonin speedlite 199A.
Liikekin sanoi, että tosi hyvä salama vielä, pärjäät sillä loistavasti ja säästät vielä 250-300 ?!
En ole vielä päässyt testaamaan salamaa "tositilanteessa" kun Lapissahan oli vielä yötön yö ja helle ja ... ... eikä sääskiä - totta!
Välillä siirtelin sit kuvat "läpärille"!
Eli näillä eväillä nyt aion alkuun päästä ja katsella tilannetta.
Telejatke kiinnostaa mutta katsellaan nyt ... ... ja kyllä sekin mahtuu tuohon Lowepro-laukkuun.
Lopuksi pieni mielipiteeni "tutkailustani" ja hankintaperusteluistani
JOS olisin ostanut nuo kaikki netistä yhdestä "kaupasta", niin ?uroja EHKÄ olisi säästynyt 10 ? tai sit ei ja olisin ootellut ..., jopa viikkoja.
JOS olisin hankkinut kaikki aina halvimmasta "nettikaupasta", niin niitä lähetyskuluja ja ... ... taas ainakin odottelua, "säästö"??!!??
Ja entäs sitten jos tulee jotain, minne laitetaan huoltoon!?
Seuraavaan kortteliin vai paketoidaanko ja lähetetään "jonnekin"!?
Saadaanko siksi aikaa tilalle mitään, ... ...?
Vaivattomuudesta, joustavuudesta, palvelusta, yms. 10 ? ei ole paljon!!
Mutta tämähän olikin vain yksi ja minun mielipiteeni!
;-))
terveisin
"innokas vanhus "
mietin ja "tutkin" ja mietin ja ... ...
Konica-Minolta jäi, Olympus jäi, Canonkin lopulta jäi
... siis loppujen lopuksi "omasta lähikaupasta" Fuji S7000 paketin
- kamera
- pikalaturin (+tup syt)
- 256 Sandisk CF-kortin
- Lowepro laukku
- Sandisk kortinlukija
- Suomi-ohjekirja, jota ei meinaa "nettimyynnistä" saada tai ei ainakaan samaan hintaan!!??
- yön yli kotona testattavana!!!!
- kaikki heti mukaan, hyvällä palvelulla ja takuilla, mm. jos "jotain tulee, kamera tänne ja tilalle siks aikaa toinen kamera"
- tukeva, jämy laite, ei mikään "nyrkkiin hukkuva"
- en halunnut kääntyvää näyttöäkään
Stockmannilla "tarjous", Lexarin korteista -20 % , ostin
- CF 256
(- USB muistitikku 256, 47?)
Ennestään kahdet akut ja pikalaturi (myös tup syt)
Lapin reissu takana ja yli 1000 kuvaa räpsytelty.
"Tulevan kuvaajakin" (13 v) oppi helposti perusasioita ja sai aikaiseksi tosi hyviä kuvia vaikka laite jo "oikean" kameran kokoinen ja painoinen, eikä hää valittanut ollenkaan koosta ja painosta.
Ai niin, taitaa 7000 ilmeisesti olla ainoita johon käy "muitten ulkoiset salamat"!!??
Mulla on Canon A1:n kaverina alkuperäinen Canonin speedlite 199A.
Liikekin sanoi, että tosi hyvä salama vielä, pärjäät sillä loistavasti ja säästät vielä 250-300 ?!
En ole vielä päässyt testaamaan salamaa "tositilanteessa" kun Lapissahan oli vielä yötön yö ja helle ja ... ... eikä sääskiä - totta!
Välillä siirtelin sit kuvat "läpärille"!
Eli näillä eväillä nyt aion alkuun päästä ja katsella tilannetta.
Telejatke kiinnostaa mutta katsellaan nyt ... ... ja kyllä sekin mahtuu tuohon Lowepro-laukkuun.
Lopuksi pieni mielipiteeni "tutkailustani" ja hankintaperusteluistani
JOS olisin ostanut nuo kaikki netistä yhdestä "kaupasta", niin ?uroja EHKÄ olisi säästynyt 10 ? tai sit ei ja olisin ootellut ..., jopa viikkoja.
JOS olisin hankkinut kaikki aina halvimmasta "nettikaupasta", niin niitä lähetyskuluja ja ... ... taas ainakin odottelua, "säästö"??!!??
Ja entäs sitten jos tulee jotain, minne laitetaan huoltoon!?
Seuraavaan kortteliin vai paketoidaanko ja lähetetään "jonnekin"!?
Saadaanko siksi aikaa tilalle mitään, ... ...?
Vaivattomuudesta, joustavuudesta, palvelusta, yms. 10 ? ei ole paljon!!
