Photoshop Album 2
-
Photoshop Album 2
Moi.
Kiinnostaisi hankkia tuo otsikon mukainen albumiohjelma.
Mutta mahtaako toimia tässä minun koneessa?
Kone on Compaq presario kannettava, Intel celeron 800 Mhz-prosessori ja ram 256 Mt.
- Jukka -
Kiinnostaisi hankkia tuo otsikon mukainen albumiohjelma.
Mutta mahtaako toimia tässä minun koneessa?
Kone on Compaq presario kannettava, Intel celeron 800 Mhz-prosessori ja ram 256 Mt.
- Jukka -
-
Haeppa www.adobe.com netistä ilmaisversio (Starter Edition) ja kokeile sillä!
-
Olipa aika pettymys tämä Adoben ohjelma. Ihan peruskäyttäjälle tehty, ei pysty näyttämään edes EXIF-tietoja. Listasta päätellen edes kaupallinen täysversio ei tuo merkittävää parannusta puuttuviin ominaisuuksiin.
Kuvat näyttivät kyllä paremmilta kuin nyt käyttämässäni ohjelmassa, liekö kuvanmuodostuksen algoritmi parempi tai mahtaako ohjelma tehdä jonkin kevyen usm:n automaattisesti?
Kuvat näyttivät kyllä paremmilta kuin nyt käyttämässäni ohjelmassa, liekö kuvanmuodostuksen algoritmi parempi tai mahtaako ohjelma tehdä jonkin kevyen usm:n automaattisesti?
-
-
Minulla olisi muutama kysymys Photoshop Album 2:sta.
Pieni alustus alkuun.
Tähän mennessä olen käsitellyt kuvani seuraavasti:
1) Siirrän kuvat kuukausittaiseen kansioon (esim. 05_08)
2) Tämän jälkeen katson kuvat DImage Viewerillä ja poistan huonot.
3) Lopuksi nimeän kuvat seuraavalla periaatteella: 050821_puistossa01.jpg yms.
Kuvia minulla tulee kuukaudessa 100-500 kpl.
Nyt minua kiinnostaisi alkaa käyttämään jotain kuvien arkistointiohjelmaa. Nykyiseen tapaan verrattuna haluaisin mahdollisuuden tallettaa kuvien mukana "kuvatekstit" ja lisäksi haluaisin mahdollisuuden hakea kuvia esimerkiksi siten, että saisin kerralla näkyviin kaikki kuvat lapin reissuilta (tagit?).
Sitten kysymyksiin:
1) Voiko PS Albumissa kuviin kirjoitella kuvatekstejä?
2) Miten Album toimii kun vaihdan uuden tietokoneen? Miten saan tagit ja mahdolliset kuvatekstit uudelle koneelle?
Tässä alkuun muutama kysymys. Asia on entuudestaan minulle aika outo.
Pieni alustus alkuun.
Tähän mennessä olen käsitellyt kuvani seuraavasti:
1) Siirrän kuvat kuukausittaiseen kansioon (esim. 05_08)
2) Tämän jälkeen katson kuvat DImage Viewerillä ja poistan huonot.
3) Lopuksi nimeän kuvat seuraavalla periaatteella: 050821_puistossa01.jpg yms.
Kuvia minulla tulee kuukaudessa 100-500 kpl.
Nyt minua kiinnostaisi alkaa käyttämään jotain kuvien arkistointiohjelmaa. Nykyiseen tapaan verrattuna haluaisin mahdollisuuden tallettaa kuvien mukana "kuvatekstit" ja lisäksi haluaisin mahdollisuuden hakea kuvia esimerkiksi siten, että saisin kerralla näkyviin kaikki kuvat lapin reissuilta (tagit?).
Sitten kysymyksiin:
1) Voiko PS Albumissa kuviin kirjoitella kuvatekstejä?
2) Miten Album toimii kun vaihdan uuden tietokoneen? Miten saan tagit ja mahdolliset kuvatekstit uudelle koneelle?
Tässä alkuun muutama kysymys. Asia on entuudestaan minulle aika outo.
-
-
1) Voi1) Voiko PS Albumissa kuviin kirjoitella kuvatekstejä?
2) Kopioit tietokannan vaikkapa cd:lle. Tämän voi tehdä joka itse hakemalle kyseisen tietokantatiedoston jostain kansioiden syövereistä - tai sitten suorittamalla tietokannan kopiointi ohjelman omalla helppokäyttöisellä toiminnolla.
-
Kun hankin ensimmäisen digikameran vuoden 2004 alussa, päätin hankkia samantien ohjelmat ja päädyin Photoshop Elements 2.0 + Photoshop Album 2.0 Bundle pakettiin. Yksi syy oli se, että Albumissa caption tieto tallennetaan jpegin EXIF tietoihin, mitä muut silloin testissä olleet eivät tehneet.
Muutenkin ohjelma on kyllä ollut varsin näppärä noilla samoilla 100...500 kuvaa kuukaudessa määrillä. Olen myös vaihtanut tietokonetta matkan varrella. Kuvat ja albumin tiedot siirtyivät hienosti backupin palauttamisella.
Tässä samassa foorumissahan http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=11200 on hyviä kommentteja Photoshop Elements 3.0 versiosta, mikä sisältää myös parannetun Albumin.
Muutenkin ohjelma on kyllä ollut varsin näppärä noilla samoilla 100...500 kuvaa kuukaudessa määrillä. Olen myös vaihtanut tietokonetta matkan varrella. Kuvat ja albumin tiedot siirtyivät hienosti backupin palauttamisella.
Tässä samassa foorumissahan http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=11200 on hyviä kommentteja Photoshop Elements 3.0 versiosta, mikä sisältää myös parannetun Albumin.