Tilt-shift Kaupunkinäkymä

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
BMFin

Tilt-shift Kaupunkinäkymä

Viesti Kirjoittaja BMFin »

Kuva

Tässä varmuuden vuoksi linkki toisaalle jos tuo serveri estää hotlinkittämisen jossain vaiheessa..
Its not the lens, its the light !
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Näyttää ihan pienoismallilta. Ihan kiva kuva.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
DudeB

Viesti Kirjoittaja DudeB »

Aivan tajuttoman hyvä.

Onko tehty ohjelmalla vai onko oikeasti otettu moisella lasilla? Tämä on Hans Lehtisen vastaavan kuvan ohella yksi parhaista, mitä olen nähnyt.
Se mikä tuntuu kliffalta, tee se jo tänään niin voit tehdä sen huomenna uudestaan !
bababoboo

Viesti Kirjoittaja bababoboo »

Pakko yhtyä, mieletön. Menee pää sekaisin kun hahmottaa näitä kuvia, näyttää pienoismallilta, mutta ei ole. :D
JackRabbit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JackRabbit »

Onhan tuo Miklos Gaalmainen.

Nää on pienissä pitoisuuksissa ihan piristäviä. Mua kanssa vähän kiinnostaisi, että onko otettu oikein ts:llä, lensbabyllä vai tehty koneessa.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Kyllä toimii!
samuh

Viesti Kirjoittaja samuh »

kribe kirjoitti:Näyttää ihan pienoismallilta. Ihan kiva kuva.
kyllä! nää on kyl aina kivoja kuvia..ja näitä on liian vähän..tilt-shiftit pölyttyy liikaa vitriineissä :)

tos jotain juttua..iha btw
http://en.wikipedia.org/wiki/Tilt-shift ... ure_faking
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

kribe kirjoitti:Näyttää ihan pienoismallilta. Ihan kiva kuva.
niin muuten näyttää mitenhän mahdollista vaikea tajuta. ps. uskon että lasi aito sille joka pähkää minä suutun jos ei ole koska otsikko johtaa silloin minusta harhaan.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Pienosmallinen tai sarjakuvamainen, allekirjoitus sopii jopa kuvaan. Kun se on päivän kuumperuna tai sitten kermavaahto noksulaisille. Kuitenkin kuva on loistava ja teknisesti erinomainen. Mansikkahilloa?
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Nyt täytyy taas kääntyä vastavirtaan. Minusta tuossa sekavassa kuvassa, joka näyttää hieman hutaisten kuvatulta pienoismallilta, ei ole mitään, mihin tarttua. Jos vaikka vertaatte noihin aikaisemmin linkkinä olleeseen Mikloksen kuviin, katsokaapa niitä ja miettikää, mikä niistä tekee niin paljon mielenkiintoisempia.

Ei se pelkkä tekniikka, vaan kyky valita se tekniikka aiheen ja näkemyksen mukaan.

kapa
kapama-7

Sellainen tekninen kommentti vielä tuohon kuvaan, että jos kyseessä on tilt/shift (tai pseudo-sellainen) objektiivi, niin tiltin lisäksi sitä shiftiäkin voi käyttää. Siksi ne siellä on.

Nythän tuo on tilt-kaupunkinäkymä.

kapa
BMFin

Kiitoksia kommenteista.

Tietoisesti jätin kertomatta miten olen kuvan luonut, jotta palaute kuvasta kohdistuisi vain ja ainoastaan kuvan sisältöön, eikä mihinkään muuhun.

Tein kuvan photarissa. (gradientin avulla -> death map -> lens blur + muut säädöt )

Ikävä jos JPQ koet, minun johtaneen sinua harhaan ja toivottavasti et kuitenkaan suutu kuten sanoit.

Saman suuntainen ilmiö on olemassa musiikkipuolellakin. Konservatiivisemmat vanhanliiton muusikot eivät arvosta synteettisesti tuotettua musiikkia. Totuushan on kuitenkin se, ettei synteettinenkään musiikki synny mitenkään "nappia painamalla" kuin taikasauvan iskusta. Kyllä sekin on jonkun säveltämää ja ohjelmoimaa.
mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

BMFin kirjoitti:Tietoisesti jätin kertomatta miten olen kuvan luonut, jotta palaute kuvasta kohdistuisi vain ja ainoastaan kuvan sisältöön, eikä mihinkään muuhun.
Ahaa. Siis "tilt-shift" on vain ja ainoastaan kuvan sisältöä eikä mitään muuta.
Matti Vuori
BMFin

mvuori kirjoitti: Ahaa. Siis "tilt-shift" on vain ja ainoastaan kuvan sisältöä eikä mitään muuta.
Pahoittelut vielä toistamiseen jos otsikko meni pahasti pieleen. Tilt-shift tietysti viittaa ennenkaikkea ko. nimiseen linssiin.

Laitoin otsikoksi tilt-shift siitä syystä, että olin koettanut saada tilt-shift efektiä aikaiseksi. Tällätavalla koetin otsikolla luonnehtia kuvan sisältöä. Olen pahoillani että häpäisin
tällätavalla tilt-shift linssin kajoamalla sen pyhään koskemattomuuteen.

Logiikkaa käyttäen, koen kuitenkin hieman outona sen, ettei otsikot kuten "taivas palaa" tai vastaavat herätä samalla tavalla pahennusta. Toistaiseksi on kyetty ymmärtämään, ettei se taivas oikeasti pala vaan se vaan näyttää siltä, että se palaisi..
bababoboo

Viesti Kirjoittaja bababoboo »

Mielestäni ihan turha pahoitella, jos jotkut eivät keinoja hyväksy, joilla lopputulos on saavutettu, niin se nyt vaan on semmosta. :D Elämä on ja kuvahan on hieno.
BMFin

saltikov kirjoitti: Ihan hyvä että efekti raiskataan kun se on ominmillaan....
?? meni hieman ohi ... ??
kapama-7

BMFin kirjoitti:
Laitoin otsikoksi tilt-shift siitä syystä, että olin koettanut saada tilt-shift efektiä aikaiseksi.
Etkä ollut. Olit ainostaan koettanut saada tilt-efektin aikaiseksi.

kapa
Vastaa Viestiin