posti- ja toimituskulut Keski-Euroopasta tilatessa

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Tytti

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Tilasitko siis tuolta Camera-Discountista? Mä en ole saanut muuta viestiä kuin tilausvahvistuksen. Mutta odotellaan. :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jackal

Re: Camera-discountin toimitus hidasta

Viesti Kirjoittaja Jackal »

miikateo kirjoitti:Kävin tosiaan tänään kattomassa mbnetin hintavertailua. Verkkokauppa.com oli alentanut hintaansa vajaalla 80 eurolla aikaisempaan nähden. Siis kohta aletaan lähestymään rajaa, et kannattaako yleensäkään nähdä Saksan maalle niin paljon vaivaa - jos suomalaisen manuaalin kans vehje on melkein saman hintainen kuin Suomesta ostettaessa.
Verkkokauppa.comista ostettaessa taitaa kameran mukana tulla vain saksankielinen manuaali ja lisukkeeksi jonkinlainen suomenkielinen pikaohje.
miikateo

Viesti Kirjoittaja miikateo »

Vai niin käy verkkokaupasta tilatessa.
Hyvä tietää!

Joo tilasin camera-discountista. Kirjoitin englanniksi ensin, mutta vastauksen sain vasta kirjoittaessani saksaksi. Odotus palkitaan!

-Miika-
pertila

amazon.de

Viesti Kirjoittaja pertila »

Onkos kukaan tilannut kameraa saksan amazonista (www.amazon.de)? Katselin vähän Minoltan dimage S414 hintoja ja tuolla oli halvin (399). Minkähän kokoiset postikulut niillä on? Toisaalta Helsingistä saa kameran hintaan 450, joten aika pieneksi hintaero taitaa jäädä tämän kameran suhteen.
Tytti

miikateo, ilmoittele kunhan kamera tulee. Mä laitoin mun surkean saksan kielen saattelemana viestiä tuonne, muttei ainakaan vielä ole vastausta tullut. Aloin vaan miettimään, että ymmärsinkö väärin tilatessani sen että kameraa ei ollutkaan heti lähetettävissä. No odottelen vielä pari viikkoa. *huoh*
karde

Viesti Kirjoittaja karde »

Jos on ongelmia saksankielen kanssa, niin itse kääntelin noita tekstejä englanniksi seuraavalla kääntäjällä ja hyvin sain kaikista asioista lopulta selvyyden, eli:

http://dictionary.reference.com/translate/text.html

Laitoinpa pari englanti-saksa käännösmailia liikkeeseen ja tuokin toimi joten kuten :)
Tytti

Pitkä odotus palkittiin ja tänään napsahti lappu luukusta, että kamera on postista noudettavissa. Olivat laskettaneet hintaakin sen mukaiseksi, mitä oli kameran heiltä lähtiessä. Tilausta tehdessäni kameran hinta oli nimittäin enemmän. Nyt vain opettelemaan uuden kameran saloja. :)
Rouva_X

Viesti Kirjoittaja Rouva_X »

Tytti - onneksi se kamerasi sitten lopultakin tuli ja vieläpä mukavalla hintaa :) Hieman jo herpaannutti, kun ylistin tällä palstalla tuota firmaa maasta taivaaseen ja sitten heti seuraavana päivänä alkoikin tilaukset takuta... no, loppu hyvin, kaikki hyvin, ja hyviä kuvailuhetkiä uudella G3:lla !
o-Tosi

Viesti Kirjoittaja o-Tosi »

Jep, luotetaan nyt ihmisten suosittelemaan kameraliikeeseen (camera-discount). Eli powershot s45 lähti tulemaan, vieläpä oudon halpaan hintaan (439,5€ + tietenkin postituskulut), loppusumman ollessa 481€ sisältäen vakuutuksen postitukseen. Katsotaan miten käy ;)

Ps. älkää ottako stressiä että ihmiset tilaavat teidän suosittelemista kaupoista kameroita :)
Piese

Viesti Kirjoittaja Piese »

camera discountista, tilasin s45 viikko sitten keskiviikkona ja kamera tuli eilen mulle käteen. tuli vain kyllä tilausvahvistus, mutta yhtään kurssia saksaa en oo lukenu ja se tilauskin oli jo tuskan takana :P niin en sitten jaksanu lähetellä enempää sinne viestejä, nopeesti tuli, nopeammin kun mutsin hoppyhalli ostokset jotka oltiin tilattu päivää enemmin :)
o-Tosi

