Kolmen telen ongelma
-
Kolmen telen ongelma
Olisi tarvetta hankkia edullinen tele laajiksen kaveriksi, mutta valinnan vaikeus tuottaa ongelmia.
Vaihtoehtoina olisivat:
Sigma Lens 55-200mm F/4-5.6 DC for Digital SLR
Sigma DL II 4,0-5,6/70-300 Super C/AF
Tamron LD 4,0-5,6/70-300 M C/AF
Yllättävän huonosti olen löytänyt kommentteja kyseisitä linsseistä. Tai sitten en ole osannut vain etsiä...
Vaihtoehtoina olisivat:
Yllättävän huonosti olen löytänyt kommentteja kyseisitä linsseistä. Tai sitten en ole osannut vain etsiä...
-
-
Re: Kolmen telen ongelma
Miten olisi tämmöinen?Tuhto kirjoitti:Olisi tarvetta hankkia edullinen tele laajiksen kaveriksi, mutta valinnan vaikeus tuottaa ongelmia.
Vaihtoehtoina olisivat:
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=7680
http://cat.teho.net/software/telefoto/s ... l?nro=2683
-
Sehän se on köyhän ei kannata ostaa pa..kaa niitä on nuo myydään palstat täynnä ja omat hyllynreunat.fangio kirjoitti:Älä osta kumpaakaan, vaan joku vähän laadukkaampi käytettynä. Jos rahaa meinaat säästää, niin mieti sitäkin, että mitä meinaat saada noista putkista, jos meinaat myydä. Tilanne on vähän toinen jos ostat vaikka sen 70-200 4.0 -putken.
Ennen vaikka säästää pidemmän aikaa ja ostaa vasta sitten.
-
Tällaisena "digiaikana" ne omat kuvat joutuu helposti suoraan vertailuun omalla tietokoneen näytöllä. Silloin on vaikea valehdella itselleen että nämä minun kuvat on ihan hyviä. Kun tätä rimpuilua kestää jonkin aikaa päädyt, jos kuvausta jatkat, päädyt kuitenkin siihen, että tämä halpa suttuputki on myytävä. Kuka sen ostaa kun niitä on myyntipalstat täynnä? Tämä ei mitenkään ole se halvin tie.Tuhto kirjoitti:Onko terävyys ja valovoimaisuus suurimpina ongelmina noissa halvimmissa; ts. onko noiden kuvat jo täysin softeja?
Tekisi mieli nähdä joitain testikuvia kyseisillä tai vastaavilla putkilla otettuina...
Voit säästää ostamalla sen edullisen laatuputken, jossa terävyys ja väritoisto on huippulaatua. Tingit valovoimasta ja IS:n puutteesta mutta kaikkea ei voi saada pikkurahalla. Vastineeksi saat kevyen optiikan joka tulee otettua useammin reppuun mukaan.
Mutta varo kun ostat ensimmäisen L-putken niin paluuta ei ole!
-
Tuo on totta. Minulle se yksi punainen konsonantti on tarkoittanut sitä, että hyvä jos on rahaa päivittäiseen elämiseen. Se punainen rengas aiheuttaa niin vaikean riippuvuuden, että se on tehnyt minusta jo ihan täyden rappio-älläholistin! ;Dkohan kirjoitti:Mutta varo kun ostat ensimmäisen L-putken niin paluuta ei ole!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
Onko Canon 80-200 mm F/4.5-5.6 jtietoisesti karsittu vai jäänyt epähuomiossa pois? Sitähän jotkut, esim. (1),(2) pitävät varsin hyvänä hintaisekseen. Käytettyjä on ainakin aiemmin ollut aika helppo löytää - hinta n. 100 euroa +/- jotain.Tuhto kirjoitti:Nyt on kaksi putkea jäljellä vaihtoehtoina.
Sigman AF 100-300mm F4,5-6,7 DL
ja
Tamronin AF 80-210 mm F/4.5-5.6
Onko mitään mielipiteitä..?
ArB
-
Pistin osoitteeseen http://www.cs.helsinki.fi/u/jjuva/putket/ ihan muutaman kuvan, jotka on otettu Sigma 70-300/4.0-5.6 Macro APO Super II - putkella. Suoraan kamerasta ilman käsittelyjä.Tuhto kirjoitti:Tekisi mieli nähdä joitain testikuvia kyseisillä tai vastaavilla putkilla otettuina...
