Kuvien arkistoinnista

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
larus
Viesti:

Kuvien arkistoinnista

Viesti Kirjoittaja larus »

Olen päätynyt siihen, että kaikkein paras tapa arkistoida omat kuvansa on rakentaa kuvien ympärille oma tietokanta. Itse olen rakentanut tällaisen MS Accessilla. Kuvien tietojen lisääminen tietokantaan on helppoa, nopeaa ja vaivatonta ja haut kannasta ovat toimivia. Lisäksi tietokannasta saa tehtyä juuri sellaisen kun haluaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
gramdel
Viesti:

Re: Kuvien arkistoinnista

Viesti Kirjoittaja gramdel »

Mjoo. Itsekin tein näin. Saa keywordit, jne helposti nakuteltua ja kannasta hakeminen on helppoa. Vaivaahan tuossa on jos sen kunnolla tekee, mutta kerran tehtynä ei vaadi paljonkaan resursseja jatkossa. Backupien yms seuraaminen ja tuoreistaminen/päivittäminen on myös helppoa.

Itse en tehnyt M$Access tietokantaa, enkä sitä välttämättä muillekaan suosittelisi, vaan jotain paremmin dokumentoitua/avointa järjestelmää. Itse käytin MySQL:ää ja PHP:ta.

/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
larus
Viesti:

Re: Kuvien arkistoinnista

Viesti Kirjoittaja larus »

Itse en tehnyt M$Access tietokantaa, enkä sitä välttämättä muillekaan suosittelisi, vaan jotain paremmin dokumentoitua/avointa järjestelmää. Itse käytin MySQL:ää ja PHP:ta.
Jep, MySql+Php toimii mutta vaatii jo hiukan enemmän koodaamista ja Sql-osaamista kuin Accessin käyttö. Accessilla käyttöliittymä on helppo rakentaa eikä koodikieltä tarvitse tuntea. Toki jos osaamista ja innostusta riittää niin kannattaa siirtyä MySql:n ja Php:n käyttöön - kuvakanta on tällöin myös helppo laajentaa vaikka omien nettisivujen (kuvasivujen) pohjaksi.
Vastaa Viestiin