Google checkout
-
- Viestit: 508
- Liittynyt: Maalis 19, 2004 11 : 34
- Paikkakunta: Espoo
Google checkout
Jo muutaman vuoden Paypalia käyttäneenä ja siihen tykästyneenä törmäsin tänään ensimmäistä kertaa tällaiseen Google Checkout -palveluun. Pikaisella silmäyksellä kyseessä on suoraan Paypal:n tyylinen palvelu, jonka kautta voit luottokortilta maksaa nettikaupoissa, vai olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
Onko joillakin tuosta kokemuksia? Onko uusikin juttu? toimiva? Hyödyt / haitat suhteessa Paypaliin?
www.mymemory.uk:sta yritin muistikorttia tilata ja heillä kyllä Paypal:n logo sivuillaan on, mutta en millään ilveellä saa valittua sitä maksuvaihtoehdoksi, vaan vaihtoehdoiksi tarjoaa Google checkoutia tai PROTX checkoutia.
Onko joillakin tuosta kokemuksia? Onko uusikin juttu? toimiva? Hyödyt / haitat suhteessa Paypaliin?
www.mymemory.uk:sta yritin muistikorttia tilata ja heillä kyllä Paypal:n logo sivuillaan on, mutta en millään ilveellä saa valittua sitä maksuvaihtoehdoksi, vaan vaihtoehdoiksi tarjoaa Google checkoutia tai PROTX checkoutia.
#EOS @ Ircnet - Canonistien oma kanava
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Tammi 06, 2009 13 : 29
Piti sitten ihan piruuttaan kokeilla kuinka tämä toimii..
Tilauksen kulku tähän mennessä.
Hyödyistä / haitoista ei mitään tietoo.
# 25 maalis
Teit tilauksen myyjälle ********* Ltd 25 maalis. Google Checkout on lähettänyt kopion tästä kuitista osoitteeseen ********@gmail.com
# 25 maalis
********* Ltd on saanut tilauksesi.
# 25 maalis
********* Ltd veloitti maksuvälineeltäsi VISA xxx-xxxx summan £ 584,52. Luottokorttitiliotteessasi lukee "GOOGLE ********** Ltd".
# 26 maalis
********* Ltd on lähettänyt tilauksesi.
Seuraa DHL -pakettia nro xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tilauksesi on lähetetty!
********* Ltd on lähettänyt tilauksesi. Onko sinulla kysyttävää?
Näyttäisi myyjän "FREE Worldwide delivery in 7 working days"
+"Google checkout" toimivan.
Nyt vain odotellaan...
Tilauksen kulku tähän mennessä.
Hyödyistä / haitoista ei mitään tietoo.
# 25 maalis
Teit tilauksen myyjälle ********* Ltd 25 maalis. Google Checkout on lähettänyt kopion tästä kuitista osoitteeseen ********@gmail.com
# 25 maalis
********* Ltd on saanut tilauksesi.
# 25 maalis
********* Ltd veloitti maksuvälineeltäsi VISA xxx-xxxx summan £ 584,52. Luottokorttitiliotteessasi lukee "GOOGLE ********** Ltd".
# 26 maalis
********* Ltd on lähettänyt tilauksesi.
Seuraa DHL -pakettia nro xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tilauksesi on lähetetty!
********* Ltd on lähettänyt tilauksesi. Onko sinulla kysyttävää?
Näyttäisi myyjän "FREE Worldwide delivery in 7 working days"
+"Google checkout" toimivan.
Nyt vain odotellaan...
Viimeksi muokannut Jarmo_, Maalis 28, 2009 10 : 03. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Syys 30, 2007 17 : 52
-
- Viestit: 1449
- Liittynyt: Loka 09, 2007 11 : 41
Kymmeniä TNT:n, FedExin, DHL:n ja UPSin paketteja vastaanottaneena (ja lähettäneenä) ei kyllä kertaakaan ole jätetty mitään ovensuuhun jos minua ei olla tavoitettu, eli aina on tullut soitto etukäteen, kysytty milloin olen paikalla ja tuotu/haettu silloin. Sama pätee myös Itellan suorittamia kotiinkantoja esim. 21 - Jakelu Sovitusti -pakettien suhteen.
Jos noita paketteja joku oikeasti jättää siihen ovensuuhun, niin nappaa sen omaan talteen ja sen jälkeen laittaa ilmoituksen kuriirille ja kysyy lähetyksen toimitusaikataulua, jos alkavat inisemään, että ovat jo toimittaneet, niin pyytää kuittausta nähtäväkseen.
