miksiköhän kuvien siirto on alkanut hankaloitua kortinlukijasta iphotoon - kun laitan lukijan kiinni koneeseen, niin se lataa pikkukuvat ja sitte klikkaan kuvien tuonnin, niin ilmestyy ikoni, jossa sanotaan - Kohteen "IMG 09xx.jpeg" taltiota ei löydy. Syötä levy tai muodosta yhteys palvelutaltioon ja odota, että se tulee näkyviin työpöydälle, ja yritä uudelleen. - vaihtoehtona sitte "kumoa", "etsi valokuva..." tai "ok"
kuvat saa kyllä kirjastoon klikkaamalla joka kuvan kohdalla "kumoa" ruutua - joskus se kyllä tuo muutaman tai jopa muutaman kymmentä kuvaa välistä ok, mutta sitten taas klikkaillaan - on aika ikävä ladata 500 kuvaa kerralla näin
ongelma alkoi aikoja sitten siten, että joutui vain muutaman kerran klikkaamaan kortin tyhjennyksen aikana ja se on nyt pahentunut, että joskus joutuu jopa kaikki kuvat kumoamaan saadakseen ne ladattua kirjastoon
tarkennuksena, että on 3 samanmerkkistä, mutta eri mallista runkoa kuvauskäytössä, ja joiden kuvalaskureille ei ole tehty muutoksia
kone on macbook pro ja olen kokeillut kahdella erilaisella lukijalla, jotka ovat joskus toimineet kunnolla ja varmaan toimivat nytkin, mutta joku mättää
os x on 10.5.7 ja iphoto on 7.1.5 (378)
mulla on kuvia myös ulkoisilla kiintolevyillä, joita käytän harvemmin
auttakee - please
iphoto ropleema
-
Olen huomannut tuon saman ongelman iPhoton kanssa ettei kaikki kuvat lataudu. Olen lopettanut kokonaan iPhoton käyttämisen kuvien lataamiseen. Käytän Aperturea ja se ei ole lopettanut yhteistoimintaa. Käsitykseni mukaan yksi vaihtoehto olisi siirtää ne kuvat manuaalisesti kovalevylle, ja sen jälkeen hakea ne iPhotoon.
Ei tästä nyt apua ollut.
Ei tästä nyt apua ollut.