Millaista ulkoista salamaa suosittelisitte Sony DSC-F717-kameralle?
Sonyn oma HVL-F 1000 maksaa esim. technidirektillä 164e. Onko muilla valmistajilla kenties tarjota parempaa salamaa suunnilleen samassa hintaluokassa?
Mikä ulkoinen salama F717-kameralle?
-
Käytä hyvää...
Itse ostin salamakenkään synkkakaapelin adapterin, ja olen laukonut eri näköisillä ja kokoisilla nuijasalamoilla. Hyvää jälkeä on tehnyt mm. wanhalla Metzillä ja jollain ikiaikaisella Airamilla.
Kun tuon 717+Sonyn salama -yhdistelmän äly on mitä on, niin käytä rahasi mahdollisimman hyvään "tyhmään" salamaan, jossa on sopivasti käsisäätöjä.
- Harri
Kun tuon 717+Sonyn salama -yhdistelmän äly on mitä on, niin käytä rahasi mahdollisimman hyvään "tyhmään" salamaan, jossa on sopivasti käsisäätöjä.
- Harri
-
Re: Käytä hyvää...
Onko kokemuksia Sonyn omasta salamasta?koponen kirjoitti:
- Harri
327+PG
-
- Viesti:
Re: Käytä hyvää...
No itsellä on F717 ja tuollainen salama, ollut jo siitä asti kun omistin F505V:n. Kuten monista arvosteluista on saanut lukea, niin kyllä tuo automaattiasetuksilla tuppaa hieman ylivalottamaan tämän kameran kanssa.tpl2 kirjoitti:Onko kokemuksia Sonyn omasta salamasta?
Itse olen kuvannut lähes aina manuaaliasetuksilla kun olen käyttänyt tuota salamaa, "pelaamistahan" siinä sitten on. Ihan ok tuloksia sillä on kyllä sitten muuten tullut...
Olikos Sonylta tulossa jossain vaiheessa seuraaja tuolle? En tiedä olenko nähnyt unta mutta mielestäni näin jossain kuvankin tuollaisen "prototyypistä", näytti jo ihan oikealta ulkoiselta salamalta kaikkine hanikoineen :) Nimenä mainittiin mielikuvituksellisesti HVL-F2000.
- Hans
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti: