Ixus 400 hinta & laatu

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
jansu75

Ixus 400 hinta & laatu

Viesti Kirjoittaja jansu75 »

Tervehdys,
olen ostamassa ensimmäistä digikameraa ja Ixus 400 yksi vahva ehdokas. tänään hesarissa tarjous hintaa n. €620, onko tämä "hyvä" hinta vai paljon siitä yleensä pyydetään kaupoissa?

olisiko jollain neuvoa jotain hyvää nettisitea jossa olisi kattavasti esillä eri kameroiden hintoja suomessa + testituloksia tyyliin TM testaa.

kiittäen.
Janne
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

1)
MBnetin Hintaseuranta on tämän alan Raamattu, siis
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/

- huono puoli siinä on, että mukana ovat vain sellaiset liikkeet, joilta ylipäätään löytyy netistä hinnasta, lisäksi hinnastokin pitää olla tietyn muotoinen

2)
Ei ole sattunut näiden vuosien aikana eteen digicamera.nettiä voittanutta, kun kyse on suomenkielisestä saitista :-)

Joudut siis ikävä kyllä edelleenkin käymään digicamera.netin sivuilla...
make11

Viesti Kirjoittaja make11 »

Katso Mikro PC 07/03 lehden digikameratesti. IXUS 400 pärjäsi hyvin.
B4349

Viesti Kirjoittaja B4349 »

Mattih, oletpa aika ketku ;) paitsi että näin aloittelijanakin kuin minä, olen tullut samaan lopputulokseen. Dpreviewiä on tullut myös aika tavalla tahkottua enklanniksi..
ss

Viesti Kirjoittaja ss »

kaveri osti ixuksen ja sai heti avatessaan silmille e18 virhekoodin ja kamera ei siis yrityksistä huolimatta toimi ollenkaan.
Nitrox

Viesti Kirjoittaja Nitrox »

mulla oli aivan sama vika omassa 400:ssa
timkopon

Viesti Kirjoittaja timkopon »

ss kirjoitti:e18 virhekoodin
Tuntuu että, tuota on enemmänkin liikkeellä, onkohan vika kameran softassa?
T:mo
Digit

ixus400

Viesti Kirjoittaja Digit »

Mulla ollu kuukaudenpäivät ixus400 ja on toiminut aivan loistavasti! kamera tilattu saksasta topfoto-online.de.
Viimeksi muokannut Digit, Touko 21, 2003 23 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmr

Viesti Kirjoittaja jmr »

timkopon kirjoitti:
Samaa vikaa on ollut A70:ssä, onneksi oma kamera on pelannut loistavasti (paitsi että objektiivin suojaksi liukuvat muoviliuskat eivät aina mene kiinni asti, tarttuvat siis johonkin kiinni, mutta seuraavalla kerralla taas sulkeutuu kunnolla)
Ostan Sony/Minoltaa...tarjoa yv:llä.
Ville Neva

Viesti Kirjoittaja Ville Neva »

jmr kirjoitti:
timkopon kirjoitti:
Samaa vikaa on ollut A70:ssä, onneksi oma kamera on pelannut loistavasti (paitsi että objektiivin suojaksi liukuvat muoviliuskat eivät aina mene kiinni asti, tarttuvat siis johonkin kiinni, mutta seuraavalla kerralla taas sulkeutuu kunnolla)
Ei saa pelotella ;)
Olen itsekin miettinyt A70 ostamista.. Jos tuo virhekoodi tulee, saahan takuullauuden kameran tai rahat takaisin..?
timkopon

Viesti Kirjoittaja timkopon »

timkopon kirjoitti:Tuntuu että, tuota on enemmänkin liikkeellä, onkohan vika kameran softassa?
jmr kirjoitti:Samaa vikaa on ollut A70:ssä, onneksi oma kamera on pelannut loistavasti (paitsi että objektiivin suojaksi liukuvat muoviliuskat eivät aina mene kiinni asti, tarttuvat siis johonkin kiinni, mutta seuraavalla kerralla taas sulkeutuu kunnolla)
Ville Neva kirjoitti:Ei saa pelotella ;)
Olen itsekin miettinyt A70 ostamista.. Jos tuo virhekoodi tulee, saahan takuullauuden kameran tai rahat takaisin..?
No jos kohdalle sattuu, niin takuu auttaa, säälivain, kun huolto kestää joskus kauan. Vakavemmissa vioissa voi ehkä saada uuden kameran, mutta yleensä ne menee takuuseen.
T:mo
Tuhka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuhka »

Edit: Heh, aiheesta olikin jo oma topic
jmr

Viesti Kirjoittaja jmr »

Ville Neva kirjoitti:suojaksi liukuvat muoviliuskat eivät aina mene kiinni asti, tarttuvat siis johonkin kiinni, mutta seuraavalla kerralla taas sulkeutuu kunnolla)
Ei saa pelotella ;)
Vika esiintyi 2 kertaa ja meni nyt ohi, suojuksena toimivat muoviliuskat ovat leikattu ehkä epätarkasti jolloin tarttuvat kiinni ja kun sormella koskee niin suojus räpsähtää kiinni. Mitään virhekoodeja en ole saanut.

Hyvä kamera muuten. Painoa on akkuineen ehkä vähän liikaa ja kamera saisi olla ohuempi, mutta toisaalta hyviä kuvia sillä saa. Näyttö on hieman pieni ja optinen zoom saisi olla pidempi. 5 cm makrokuvausominaisuus on näppärä. 1800 mAh AA-sormiakut (4 kpl) kestävät pidempään kuin olisi tarve (useampaan kertaan 128 MB:n kortti täyteen) ja toinen satsi akkuja on aina varalla. Suosittelen ostamaan isomman muistikortin kuin 128 MB.
Ostan Sony/Minoltaa...tarjoa yv:llä.
jhalso

E18

Viesti Kirjoittaja jhalso »

Jep, ilmottaudun myös mukaan E18-kerhoon. Voi olla että se on johonkin hieman muksahtanut mutta melestäni jos kamera on taskukamera,vaikka sitten kuinka hieno, sen pitäisi kestää jonkun verran elämää. Jos ei kestä niin vika on valmistajan.
Vastaa Viestiin