Tilt-shift Kaupunkinäkymä
-
Tilt-shift Kaupunkinäkymä
Its not the lens, its the light !
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Onhan tuo Miklos Gaalmainen.
Nää on pienissä pitoisuuksissa ihan piristäviä. Mua kanssa vähän kiinnostaisi, että onko otettu oikein ts:llä, lensbabyllä vai tehty koneessa.
Nää on pienissä pitoisuuksissa ihan piristäviä. Mua kanssa vähän kiinnostaisi, että onko otettu oikein ts:llä, lensbabyllä vai tehty koneessa.
-
- Viesti:
-
kyllä! nää on kyl aina kivoja kuvia..ja näitä on liian vähän..tilt-shiftit pölyttyy liikaa vitriineissä :)kribe kirjoitti:Näyttää ihan pienoismallilta. Ihan kiva kuva.
tos jotain juttua..iha btw
http://en.wikipedia.org/wiki/Tilt-shift ... ure_faking
-
-
Nyt täytyy taas kääntyä vastavirtaan. Minusta tuossa sekavassa kuvassa, joka näyttää hieman hutaisten kuvatulta pienoismallilta, ei ole mitään, mihin tarttua. Jos vaikka vertaatte noihin aikaisemmin linkkinä olleeseen Mikloksen kuviin, katsokaapa niitä ja miettikää, mikä niistä tekee niin paljon mielenkiintoisempia.
Ei se pelkkä tekniikka, vaan kyky valita se tekniikka aiheen ja näkemyksen mukaan.
kapa
Ei se pelkkä tekniikka, vaan kyky valita se tekniikka aiheen ja näkemyksen mukaan.
kapa
-
Kiitoksia kommenteista.
Tietoisesti jätin kertomatta miten olen kuvan luonut, jotta palaute kuvasta kohdistuisi vain ja ainoastaan kuvan sisältöön, eikä mihinkään muuhun.
Tein kuvan photarissa. (gradientin avulla -> death map -> lens blur + muut säädöt )
Ikävä jos JPQ koet, minun johtaneen sinua harhaan ja toivottavasti et kuitenkaan suutu kuten sanoit.
Saman suuntainen ilmiö on olemassa musiikkipuolellakin. Konservatiivisemmat vanhanliiton muusikot eivät arvosta synteettisesti tuotettua musiikkia. Totuushan on kuitenkin se, ettei synteettinenkään musiikki synny mitenkään "nappia painamalla" kuin taikasauvan iskusta. Kyllä sekin on jonkun säveltämää ja ohjelmoimaa.
Tietoisesti jätin kertomatta miten olen kuvan luonut, jotta palaute kuvasta kohdistuisi vain ja ainoastaan kuvan sisältöön, eikä mihinkään muuhun.
Tein kuvan photarissa. (gradientin avulla -> death map -> lens blur + muut säädöt )
Ikävä jos JPQ koet, minun johtaneen sinua harhaan ja toivottavasti et kuitenkaan suutu kuten sanoit.
Saman suuntainen ilmiö on olemassa musiikkipuolellakin. Konservatiivisemmat vanhanliiton muusikot eivät arvosta synteettisesti tuotettua musiikkia. Totuushan on kuitenkin se, ettei synteettinenkään musiikki synny mitenkään "nappia painamalla" kuin taikasauvan iskusta. Kyllä sekin on jonkun säveltämää ja ohjelmoimaa.
-
-
Pahoittelut vielä toistamiseen jos otsikko meni pahasti pieleen. Tilt-shift tietysti viittaa ennenkaikkea ko. nimiseen linssiin.mvuori kirjoitti: Ahaa. Siis "tilt-shift" on vain ja ainoastaan kuvan sisältöä eikä mitään muuta.
Laitoin otsikoksi tilt-shift siitä syystä, että olin koettanut saada tilt-shift efektiä aikaiseksi. Tällätavalla koetin otsikolla luonnehtia kuvan sisältöä. Olen pahoillani että häpäisin
tällätavalla tilt-shift linssin kajoamalla sen pyhään koskemattomuuteen.
Logiikkaa käyttäen, koen kuitenkin hieman outona sen, ettei otsikot kuten "taivas palaa" tai vastaavat herätä samalla tavalla pahennusta. Toistaiseksi on kyetty ymmärtämään, ettei se taivas oikeasti pala vaan se vaan näyttää siltä, että se palaisi..