;-))
terveisin
"innokas vanhus "
-
Paljonko maksoi
Toisaalla foorumeissa kirjoitin "liikesalaisuus" mutta
sanotaan, että Fotokaupan ja Stockmannin hankinnat yhteensä n. 850 Eurooo.
Tosiaan kaikki samasta paikasta ja heti mukaan (paitsi Oulun Stockmannilla kävin Lappiin mennessä).
"innokas vanhus"
sanotaan, että Fotokaupan ja Stockmannin hankinnat yhteensä n. 850 Eurooo.
Tosiaan kaikki samasta paikasta ja heti mukaan (paitsi Oulun Stockmannilla kävin Lappiin mennessä).
"innokas vanhus"
-
Juu ihan vertailun vuoksi kyselin..
Mulle kamera on tullut maksamaan jokusen alta 700 euroa, sisältäen kameran (ei suom.kielistä manuaalia); adapteririnkulan (Raynox), UV-filtterin (myös Raynox), Lowepro:n laukun, yksi akkukerta ja 256 Mt:n Kingstonin CF-muisti.
Kaikki tilasin netin kautta, mutta olin yllättynyt siitä miten nopeasti tavarat tuli:
Kamera ja muisikortti tilaukseen torstaina -> tulivat maanantaina
Muut kilkkeet tilaukseen perjantaina -> tulivat tiistaina.
Mulle kamera on tullut maksamaan jokusen alta 700 euroa, sisältäen kameran (ei suom.kielistä manuaalia); adapteririnkulan (Raynox), UV-filtterin (myös Raynox), Lowepro:n laukun, yksi akkukerta ja 256 Mt:n Kingstonin CF-muisti.
Kaikki tilasin netin kautta, mutta olin yllättynyt siitä miten nopeasti tavarat tuli:
Kamera ja muisikortti tilaukseen torstaina -> tulivat maanantaina
Muut kilkkeet tilaukseen perjantaina -> tulivat tiistaina.
-
MytY:lle ja muille tiedoksi:
On ihan sama mistä EU:n alueelta hankkii kameran (on se ostettu netistä tai paikallisesta fotoliikkeestä) niin huollon pitää pelata ihan normaalisti. Samoin takuu on voimassa, kunhan olet hankkinut kameran samasta maanosasta, missä itse asut.
Huolto voi ensin nikotella ja vedota ties mihin kustanusseikkoihin. Mutta kun pitää linjansa, niin ei heillä ole muuta vaihtoehtoa kuin suostua ja korjata kamera. (Nimimerkki: Kokemusta on!)
Tietysti jos olette unohtaneet että olemme EU:n jäsen ja haluatte tukea paikallista/kotimaista riistohintaa pitävää kamerakauppaa niin ostakaa vaan sieltä ja jos vielä myyjän hymy kaupan vahvistuttua on teille tärkeää niin siitä vaan. Hinnat vain valitettavasti ovat vähintään 20-30 % korkeammat
Hyväntekäväisyyttä voi harastaa kyllä parempiinkin kohteisiin!
On ihan sama mistä EU:n alueelta hankkii kameran (on se ostettu netistä tai paikallisesta fotoliikkeestä) niin huollon pitää pelata ihan normaalisti. Samoin takuu on voimassa, kunhan olet hankkinut kameran samasta maanosasta, missä itse asut.
Huolto voi ensin nikotella ja vedota ties mihin kustanusseikkoihin. Mutta kun pitää linjansa, niin ei heillä ole muuta vaihtoehtoa kuin suostua ja korjata kamera. (Nimimerkki: Kokemusta on!)
Tietysti jos olette unohtaneet että olemme EU:n jäsen ja haluatte tukea paikallista/kotimaista riistohintaa pitävää kamerakauppaa niin ostakaa vaan sieltä ja jos vielä myyjän hymy kaupan vahvistuttua on teille tärkeää niin siitä vaan. Hinnat vain valitettavasti ovat vähintään 20-30 % korkeammat
Hyväntekäväisyyttä voi harastaa kyllä parempiinkin kohteisiin!
-
... pikku jatko
Leikkosen kaa olen paljolti samaa mieltä
mutta kuten mm. kerroin
JOS olisin ostanut nuo kaikki netistä yhdestä "kaupasta", niin ?
- Euroja EHKÄ olisi säästynyt 10 ? tai sit ei
- olisin ootellut ..., jopa viikkoja.
- JOS olisin hankkinut kaikki aina halvimmasta "nettikaupasta", niin niitä lähetyskuluja ja ... ...
- taas ainakin odottelua, "säästö"??!!??
- Ja entäs sitten jos tulee jotain, minne laitetaan huoltoon!?
- Seuraavaan kortteliin vai paketoidaanko ja lähetetään "jonnekin"!?
