Micro-Nikkor 105/2.8 HongKong:ista - kokemuksia

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Scanmar

Micro-Nikkor 105/2.8 HongKong:ista - kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Scanmar »

Olin helmikuun alussa 3 päivää HK:ssa ja ajatus oli katsella myös objektiivien hintoja.Useassa liikkeessä TsimTsaTsui-MongKok akselilla tarjosivat NIKKOR AF-S VR 105/2.8G IFED MICRO:a hintaan
6100-6300HKd eli osapuilleen 650 euroa. Eräässä liikkeessä mikä ei ollut "official Nikon Dealer" tarjosivat putkea hintaan 4500HKD ja pienellä keskustelulla lupasivat putken 4100 HKD ja kertoivat sen olevan ainoa kappale. Lupasin palata seuraavana päivänänä uudestaan.Kun olin päässyt ovelle myyjä huusi että "last price" 3500 HKD.
En koskaan palannut kun hinta rupesi tuntumaan liian halvalta ja hinta laski suht reippaasti. Olikohan kyseessä piraatti? Oliko sen vuoksi "ainoa" kpl jotta ei voisi vertailla sarjanumeroita. Lupasivat kyllä laatikot ja takuulaput mukaan.
Hieman kyllä mietityttää / kaduttaa mutta joku viisas on sanonut että jos hinta on epäilyttävän halpa ollakseen totta niin se ei ole totta.Liike sijaitsi Nathan Road:in eteläpäässä 200m rannasta,itäpuolella.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

On ne aikamoisia velikultia. Mikään heidän puheessaan ei ole samalla lailla totta kuin mitä me olemme tottuneet ymmärtämään.
Varauksella niihin juttuihin... Minulla taitaa olla porttikielto jo hommattuna muutamaan liikkeeseen.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Roswell

Viesti Kirjoittaja Roswell »

Älä osta mitään Nathan Roadin elektroniikkaliikkeistä eli näistä joissa ei ole hintoja näyteikkunassa. Ei niillä sitä kuitenkaan olisi ollut ja olisit ollut aivan toisen kapistuksen/objektiivin omistaja ;-)
Scanmar

Viesti Kirjoittaja Scanmar »

Kyllä mulla se putki oli kädessä,takuupapereita ja laatikkoa ei vielä oltu esitetty mutta ei myöskään vertailukohdetta koska oli (ainoa kappale) ,josta olis voinu katsoa sarjanumeron.
Onko opiskoista tehty Piraatti-kopioita (kuten vaikka kännyköistä tai kelloista) ja mistä ne voi tunnistaa? Ranatarolexit kyllä tunnistaa vähänkin tarkemmalla syynäyksellä.
Kaupassa häiritsi vaan se että hinta lähti valumaan suht nopeasti
ja helposti .
Vastaa Viestiin