Hmm, toivottavasti heidän hyvä toimitusnopeutensa pysyy korkealla, pääsisi itsekkin sitten ottamaan kuvia. ;) Kuullostaa ainakin lupaavalta. Mites, oliko sinulla hinta sitten yhteensä paljonkin postista noudettaessa?
miikateo

Viesti Kirjoittaja miikateo »

Keskiviikkona napsahti postista minullekin G3:n saapumisilmoitus. Tänään sitten vaan akku lataukseen ja kamera tulille. Tilauksesta saapumisilmoitukseen kesti kolme viikkoa. Camera-discount on luotettava edelleen, mutta toimitusnopeus ei minun kohdalla ollut kehuttava(3 viikkoa). Olivat laskeneet hintaa alkuperäisestä, joten siitä pisteet heille!

-Miika-
o-Tosi

Noniin, nyt minäkin olen uuden digikameran(s45) onnellinen omistaja, toimi muuten todella hyvin tuo camera-discount, reilu viikko meni tilauksesta ja kaikki oli mukana ja kamera toimii! ;) Kiitoksia kaikille vihjeistä ja kokemuksista kyseisen kaupan kohdalla.
sammy

S50 saksasta (ny-camera)

Viesti Kirjoittaja sammy »

Hei!

Eli tänään saapui Canon S50, hinta ny-camerassa 534€, postipaketissa kaikki yhteensä 565€ joten 31€(!) tuli lisäkustannuksia! Kuitenkin ero Suomeen 80€ (verkkokaupan 645€).

Tilauksen tein viime viikon maanantaina, tavara lähti saksasta keskiviikkona ja saapui nyt tiistaina.

- Sammy
Kutri

Viesti Kirjoittaja Kutri »

Hmmm?

Mä tilasin itselleni G3:sen NYC:stä -- postikulujen kokonaishinnaksi tuli 37,70 euroa (sis. postituskulut, Saksan postiennakkomaksu ja Suomen postiennakkomaksu). Näin ollen G3 (saksankielisellä manuaalilla) + geneerinen 256 MB:n muistikortti (made by Delkin Devices -- "lifetime warranty" :D ) tuli kaikenkaikkiaan maksamaan 714,70 euroa (ilman postikuluja 677 euroa).

Halvin kaupastahakuhinta pelkälle kameralle oli Suomessa tilaushetkellä (pelkällä englanninkielisellä manuaalilla) 717 euroa ja geneeriselle 256 mb:n muistikortille 49 euroa, eli säästöä tuli about 51 euroa. Toimitusaika oli noin 12 päivää, tosin pääsin vasta tänään hakemaan kameran postista.

Saksankieli ei ole mikään ongelma, mutta kannattiko venata näin kauan? Makuasia, mutta mulla ei ollut mihinkään kiire. No vähän kyrsii kyllä, että kolme päivää sen jälkeen, kun kamera oli lähetenyt Suomeen, tuli tieto tosta G5:stä, mutta aina ei voi saada kaikkea... :D Eli suomeksi sanottuna: säästö se on pienikin säästö, varsinkin jos ei ole kova kiire. NY-Cameraa on haukuttu paljon, mutta ainakaan tällä kertaa en koe tulleeni petetyksi.

rakkaudella
Kutri
bluehead

G3 - http://www.technikdirekt.de

Viesti Kirjoittaja bluehead »

Tilasin Canon PowerShot G3:n http://www.technikdirekt.de verkkokaupasta 1.6.2003. Tänään kamera saapui postiin ja hinnaksi muodostui 256 MB Sandiskin CF-kortin kanssa 700,20 €.
- G3 + 256MB CF 676,00 €
- Postikulut 17,50 €
- Suomen postille 6,70 € postiennakkomaksun välittämisestä Saksaan.

Olen erittäin tyytyväinen kyseisen verkkokaupan toimintaan. Vastauksen englanninkielella lähettämiini tiedusteluihin sain nopeasti ja muutenkin palvelu pelasi mallikkaasti.

-bluehead-
Pietro

www.carstereocomponents.de

Viesti Kirjoittaja Pietro »

Saksalaisesta Carstereocomponentsilta tuli hankittua
Powershot A 70,hintaa kertyi 349€ +postikulut 22,99€
Vastaa Viestiin