En kyllä edelleenkään voi uskoa, että kukaan noin tekee, Itellankin jakajat laittavat lapun näissä epäonnistuneissa luovutusyrityksissä toisen kerran jälkeen, että voi hakea lähetyksen lähimmästä postitoimipaikasta, ei sitä kukaan siihen ovensuuhun jätä, ellei lähettäjä sitä nimenomaan ole siihen pakettikorttiin kirjoittanut, että saa jättää, mutta pidän tätäkin tapaa kyllä ihmeellisenä, tosin varmaan jossain landella toimii.
Jos noita paketteja joku oikeasti jättää siihen ovensuuhun, niin nappaa sen omaan talteen ja sen jälkeen laittaa ilmoituksen kuriirille ja kysyy lähetyksen toimitusaikataulua, jos alkavat inisemään, että ovat jo toimittaneet, niin pyytää kuittausta nähtäväkseen.
En kyllä edelleenkään voi uskoa, että kukaan noin tekee, Itellankin jakajat laittavat lapun näissä epäonnistuneissa luovutusyrityksissä toisen kerran jälkeen, että voi hakea lähetyksen lähimmästä postitoimipaikasta, ei sitä kukaan siihen ovensuuhun jätä, ellei lähettäjä sitä nimenomaan ole siihen pakettikorttiin kirjoittanut, että saa jättää, mutta pidän tätäkin tapaa kyllä ihmeellisenä, tosin varmaan jossain landella toimii.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Tammi 06, 2009 13 : 29
-
- Viestit: 1449
- Liittynyt: Loka 09, 2007 11 : 41
Mitäköhän ne ois tehnyt jos ois ollut COD, eli Cash On Delivery (postiennakko) -lähetys? On kyllä outoa, että eivät soittaneet, ei tosiaan ole ainuttakaan kertaa, etteikö olisi soitettu. Kun sanoit, että paketti oli ulkona, niin puhutaan varmaan rivarista/omakotitalosta? Mitäköhän olisi käynyt kerrostaloasukille, jätetty paketti rappuun? :D
-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: Marras 28, 2008 5 : 49
- Paikkakunta: HELSINKI
- Viesti:
Tuhansia ja taas tuhansia DHL:n paketteja olen kuljettanut ja ei kyllä ikinä olisi tullut mieleen jättää mitään pakettia kenenkään oven taakse tai ilman kuittausta antaa pois,koska se olisi jo taloudellisesti typerää koska jos olisin joutunut paketin viemään takaisin DHL:n terminaaliin niin olisi siitä myös saanut korvauksen ja mikäli paketin olsi kuljettanut asiakkaalle uudestaan seuraavana päivänä niin siitä olisi myös saanut uuden korvauksen, tosin minun kuljettamat "paketit" oli hieman isokokoisempia (max. n. 30tn) ja niitä nyt kukaan ei olisi voinut viedäkkään vaikka ne olisi jättänyt oven taakse jos ne oven taakse olisi mahtunut.
Tiedän myös että DHL:n pakettiauto puolella ajojärjestelijät soittavat aamuisin asiakkaille ja sopivat kuljetusajankohdan ja mikäli asiakasta ei saada kiinni niin paketti jää terminaaliin. Mutta jos on käynyt niin että kuljetus on sovittu ja asiakas ei olekkaan paikalla niin ei sitä pakettia silti sinne saa jättää ja jos jättää niin kyllä se on kuljettajan moka ja kuski siitä on vastuussa.
Tiedän myös että DHL:n pakettiauto puolella ajojärjestelijät soittavat aamuisin asiakkaille ja sopivat kuljetusajankohdan ja mikäli asiakasta ei saada kiinni niin paketti jää terminaaliin. Mutta jos on käynyt niin että kuljetus on sovittu ja asiakas ei olekkaan paikalla niin ei sitä pakettia silti sinne saa jättää ja jos jättää niin kyllä se on kuljettajan moka ja kuski siitä on vastuussa.
http://www.timoniemi.fi/
En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Tammi 03, 2009 14 : 59
Lähetyksiin kannattaisi varmaan ottaa vakuutus sillä rahdinkuljettajan korvaus katoamistapauksissa esim. kameroissa ei riitä kattamaan tavaran arvoa ellei tilauksen yhteydessä ole erillistä vakuutusta. Kuittaamatta jätetty lähetys tulkitaan mielestäni kadonneeksi lähetykseksi ja tällöin esim. posti korvaa maksimissaan noin eur 57,-/paketti+ eur 6,5/kg ja lentoyhtiöt korvaavat noin eur 24,-/kg jos kadonneen tuotteen arvo ylittää nämä korvausrajat. Saattaa harmittaa jos kamerapaketti katoaa postilaatikolta.