Noi on otettu ihan räpsymielellä viikonlopun pihlajasaaren reissulla stadissa. Huomaahan noista heti, että terävyys on aika nollaluokkaa, tai sitten mulla on toi putki maanantaikappale. En usko, että tarkennusvirheestä on kysymys, koska kaikki kuvat ovat samanlaisia. Mulla ainakin kyseinen putki korvaantuu heti rahatilanteen parantuessa joko EF 70-200/4L tai Sigma 70-200/2.8 + 2.0 TC:llä..
Siinä on myös yksi näpsäisykuva tamronilla.
-
Oli kunnes löysin kyseisen putken kaupasta käytettynä 75 eurolla. Nyt sitten seuraavaksi täydentämään kittiä jonkinlaisella salamalla : )arb kirjoitti:Onko Canon 80-200 mm F/4.5-5.6 jtietoisesti karsittu vai jäänyt epähuomiossa pois? Sitähän jotkut, esim. (1),(2) pitävät varsin hyvänä hintaisekseen. Käytettyjä on ainakin aiemmin ollut aika helppo löytää - hinta n. 100 euroa +/- jotain.Tuhto kirjoitti:Nyt on kaksi putkea jäljellä vaihtoehtoina.
Sigman AF 100-300mm F4,5-6,7 DL
ja
Tamronin AF 80-210 mm F/4.5-5.6
Onko mitään mielipiteitä..?
ArB
-
Dod di. Heli rupes lyyti kuvaamaan.Tuhto kirjoitti: Oli kunnes löysin kyseisen putken kaupasta käytettynä 75 eurolla. Nyt sitten seuraavaksi täydentämään kittiä jonkinlaisella salamalla : )
Ja kohta kun huomaat, että kaikki mu paitsi kuvaaminen on turhaa, huomaat, että sinulla onkin varaa ostaa yhtä ja toista.
Mikäs kamera sulla olikaan? Jos ja kun kamerasta saa säätää salaman tehoa, niin sillä omallakin salamalla tekee jotain, kun sitä opettelee käyttämän, eikä vaan räiski automatiikalla.
Hirveän halpoja käypiä salamia ei taida hurjasti olla liikkella - tai sitten minä en vaan tunne niitä - mutta esin Sigman 500 Super -malli on erittäin pätevä, vaikka ei älyttömän kallis.
-
Kyllähän minä olen kuvannut jo kymmenisen vuotta ja opiskelenkin alaa (elävällä kuvalla tosin) kolmatta vuotta. DigiSLR-kameraan siirryin nyt viimein kun 300D tipahti postiluukusta.fangio kirjoitti:Dod di. Heli rupes lyyti kuvaamaan.Tuhto kirjoitti: Oli kunnes löysin kyseisen putken kaupasta käytettynä 75 eurolla. Nyt sitten seuraavaksi täydentämään kittiä jonkinlaisella salamalla : )
Ja kohta kun huomaat, että kaikki mu paitsi kuvaaminen on turhaa, huomaat, että sinulla onkin varaa ostaa yhtä ja toista.
Mikäs kamera sulla olikaan? Jos ja kun kamerasta saa säätää salaman tehoa, niin sillä omallakin salamalla tekee jotain, kun sitä opettelee käyttämän, eikä vaan räiski automatiikalla.
Hirveän halpoja käypiä salamia ei taida hurjasti olla liikkella - tai sitten minä en vaan tunne niitä - mutta esin Sigman 500 Super -malli on erittäin pätevä, vaikka ei älyttömän kallis.
Ongelmana on tämä opiskelijan budjetti. Tavoitteena on hankkia hintalaatusuhteessa kohtalaiset peruskamat taas kasaan, jotta pääsee jatkamaan pysähtyneiden kuvien ottamista.
Sigman 500 Super- mallia olen juuri katsellutkin. Huomenna matka käy viroon, josta yritän tinkiä itselleni moisen repun kanssa kotiintuliaisiksi. Jos ei onnaa niin sitten technikdirektiltä.
:)