Vika 450D:n päävalintakiekossa?

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
sarai

Vika 450D:n päävalintakiekossa?

Viesti Kirjoittaja sarai »

Tänään ruvetessani kuvaamaan, päävalintakiekko ei toimi. Tv-asennossa ei valotusaika muutu. Av-asennossa ei pysty muuttamaan aukkoa. Eilen kaikki toimi niin kuin pitää.

Mitä nyt teen? Huoltoonko? Vai voinko jotain tehdä itse? Takuu on voimassa, kameran ostin viime lokakuussa.
Viimeksi muokannut sarai, Kesä 07, 2009 14 : 55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Re: Vika 450D:n päävalintakiekossa?

Viesti Kirjoittaja kohan »

sarai kirjoitti:Tänään ruvetessani kuvaamaan, päävalintakiekko ei toimi. Tv-asennossa ei valotusaika muutu. Av-asennossa ei pysty muuttamaan aukkoa. Eilen kaikki toimi niin kuin pitää.

Mitä nyt teen? Huoltoonko? Vai voinko jotain tehdä itse? Takuu on voimassa, kameran ostin viime lokakuussa.
Siirrä virtakytkin pois keskiasennosta.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
sarai

Virtakytkin on ON.

No höh! Vaihdoin objektiin. Nyt toimii.

Kumma juttu. Osaako joku selittää.
Jekku86

Viesti Kirjoittaja Jekku86 »

sarai kirjoitti:Virtakytkin on ON.

No höh! Vaihdoin objektiin. Nyt toimii.

Kumma juttu. Osaako joku selittää.
Ettei olis likaa objektiivin kontaktinastoissa, joka aiheuttaa Av-tilan toimimattomuuden?
Your everyday tourist
---------------------------------------------------
All rights reversed?
Muuta
sarai

Kiitos, niin kai sitten. Kumma kun vika ilmeni siten, etten ollut vaihtanut objektiivia. Edellisenä päivänä toimi, sitten vaan seuraavana ei. Pääasia ettei kameran kiekossa ole vikaa.
viltawa

Viesti Kirjoittaja viltawa »

Valitettavasti nykypelit on niin tietokoneita, että ne on mahdollista saada softatilttiin, kun sopivasti vaihtaa virrat päällä asetuksia JA rautaa. Itse olen saanut nykyään kakkosrunkona olevan 350D:n muistaakseni kolme kertaa akkuirroitusjumiin vaihtamalla lasia M-moodissa, siten että rungossa, salamassa ja kahvassa oli kaikissa virrat päällä, olisikohan FEC-menukin ollut auki.

Eli kun joku jumittaa, virrat pois kaikista ja sitten päälle järjestyksessä runko, kahva, salama.
Lepotila

Viesti Kirjoittaja Lepotila »

Mulla tais kerran käydä tuo sama juttu 45D:ssä. Akku irti ja takas ja taas toimi.
sarai

Voi kurjuus!

Eilen kuvailin kaikessa rauhassa ulkona sateen jälkeen. Yli pari tuntia kuvasin. Sitten huomasin, että Av-asennossa aukko ei muuttunut 9:stä miksikään. Ei auttanut nuo edellä kerrotut konstit. Ajattelin, että toimisi tänään yölevon jälkeen, mutta turha toivo.

Mitä mä nyt teen?
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

Vie takuukorjaukseen kun sitä takuuta vielä on jäljellä, turha on alkaa vikojen kanssa elämään vaikka välillä saisi hetkellisesti korjattuakkin.
sarai

Kiitos neuvosta!

Luin Jas Tekniikan ohjeita. Irrotin akkukahvan, kun ajattelin, ettei sitä tarvitse viedä huoltoon. Mikähän ajatusvirhe sekin oli :) No, pistinkin kahvan kiinni uudelleen ja kokeilin. Nytpä taas toimii.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

sarai kirjoitti:Kiitos neuvosta!

Luin Jas Tekniikan ohjeita. Irrotin akkukahvan, kun ajattelin, ettei sitä tarvitse viedä huoltoon. Mikähän ajatusvirhe sekin oli :) No, pistinkin kahvan kiinni uudelleen ja kokeilin. Nytpä taas toimii.
Ota akkukahva kokonaan pois ja kuvaa jonkin aikaa ilman. Saattaa olla että akkukahva tai liitos on viallinen.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

Ja jos se akkukahva on vähän löysällä niin se saattaa tuoda ongelmia, eli kannattaa kokeilla vääntä se ruuvi kunnolla kiinni että varmasti kontaktit nappaa. Itsellä aina välillä akkukahva hieman löystyy 40-D:ssä niin heti on kamera pimee.
sarai

Mulla ei ole koko kamera pimennyt, vain päävalintakiekko ei toimi. Kuvia pystyy ottamaan.
ridge

Viesti Kirjoittaja ridge »

sarai kirjoitti:Luin Jas Tekniikan ohjeita. Irrotin akkukahvan, kun ajattelin, ettei sitä tarvitse viedä huoltoon. Mikähän ajatusvirhe sekin oli :) No, pistinkin kahvan kiinni uudelleen ja kokeilin. Nytpä taas toimii.
Joskus talvella on minullakin käynyt noin 350D:n kanssa. Asia on korjaantunut itsestään, on ehkä liittynyt kameran lämpeämiseen. Onneksi akkukahvan kiekko on toiminut, kokeilitko sitä?
sarai

Enpä tainnut kokeilla.
Nyt olen ottanut akkukahvan pois. Täytyypä pistää taas paikoilleen.
Vastaa Viestiin