- Saadaanko siksi aikaa tilalle mitään, ... ...?
- Vaivattomuudesta, joustavuudesta, palvelusta, yms. 10 ? ei ole paljon!!
Olet oikeassa, takuu pelattava MUTTA jos ostat ulkomailta / netistä, saatko esim. paikallisesta liikkeestä siksi aikaa tilalle toista kameraa!? Antavatkohan sitä ees kaikki liikkeetkään?
Ja hinnathan muuttuu koko ajan, nyt jo aika mukava tarjous Stockmannilla Canonista ison kortin kaa!
Hintojen vertailussa OTETTAVA HUOMIOON, että vertaillaan TÄYSIN samoja paketteja, laitteita, lisukkeita, ... ... ja lisättävä posti- ym. toimituskulut!!
En väitä etteikö voisi tulla edullisemmaksi mutta sain monien miettimisaten jälkeen käsityksen, että ei se hintaero niin kauhee olisi ja SAIN KAMERAN SAMANA PÄIVÄNÄ, en halunnut odotella päiviä/viikkoja ja tarvittaessa voin mennä liikkeeseen juttelemaan vaikka "vinkkejä ja ohjeita ja ... ..."!! Olen siis valmis hiukan maksamaan palvelusta, turvasta, ... ... kun en ehdi jatkuvasti esim. näillä sivuilla kysellä asioista!
Myönnettäköön, että ehkä en vielä "uskalla vinguttaa Visaa" netissä!?!
Kuten sanoin
"yx tykkää tytöstä, toinen tytön äitistä" ja ehkä jokaine aattelee, että minä oon saanu halavimmalla - kameran!
;-))
PS.
Riistohinnnoista sen verran, että aika kova hinta 15 euroo "suomiohjeista"!
Jossain sen sai erillisena, jossain ei ollenkaan!
"Suomi-ohje" voi olla lapsille (aikuisillekin) joskus tärkeä!!
näppäilemisiin
"vannokas inhus" ja 13 v kamu
Leikkosen kaa olen paljolti samaa mieltä
mutta kuten mm. kerroin
JOS olisin ostanut nuo kaikki netistä yhdestä "kaupasta", niin ?
- Euroja EHKÄ olisi säästynyt 10 ? tai sit ei
- olisin ootellut ..., jopa viikkoja.
- JOS olisin hankkinut kaikki aina halvimmasta "nettikaupasta", niin niitä lähetyskuluja ja ... ...
- taas ainakin odottelua, "säästö"??!!??
- Ja entäs sitten jos tulee jotain, minne laitetaan huoltoon!?
- Seuraavaan kortteliin vai paketoidaanko ja lähetetään "jonnekin"!?
- Saadaanko siksi aikaa tilalle mitään, ... ...?
- Vaivattomuudesta, joustavuudesta, palvelusta, yms. 10 ? ei ole paljon!!
Olet oikeassa, takuu pelattava MUTTA jos ostat ulkomailta / netistä, saatko esim. paikallisesta liikkeestä siksi aikaa tilalle toista kameraa!? Antavatkohan sitä ees kaikki liikkeetkään?
Ja hinnathan muuttuu koko ajan, nyt jo aika mukava tarjous Stockmannilla Canonista ison kortin kaa!
Hintojen vertailussa OTETTAVA HUOMIOON, että vertaillaan TÄYSIN samoja paketteja, laitteita, lisukkeita, ... ... ja lisättävä posti- ym. toimituskulut!!
En väitä etteikö voisi tulla edullisemmaksi mutta sain monien miettimisaten jälkeen käsityksen, että ei se hintaero niin kauhee olisi ja SAIN KAMERAN SAMANA PÄIVÄNÄ, en halunnut odotella päiviä/viikkoja ja tarvittaessa voin mennä liikkeeseen juttelemaan vaikka "vinkkejä ja ohjeita ja ... ..."!! Olen siis valmis hiukan maksamaan palvelusta, turvasta, ... ... kun en ehdi jatkuvasti esim. näillä sivuilla kysellä asioista!
Myönnettäköön, että ehkä en vielä "uskalla vinguttaa Visaa" netissä!?!
Kuten sanoin
"yx tykkää tytöstä, toinen tytön äitistä" ja ehkä jokaine aattelee, että minä oon saanu halavimmalla - kameran!
;-))
PS.
Riistohinnnoista sen verran, että aika kova hinta 15 euroo "suomiohjeista"!
Jossain sen sai erillisena, jossain ei ollenkaan!
"Suomi-ohje" voi olla lapsille (aikuisillekin) joskus tärkeä!!
näppäilemisiin
"vannokas inhus" ja 13 v kamu